Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-08, 13:30   #41
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Stek i panna for stekeskorpe, etterstek i ovn. Bruker du stekepose unngår du at de blir tørre.

Stekepose? Er ikke det noe bare gamle damer bruker? Men det skal jeg jammen prøve - takk for tips!

Også var det dette med pesto, da. Er det forskjell på merkene?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 13:54   #42
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Stekepose? Er ikke det noe bare gamle damer bruker? Men det skal jeg jammen prøve - takk for tips!

Også var det dette med pesto, da. Er det forskjell på merkene?

Jeg er gamlisungdom. Stekeposer er gull.

Ja, det er forskjell på pestomerkene, men jeg visste ikke hva jeg skulle si om det, jeg bruker litt forskjellige fra supern på skiva, synes alle funker greit, men det er bare å begynne å smake.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 00:32   #43
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Jeg synes ikke kjøpepestoene smaker noe godt. Det var først når jeg fikk smake hjemmelaget at jeg likte pesto.

Jeg har i kveld tatt en "vi tager hva vi haver" og laget en blanding med kokt skinke, litt majones og rømme, revet gulrot og frisk gressløk. Masse frisk agurk oppå. Det ble skikkelig snadder.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 00:52   #44
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Jeg veksler mest mellom gulost og gulost. Men glimtet til med baconost i dag.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 00:58   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg veksler mest mellom gulost og gulost.

Må være særdeles vanskelig å velge.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:01   #46
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Jeg har fått helt dilla på hjemmelaget tunfisksalat ( funnet på vektklubb.no)

1 lite løk (jeg bruker rød)
4 SS. tunfisk i vann, uten vannet
6 skiver sur agurk (kan droppes)
2 ss lett majones
Jeg kjører løken i hakkemaskina så den blir helt finkuttet, hiver så fisken og finhakket agurk oppi. Blander til slutt inn majonesen.
Kjempegodt på grovbrød med et par agurkskiver på toppen

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:17   #47
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Nam, det hørtes godt ut!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:28   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg har fått helt dilla på hjemmelaget tunfisksalat ( funnet på vektklubb.no)

1 lite løk (jeg bruker rød)
4 SS. tunfisk i vann, uten vannet
6 skiver sur agurk (kan droppes)
2 ss lett majones
Jeg kjører løken i hakkemaskina så den blir helt finkuttet, hiver så fisken og finhakket agurk oppi. Blander til slutt inn majonesen.
Kjempegodt på grovbrød med et par agurkskiver på toppen

Hvor lenge holder det seg i kjølesskapet? Jeg ser for meg maks to-tre dager?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:50   #49
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Jeg lager tunfisksalat av tunfisk, purre, chili, paprika og yoghurt naturell. Sist gang lagde jeg av tre bokser tunfisk, det går fort unna!
For tida spiser jeg masse hjemmelaga sursild, lur måte å få i seg litt mer feit fisk på.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 15:58   #50
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Jeg har for tiden dilla på havregrøt. Det fungerer supert som et alternativ til brødmat her i gården i alle fall. Varierer smaken med å ha i litt tørkede fruktbiter.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:40   #51
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Må være særdeles vanskelig å velge.

Blir oftest til at jeg spiser gulost ja.

Jeg har kjøpt enda en smøreost i dag da. Har funnet ut at jeg er veldig glad i ost.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:48   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Brødmat er forresten oppskrytt. Mulig det er lettere for meg siden jeg er hjemmeværende, men jeg spiser sjelden brød. Jeg lager en god salat til lunsj, eller feks. en mini-middag. Til frokost i morges hadde jeg 1 avokado delt i to og fylt med fetaost og lettrømme og masse godt krydder. Helt nydelig, og veldig mettende og sunt. For de som, i motsetning til meg, er redde for fett, har man jo rømmekolle og fettredusert feta (som smaker høgg). Kan fylles med annet også, selvsagt. Eller hva med en god hjemmemekket suppe? Er fort gjort.

Forresten så lager jeg ofte et mini-koldtbord til meg selv og vesla. Vi har ikke brød på tallerkenen, men masse oppskåret deilig pålegg, grønnsaker i staver og skiver, litt dressing/rømme eller lignende, og gjerne litt frukt ved siden av. Eller feks. en omelett, eller egg og bacon.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 20:28   #53
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Brødmat er jo noe av det beste i verden! Kunne fint spist brød til alle måltider, men enkelte hevder at middag er så saliggjørende.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:54   #54
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

kald fisk, spesielt rød fisk er veldig godt på skiva! Sammen med et salatblad og majones eller remulade.

Vil også komme med et lite tunfisksalatbidrag: Majones, tunfisk, purreløk, krydder og MAIS! Det er utrolig godt med mais til tunfisk. Kombinasjonen var det ei dame fra Peru som lærte meg, hun bruker mais til nesten all mat

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:10   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Jeg er ikke noen stor maiselsker, men er enig i at mais er prikken over i-en i tunfisksalat!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:15   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

I London solgte de sånne trekantede sandwicher med tunfisksalat med mais i, overalt. Tunfisksalat og mais hører jo sammen og har alltid gjort det. Den der tunfisksalaten de solgte i butikkene for en stund siden (i sånn rekesalatboks, var det Denja?) inneholdt jo også mais. Et must! Om man liker det, selvsagt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 00:01   #57
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Har litt påleggsinspirasjontørke for tiden, og dytter på denne gamle tråden. Får lese litt nøyere igjennom de gamle innleggene i morgen. Flere som har påleggstips?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 00:46   #58
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Det går også an å ha reker i frysen, og ta opp sånn passe antall på kvelden, legge i kjøleskapet, og vips har man nypillede reker og avocado på skiven til frokost.

Må bare påpeke at jeg aldri har kommet på å gjøre dette selv, men det høres unektelig veldig godt ut.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 11:10   #59
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger sunne og halvsunne påleggtips

Reker er godt ja! Jeg har funnet en type reker i lake som er kjempegode (er egentlig ikke så fan av reker i lake), så det kjøper jeg en gang i blant. "Engelsviken" heter produsenten, og det selges bl.a på Maxi. Men ferske reker er definitivt det beste. Takk for tips!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no