Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta med julegavene bort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-06, 20:09   #61
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Jeg hadde drasset det med meg,særlig siden det er viktig for mannen din

Vi drasser hvert år med oss mengder av gaver til min mor og stefar som vi pleier å være hos på julaften.

Ungene får noen små gaver i julestrømpene.Ofte en dvd eller tegnesaker eller kortspill som de kan holde på med på dagen.

Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:58   #62
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Liven er lur.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:02   #63
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg ville også drasset de med, sammen med penn og papir.
Blir det for mye kan noen tas med uåpnet hjem for åpning på 1 dag.
Man venter til julen ringes inn før man åpner gaver, med unntak av ventepakken som nissen kommer med på formiddagen.


Det er enighet i Hundremeterskogen ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:48   #64
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Vi er en drasse-familie. I år reiser vi først til svigers (bittelillejulaften), så blir det julaften m overnatting hos svigeronkel og tante, med oldeforeldre fra loftet. Tanken å la noe være igjen hjemme har ikke en gang slått meg, bortsett fra vogna som vi omtrent ikke bruker lenger. Kan aldri verden se for meg at tinkeliten kommer gjennom alle gavene sine. Men de blir nok drasset med uansett. Bort, ut og tilbake og hjem igjen. Gaveåpningen foregår i siviliserte former så jeg utstyrer meg med penn og papir for å huske, det må jeg uansett hvor det skjer.

Dessuten er det jo en selvfølge at den som krever drassing må ta hovedansvaret for selve pakkingen både på utflukt og hjemtur.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:01   #65
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Dessuten er det jo en selvfølge at den som krever drassing må ta hovedansvaret for selve pakkingen både på utflukt og hjemtur.

Og nå har jeg fått med helten på den avtalen. Han lovet dyrt og hellig å ta ansvar ved oppakkingen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:12   #66
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Vi drasser alltid med oss våre - mye å drasse med ja, men koselig læll

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:37   #67
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Jeg ville tatt de med
Julegaver er for julaften som de sier over her

Vi har etjuleselskap 1.Juledag med min mors famile, eldgammel tradisjon
Da bytter vi som er der julegaver.
Ikke min mor og min søster, men kusinene mine og vi andre bytter

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:02   #68
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Ser ut som vi blir en drassefamilie vi også.. skjønn det den som vil.. Men mannen nekter å la noen pakker være igjen hjemme.
Stønn: så da blir det reiseseng, vogn, bagasje og to tonn pakker i bilen + oss på lørdag .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:47   #69
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Siste utspill fra helten: I år dropper vi juletreet, hva? Han skal drasse med seg rubbel og bit fordi alt skal åpnes samtidig, men vil ikke ha juletre???

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 13:28   #70
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Siste utspill fra helten: I år dropper vi juletreet, hva? Han skal drasse med seg rubbel og bit fordi alt skal åpnes samtidig, men vil ikke ha juletre???

He he.. Skal dere være borte heeele jula? Eller bare julaften?

Vi blir borte hele jula i år også, og dropper juletreet i år igjen. Ingen vits i juletre som ingen kan se eller vanne. Så om det er tilfelle hos dere også så skjønner jeg mannen din.

God Jul.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 14:24   #71
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

He he.. Skal dere være borte heeele jula? Eller bare julaften?

Vi blir borte hele jula i år også, og dropper juletreet i år igjen. Ingen vits i juletre som ingen kan se eller vanne. Så om det er tilfelle hos dere også så skjønner jeg mannen din.

God Jul.

Vi skal til broren min på Julaften. Han bor en halvtimes kjøretur unna.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 14:31   #72
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi skal til broren min på Julaften. Han bor en halvtimes kjøretur unna.



For en tullebukk

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 14:32   #73
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi skal til broren min på Julaften. Han bor en halvtimes kjøretur unna.

Nei, men da man jo selvfølgelig ha et juletre! Jula er jo ikke bare julekvelden. Jeg skjønner nå veldig godt hva du mener.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 14:37   #74
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Siste utspill fra helten: I år dropper vi juletreet, hva? Han skal drasse med seg rubbel og bit fordi alt skal åpnes samtidig, men vil ikke ha juletre???

Høres ut som noe jeg kunne sagt hvis jeg var litt sur for at min kjære ville åpne julegaver før julekvelden.

Litt sånn "hvis vi skal åpne gaver før kvelden så kan det like greit være med hele jula. Jeg tror jeg foreslår at vi dropper både tre og pynting og alt. Så kan vi sitte der uten jul".

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 14:40   #75
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Vi drasser med oss rubbel og bit. Vi blir borte fra lillejulaften til andre eller tredje juledag, så da er det utelukket å legge igjen gaver hjemme. Gaver skal åpnes på julaften. De aller fleste gavene fra min familie blir sendt rett hjem til foreldrene mine, så det er bare gavene fra venner + familien til sambo vi trenger å ta med oss. Men det er nok det altså, heldigvis har vi høvelig god bagasjeplass.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 14:43   #76
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Høres ut som noe jeg kunne sagt hvis jeg var litt sur for at min kjære ville åpne julegaver før julekvelden.

Litt sånn "hvis vi skal åpne gaver før kvelden så kan det like greit være med hele jula. Jeg tror jeg foreslår at vi dropper både tre og pynting og alt. Så kan vi sitte der uten jul".

Hehe, jeg visste ikke at du var så barnslig. Men neida - det var ikke noe motangrep. Han foreslår faktisk dette hver jul. Han liker ikke juletreet, det er nemlig hans jobb å få det inn og ut.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 14:49   #77
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Er jeg barnslig?? Ja særlig!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 14:49   #78
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Safran da, Kasia er jo kanskje den eneste her inne som er voksen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 15:12   #79
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Hvis dere reiser med bil, så ville jeg ha drasset. Jeg har drasset fram og tilbake til Trøndelag både med fly og tog samt til England og tilbake, men det ble virkelig for mye styr. Og potensielt dyrt. Overvekt på fly er IKKE billig.

Vi reiser til England i morgen og skal derfor åpne pakker i kveld (så hvis jula ikke kommer i år, så vet dere hvorfor ... ). Hadde vi måttet sitte gaveløse i England mens de andre åpnet pakker, hadde saken vært en annen, men det vanker nok mer enn nok gaver på oss likevel. Tro meg, å reise på stappfylle fly og tog i jula er ille nok om man ikke skal drasse på ting man ikke har bruk for der og da. :veldig erfaren:

Dessuten har yngstemann vært slik hittil at han blir raskt overveldet og ikke vil åpne noe mer enn en fire–fem pakker i slengen, så da kan det være greit å fordele.

I min barndom åpnet vi forresten alltid én gave hver på lille julaften. Dette var fordi stesøstera mi var hos oss den kvelden, men ikke på julaften. Men bare én, resten måtte pent vente til julaften. Så jeg har aldri opplevd å åpne pakker verken julaften morgen eller 1. juledag. Litt moro å høre om de andre tradisjonene her.

Siden vi skal til England i år, kommer vi til å feire på engelsk vis, dvs. åpne pakkene på morgenen 1. juledag. Når svigers feirer jul hos oss, åpner vi på julaften. "When in Rome.." osv.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 19:43   #80
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med julegavene bort?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Safran da, Kasia er jo kanskje den eneste her inne som er voksen.

Åja. Sårri.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no