Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 09:15   #1
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Frida er levert i barnehage, Maren sover, huset lukter deilig jul av pepperkakene vi bakte i går og jeg tar en velfortjent (?) pause.
Det skjer så mye fremover nå. Vi bor i en grend med 60 like eneboliger og jeg og to andre damer har tatt på oss å arrangere juleverksted for grenda.
Vi trodde ikke at så mange kom til å melde seg på, for ofte er slike ting ikke så veldig populære, og særlig ikke så tett opptil jul.
Men det har blitt meldt på enormt mange!
Så nå må vi sette oss ned igjen og planlegge innkjøp.
Det er på søndag.
Eller skal jeg bake kokosmakroner, kakemennm mer tykklefser, kakemenn, kransekake, vepsebol, berlinerkranser.
Ja og så har jeg lovet Frida at vi skal pynte til jul til helgen. Og så skal ungene og jeg ha litt juleverksted her hjemme også. Jeg kjøpte inn litt artige ting gjennom Panduro.
Storhandelen må også snart taes. Vi blir 9 stykker til middag. Oss, tre unger, mamma og pappa og svigermor og svigerfar.
Heldigvis blir jeg ikke så lett stresset. Det ordner seg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 09:17   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg har heldigvis en bestemor som baker julekaker.

Ellers er målet å få juletreet i hus, og å ha det noenlunde ryddig ellers i huset. Vi får se hva det blir til - Mannen har veldig ukurant arbeidstid nå før jul, med mye kveldsjobbing, og vi MÅ få ordnet litt julegaver.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 09:19   #3
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Juletre, ja.. Juletrepynter ER og BLIR borte. Heldigvis er ikke juletreet min jobb.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 09:22   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg venter på lønn...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 09:23   #5
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Ja, hvem gjør vel ikke det. Det blir ikke noe pinnekjøtt og ribbe i huset før lønna kommer.
Heldigvis har jeg bare to julegaver igjen.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 09:32   #6
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Ja, synes vi er godt igang.
De fleste gavene er kjøpt, har begynt med vaskingen og igår bake jeg berlinerkranser og julekake. Pepperkaker skal vi bake sammen med noen venner.

Har planer om å få bakt rundstykker, julemuffins og kanskje et slag til. Men siden det ikke blir spist noe særlig av de tradisjonelle julekakene gidder jeg ikke å bruke masse tid på det. Baker kun det som blir spist og satt pris på.

Skal for første gang iår ha jul hjemme med ribbe etc.
Nå minte du meg på at jeg må huske å bestille ribbe.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 09:32   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Skal vi se...

Vi har bakt pepperkaker, sandkaker og konjakk-kaker. Tenkte å bake Drømmer etter oppskrift fra Nenne neste helg.
Huset er rengjort, det er ryddig, jeg har julepyntet det meste (tar siste rest sammen med juletreet), treet skal finnes og hogges på skogtur neste søndag og de aller fleste gavene er innkjøpt...
Ganske bra, vel?

Det står igjen ganske viktige ting da, som å lage medisterkakene (vi lager dem i forkant og fryser dem) samt å kjøpe inn ribba og kalkunen.
Vi skal være 11 stykker her hjemme og mannen jobber til 16 julaften, så jeg burde vel lage en plan på hvordan jeg skal ro det i land...

Tror jaggu jeg blir ferdig i år også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 09:33   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg har igjen julegaver til barn og mann, og så skal jeg kjøpe litt julevin og dele ut.
Pepperkakene er bakt - og oppspist - så vi skal bake nye en av dagene. I samme slengen baker vi lyse kakemenn, dette er alt jeg baker/vi spiser av julekaker. Vi skal bake litt gjærbakst, Livenfamilien liker det bedre enn småkaker.
Vi har 2 stuer og skal ha ett tre i hver stue. Jeg mangler derfor en fot og ett sett lys, noe jeg skal kjøpe på Rema (50 kr for lys, 150,- for fot). Må bare få litt lønn...
I dag har jeg fri og skal lage 40 julekort. I kveld er det juleavslutning med oppvisning på storesøsters turngruppe, jeg må derfor bake en platekake i løpet av dagen.
Jeg tror jeg ligger godt an, og gidder ikke stresse. Vinduene blir ikke vasket i år - hva er vitsen i dette været? Jeg har ikke så mye skitt og støv i krokene, og rundvask tar jeg til våren når det er lyst og jeg ser hva jeg vasker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 11:10   #9
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Vi har nyoppusset hus, så her blir det ikke vasking av vegger eller tak. Holder med en liten kattevask av gulv her. Siste julebakedag i dag, og da er alle sortene i boks. Kjøpte den siste julegaven i dag, så det er bare pakking og sending som gjenstår. Joda, jeg er i rute jeg!

  Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 11:47   #10
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg er ferdig. Skal bare sette opp juletreet på bittelillejulaften.

