Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan de gjøre dette?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 21:22   #1
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Spørsmål

Kan de gjøre dette?

Jeg hvet ikke helt om jeg plasserer dette riktig plass nåp, så flytt den om nødvendig...

Det har seg sånn at tantungen går i korps... Medlemskontigenten er på 2000kr i året, noe jeg syntes er ekstermt dyrt, men hva hvet vel jeg...

Nå har de fått utlevert kakebokser som de ksl selge fra dør til dør... Det er ikke mange som vil kjøpe så da må tante trø til litt og det syntes jeg er greit altså...

MEN...

Saken er det at hvis de ikke selger kakeboksene så MÅ de kjøpe dem selv

Selger de ingen så kommer altså regningen på 1000kr!!! En boks koster 60kr så det er jo en del som skal selges da... Jeg syntes dette er absurb å kreve noe sånn... Ikke står det informert i meldemskontigenten at man må betale det selv om det ikke blir solgt...

Finnes det noen regler for dette her eller?

Noen som hvet???

Hvis dette ikke stemmer så vil jeg gjerne hjelpe dem på et vis slik at de slipper dette her...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:33   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Jeg mener vagt å huske at det var vanlig med sånne "må kjøpe alle selv"-regler når man solgte lodd for speiderturer og denslags, så det hørtes ikke aldeles fjernt ut for meg. Det koster å drive et korps, og det er veldig enkelt for ungene, hvis de er late, å droppe å gå rundt på dørene og bare si at de ikke fikk solgt noen. Men tusen kroner er mange penger, da, jeg er enig i det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:34   #3
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Høres merkelig ut å kreve at de skal kjøpe de selv hvis de ikke får solgt dem, synes det er rart av de som styrer i korpset å forlange det.

Er kakene fra Nordkak? der har vi kjøpt kakebokser for å selge i skolesammenheng og for fotballen, og da har vi fått beskjed om å retunere de boksene som ikke blir solgt, må da heller betale 2 kroner ekstra for hver solgte boks, men vi har alltid fått solgt alle, og folk har ringt å spurt om vi har flere igjen etter at vi har solgt ut alle.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist redigert av Mor til 4 : 06-03-07 kl 21:40.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:39   #4
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Jeg hvet ikke hvor de er fra, men det kan jeg finne ut... skal der i slutten av uken...

Hun her jenta er ikke lat hvet jeg, men det har vel ikke slått ann der borte...

1000kr er mye når det koster 2000kr i meldemskontigent fra før av ja... Burde heller stått 3000kr da mener jeg....

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:39   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Synes det virker veldig merkelig at de kan kreve noe slikt.

I idrettslaget vi tilhører hadde de for noen år siden fordelskort ungene skulle selge. Ingen ville jo ha det og i tillegg hadde de sendt regninga for dritten i navnet til ungene. Noe som ikke er lov.
De fleste nektet å selge dette og ikke kom de langt med å prøve å drive inn pengene for dette heller. Noen foreldre gav de klar beskjed at de bare kunne glemme å prøve å få penger siden regninga stod i ungene sitt navn.
Enden på visa ble at de verken krevde inn pengene elelr ville ha tilbake de kortene som ikke ble solgt.
(tror man kunne kjøpe de same kortene andre steder til halve prisen..)

Forresten kjøpte vi en slik kakeboks her om dagen da, og de sjokoladekjeksene likte i alefall de jeg bor sammen med.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:51   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Så vidt jeg har skjønt er dette vanlig praksis både i korps og idrettslag. Så vi har ofte barn på døren som skal selge dumme usunne kjeks eller karameller. Jeg kjøper alltid en boks bare fordi jeg syns synd på dem som må gå rundt å selge. Bedre om medlemskontigenten var høyere, tror de fleste ender opp med å kjøpe restlageret til barna sine.

meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 22:04   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Nå er det vel 20 år siden eller så at jeg spilte i korps, men da var det helt vanlig med "må-selge-alle-eller-kjøpe-selv"-loddsalg eller lignende.

2000 kroner i året virker ikke avskrekkende dyrt. Frøkna er med på ballett, som koster 1500 pr. semester og i musikkgruppe som koster 1600 pr. semester, så korpset kommer bra ut i sammenligning, synes jeg. At det er mye penger, er en annen sak.

Opprinnelig lagt inn av Lille Blink, her.

1000kr er mye når det koster 2000kr i meldemskontigent fra før av ja... Burde heller stått 3000kr da mener jeg....

De kunne godt ha informert om kakesalget på forhånd. Det er jeg enig i. Men ved å la ungene selge kaker, lodd eller lignende gir man de som har dårlig råd mulighet til å gjøre en egeninnsats og spare 1000 kroner, mens de som har god råd men lite fritid kan betale 3000 i kontingent. Kontingenten blir med andre ord på 3000 kroner, men man kan velge å gjøre en egeninnsats for å få prisen ned.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 22:32   #8
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Hvis de har lillebrors karameller så kjøper jeg de gjerne, de er kjempegode, men kan liksom ikke bestille en hel pall for å få tak i de, men noen bokser i en norgespakke går greit,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 22:59   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Jeg har opplevd flere runder med "må selge alle"-salg både i korps og idrettslag. Tror det er ganske vanlig. Jeg syns heller ikke 2000 i året høres så mye ut for å være med i korps. De skal jo betale dirigent og undervisning, instrumenter, noter og uniformer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 08:52   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Det koster faktisk å være med på fritidsaktiviteter, om det så er idrett, korps, dans eller teater. Husker mange av mine venner fikk helt sjokk når de hørte at jeg betalte for å være med i amatørteaterlag - og samtidig la ned så mye arbeid i oppsettinger og øvinger. Men jeg syntes det virket helt hull i hodet å gå på fotballtrening og bruke hele helga på kamper.

