Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 22:40   #101
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg er så ferdig med alt at jeg har begynt på maten allerede... Sausen lagde jeg i dag, og skal steke en svinestek i morgen. Ribba tar jeg på torsdag, og hvis jeg får tid skal jeg jaggu steke en kalkun også. Deler opp og fryser ned, og varmer opp igjen den aktuelle dagen.

Stopp meg om jeg fabulerer om å dekke bordet på torsdag.

  Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:41   #102
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg er så ferdig med alt at jeg har begynt på maten allerede... Sausen lagde jeg i dag, og skal steke en svinestek i morgen. Ribba tar jeg på torsdag, og hvis jeg får tid skal jeg jaggu steke en kalkun også. Deler opp og fryser ned, og varmer opp igjen den aktuelle dagen.

Wow. Colour me impressed.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Stopp meg om jeg fabulerer om å dekke bordet på torsdag.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:46   #103
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Ligger an og ligger an fru blom.

Dette gjenstår:

-kjøpe en liten gave til barnehagetantene
-innfinne seg i middagselskap hos min far i morgen
-Kjøpe presanger til hele svigerfamilien, + min mor
-Kjøpe str.bukser til meg selv og lillemor
-Kjøpe en kjole til lillemor
-Kjøpe en kjole til meg
-Handle gave til mannen
-Kjøpe juletre
-Vaske huset
-pynte treet
-Møte gamle venninner og drikke vin
-Pakke bagasjen
-Pakke bilen

Kjøre til svigers..

Så er vi i land!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:59   #104
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Vel. SMS fra FotoKnudsen om at kalenderne er klare, tilsier at alle gavene faktisk er i boks. De som skal sendes, er sendt, bortsett fra altså den ene kalenderen som skal til Tromsø. De som skal leveres egenhendig, er levert, med ett enkelt unntak, som jeg regner med vi får til i løpet av uken. Julekortene er laget, og dem er det jo ikke krise om vi ikke får sendt i tide; kort kan man da like gjerne lese i romjulen.

Jeg har skåldet mandler til marsipan og kjøpt inn ingredienser til leverpostei, og hvis formen blir en anelse bedre i løpet av en dag eller to skal jeg kanskje få produsert dette også, i tillegg til muligens et par store pepperkakehjerter til vinduene. Hvis vi så får kjøpt et juletre og ryddet plass til det, og sveipet som snarest over de fleste gulvene, så blir det vel en slags julestemning her også før vi reiser nordover lillejulaften.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 23:15   #105
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Her har jeg igjen å vaske ferdig i morgen og tordag, pynte alt unntatt juletreet fredag og juletreet lørdag . Og å pakke inn to gaver!. Skal treffe/besøke to veninner på torsdag og hele familien skal til svigers en tur på dagen lørdag . Da skal vi også lage karameller på formiddagen som vi spiser på ettermiddagen, nam!

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 23:18   #106
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Det er vel gjerne snart på tide å begynne. Vi har jul hos oss i år, og det eneste jeg har gjort så langt er å bestille pinnekjøtt.
Må vel ut en tur i morgen og kjøpe julegaver.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 12:58   #107
Robina
Aktiv
 
Robina sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 159
Robina er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg gidder ikke å stresse og styre så mye bare for å imponere andre. Det meste er å få kjøpt i butikker, så jeg er vel ganske i rute.

__________________
Robina.
Robina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 14:16   #108
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg er ferdig med julegavene!
Treet er kjøpt. Stua er ryddet. Ungen står i dusjen.

Og i kveld skal jeg på julekonsert med Big Bang.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 14:54   #109
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Mannen og ungene har bakt kakemenn mens jeg var hos tannlegen. Han hadde jammen lagd ferdig deigen til berlinerkransene også, så de baker vi ut i ettermiddag. Utrolig deilig med lærermann som har tatt juleferie og kan hjelpe til ...

Julegavene er kjøpt, storjulehandelen er unnagjort, huset er rent ... Det blir jul i år også.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 15:21   #110
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg henger som vanlig litt etter.
Akkurat nå skulle jeg ønske vi skulle bort julaften, det sier vel det meste om hvor mye jeg har igjen.
Hue mitt har jeg mest lyst til å kappe av, er drittlei migrene for tiden.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 21:19   #111
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Mangler bare å pakke inn noen av gavene så er vi ferdig!

Huset er så ren at vi kan slikke gulvet!! Så nå er vi rett og slett helt ØDELAGT. Men jaggu meg så koselig å fint det har blitt her nå!

Treet pynter vi lillejulaften da. Også må vi ta så handle litt inn til julen.

Sitter og vuderer hva vi skal ha som julefrokost.


Så deilig å være ferdig med nesten alt!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 21:25   #112
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Veden er kjøpt, juletre er kjøpt-pyntes i morgen. Gavene er kjøpt og pakket
inn. Noe er levert til de som skal reise bort, noe skal jeg levere før julaften.
Julekortene er sendt og levert. Husvasken er tatt, skal bare skifte på alle
sengene på fredag. Lille julaften handler jeg inn melk, brød, julegodt og
middag til 2. og 3. dag. Vi skal feire jul hos svigers, og 1. dag skal vi
på middag til mine foreldre. Er i rute, så julen kan bare komme.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 21:27   #113
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Huset er så ren at vi kan slikke gulvet!!

Legg ut en video på YouTube hvis dere gjør det da!

Ben "bidra til den generelle julestemningen" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 21:28   #114
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Legg ut en video på YouTube hvis dere gjør det da!

Ben "bidra til den generelle julestemningen" Murphy

Skal prøve å huske på det!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no