Men så baker jo ikke jeg til jul, da.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 11:58   #11
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg er langt fra ferdig, men fikk gjort unna et skikkelig jafs i helga. Og jul blir det, om det er ryddet i skuffene eller ei. Øver meg i å senke skuldrene, jeg.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 12:22   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Juleforberedelser? :domm:

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 12:26   #13
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Oi oi - jeg kjenner jeg blir stressa når jeg leste hva du skal gjøre.... Jeg prøver å fortrenge det meste av det jeg ikke har gjort.

Men - adventsstaken og stjerna i vinduet er nå framme og det lukter pepperkaker i vårt hus også(!). Resten gjenstår vel.....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 12:33   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg har bakt syv slag på juleverksted med jenteklubben. Ellers har jeg funnet frem julepynten, men det er ikke pyntet, og jeg har ikke kjøpt en eneste gave…

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 12:59   #15
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Skal vi se:
Jeg har bakt... ingenting.
Jeg har pyntet... nei.
Adventsstaken... nei, den har jeg ikke sett! Ungene er jo bare interessert i kalenderen likevel.
Julelys ute... JA! (men det var Mr. Norway det. Ikke meg.)
Gaver... er ferdig med ca 10%. Dette er dårlig!
Julekort: Bestilt! Og kommer i slutten av uken! (ny rekord for meg å være, tidligere har jeg sittet helt til lille julaften og skrevet.)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 13:28   #16
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

vasking av vegger eller tak.

Tar ikke tyngdekraften seg av det?

Ben "an apple a day" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 13:39   #17
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Tja, skal vi se..
- Julevasken får vente til litt nærmere. Vi flyttet i nytt hus i høst, så det blir ikke mer enn en ordinær helgevask. Noen av vinduene blir vel også pusset i samme slengen.
- Julegavene skulle jeg begynne med idag, men så ble storesøster syk, så jeg er hjemme med henne i stedet. Ikke alltid alt går som planlagt med tre små.
- Vi har begynt å julepynte litt, men har ikke kjøpt juletre ennå. Jeg finner ikke pynten til treet noe sted jeg heller, Vimsen , så vi må få kjøpt inn litt slikt også.
- Julekakene har jeg ikke tenkt på ennå - siden vi skal være borte både julaften og mye av romjula så ser jeg ingen grunn til å bake ørti slag. Får se om det blir litt pepperkakebaking en av dagene, og ta det derfra.

Konklusjon: Lite er gjort, mye gjenstår, men jeg har tatt ferie hele uka så om ungene holder seg friske skal jeg nok komme noenlunde i rute før helga.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 13:43   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi har nyoppusset hus, så her blir det ikke vasking av vegger eller tak.

Akkurat, ja. Nei, hvis huset er nyoppusset, er det sikkert ikke påkrevet å vaske vegger og tak til jul. Enig i det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 13:46   #19
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg er ferdig med alle julegavene (vel, det gjenstår 1 gave, men jeg vet hva jeg skal kjøpe og hvor, så det er bare å dra ut og plukke den med seg). Utrolig godt å være ferdig med det, orket ikke tanken på å vagge høygravid rundt i julefulle butikker.
Huset er ferdig julepyntet (det gjør jeg alltid 1 desember), men stor-vasken gjenstår. Satser på å få litt hjelp av mine foreldre til de tyngste oppgavene. Mannen er nemlig ikke akkurat en racer på husarbeid.
Pinnekjøttet er i hus, men særlig annet ekstra trenger vi ikke kjøpe inn. Regner nemlig ikke med å ha mer enn en dag her hjemme i løpet av jula. Dagene blir tilbragt hos svigers og mine foreldre.

Utover dette har jeg en del annet å ta meg av som jeg har et håp om å få unna før jul. Slike ting som er greit å ha ferdig før det kommer et nytt lite menneske inn i familien. På listen står utskifting av diverse møblement på badet i soveromsetasjen, maling av to stk. gutterom, maling av den nye, gamle senga som den kommende storebror skal ha når nå sprinkelsenga hans okkuperes av en ny, liten fyr. Og så må jeg gå igjennom alt av baby-tøy. Men det kan jeg nok ta litt av i januar. Toer'n har husarrest frem til første uka i januar, iallfall...

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 13:51   #20
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Er vel i rute med forberedelsene her, selv om det enda gjenstår en del. Jeg har for første gang prøvd å være litt kreativ, og er i full sving med en hjemmelaget kalender med fine bilder av barna og diverse. Storesøster er også med å pynter på den. Det ser ut som det skal bli veldig bra

Jeg har også laget et twistjuletre, det ble også veldig bra

Ellers har jeg vasket nesten ferdig....fysj det er kjedelig å vaske....men akk så deilig når det er gjort

Baking blir det vel til helgen...skal forresten ikke bake så mye, for det blir aldri spist opp. Det blir vel ei skuffkake og risboller. Så kjøper jeg en ferdig pepperkakedeig, slik at vesla får kjevle og trykke ut noen kjeks + at jeg skal ha noe store pepperkakehjerter som skal henge i vinduene

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no