Ettersom den reelle årlige utgiften kommer på mellom kr 2000,- og 3000,- avhengig av lodd-/kakesalg, så bør dette opplyses i det barnet melder seg inn i skolekorpset. Så kan man da ta stilling til om en har råd, og kanskje begynne å motivere familie og bekjentskapskrets til å være med å støtte i form av å kjøpe kaker/kjeks/lodd.

Sammenlignet med andre fritidsaktiviteter tror jeg heller ikke korps er særlig dyrt. En del andre aktiviteter kan være billige å være med på, men koster mer i form av utstyr og reiser etc.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:08   #11
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Hvis de har lillebrors karameller så kjøper jeg de gjerne, de er kjempegode, men kan liksom ikke bestille en hel pall for å få tak i de, men noen bokser i en norgespakke går greit,

Har du lyst til å kjøpe noen så kan jeg få dem til å sende deg noen, hvet om ei jente som hadde blitt super glad for det altså

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 13:42   #12
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Opprinnelig lagt inn av Lille Blink, her.

Har du lyst til å kjøpe noen så kan jeg få dem til å sende deg noen, hvet om ei jente som hadde blitt super glad for det altså

Har hun Lillebrors karameller så kjøper jeg de gjerne, Hvor mange bokser har hun av de ?

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 13:52   #13
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Det her er en av grunnene til at jeg har styrt ungene unna korps.

Det var noe av det samme da eldste datter var med på håndball for noen år siden. Hun var ikke gammel, men det kostet flere tusen å være med. Vi kunne velge om vi ville betale hele summen eller jobbe dugnad for å betale ned. Det gikk fort å nedbetale og de gjorde det sånn fordi det var så mange som ikke stilte opp på dugnad. Om det var rett eller galt kan diskuteres.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 14:27   #14
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Det er ikke uvanlig i det hele tatt. Mitt barn deltar på en fritidsaktivitet. Her er kontigenten 700 kr i året. I tillegg må ungene selge loddbok for 500 kr, vi foreldre må delta på årlig kakeutlodning hvor vi må stille med to kaker hver gang (100 kr kaken hvis en skal kjøpe seg fri for å bake). Vi må også selge lodd to timer hver gang.

I tillegg er det regnet inn 24 timer dugnad i året. Hvis man ikke vil delta kan man kjøpe seg fri for 2500 kr. Alt i alt koster denne aktivieten 4100 kr i året, hvis man velger å kjøpe seg fri fra dugnaden. Men det ser ikke så ille ut når det bare koster 700 kr i medlemsavgift.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:30   #15
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Har hun Lillebrors karameller så kjøper jeg de gjerne, Hvor mange bokser har hun av de ?

Hun har 4 stk

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:33   #16
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Opprinnelig lagt inn av Lille Blink, her.

Hun har 4 stk

Da kjøper jeg de alle 4. hvor mye er det for de ? og hvor mye blir det i porto ? sender du meg kontonummer så kan jeg sette inn penger i morgen.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:36   #17
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Dugnad er greit nok, føler det stiller situasjonen annerledes...
Disse kakene er det værre med syntes jeg... Det er jo så sinnsykt mange som selger det samme i samme området så da blir det som oftest nei fra folk... Uværet kommer en heller ikke til gode... Familen dems bor en god båttur unna også... Derfor blir det litt vanskelig rett å slett...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:37   #18
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Da kjøper jeg de alle 4. hvor mye er det for de ? og hvor mye blir det i porto ? sender du meg kontonummer så kan jeg sette inn penger i morgen.

Det kan jeg fikse vettu, må først finne utav hva frakten blir... Skal fikse det i løpet uken hvis det går greit!!! Sender deg en pm når jeg hvet noe mer!!! Tusen takk for at du vil kjøpe dem

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:39   #19
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Da kjøper jeg de alle 4. hvor mye er det for de ? og hvor mye blir det i porto ? sender du meg kontonummer så kan jeg sette inn penger i morgen.

Beklager sa visst feil til deg.... Det er 3 stk, men går utifra at du vil ha dem...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:40   #20
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan de gjøre dette?

Opprinnelig lagt inn av Lille Blink, her.

Det kan jeg fikse vettu, må først finne utav hva frakten blir... Skal fikse det i løpet uken hvis det går greit!!! Sender deg en pm når jeg hvet noe mer!!! Tusen takk for at du vil kjøpe dem

Greit, har hun foresten morfars kjekssjokolade også ? har ikke smakt de, men de ser veldig gode ut, sitter med brosjyren fra de foran meg nå, kjøper gjerne et par bokser av de også hvis hun har.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no