Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ansiktskrem til atopisk hud?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-09, 13:42   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Ansiktskrem til atopisk hud?

Jeg sliter med huden for tiden, og da særlig i ansiktet.

Huden er kjempetørr og i tillegg blusser det opp eksem der innimellom.

Nå må jeg ha en god krem som jeg tåler. Litt i tvil om hvilke?
Aderma tåler jeg ikke.
Decubal gikk en stund, nå går ikke den lenger.
Acreme tåler jeg ikke.

Akkurat nå er det Mildison som fungerer best, men jeg kan ikke smøre meg med den stort lenger.

Hva velger jeg?
Pris?
Hvor?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:46   #2
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Ansiktskrem til atopisk hud?

Ceridal lipogel. Helt suveren på eksem og tørr hud. Koster 165 for stor tube og 99 for liten tube. Drøy i bruk.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:50   #3
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ansiktskrem til atopisk hud?

Den vi bruker på barna som kuldekrem?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:12   #4
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ansiktskrem til atopisk hud?

Jeg tåler heller ikke flere av de du nevner. Men jeg kan bruke Weleda baby ansiktskrem. Favoritten min er below 10 degrees fra Tromborg, koster litt mer men gir huden akkurat det den trenger. Denne er også god på eksemen min.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 00:03   #5
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Ansiktskrem til atopisk hud?

Jeg er veldig fornøyd med en krem fra Skincode (kjøpt på Helios) som er helt uten parfyme, parabener, konserveringsmidler etc. Vet ingenting om atopisk hud, men min ansiktshud har alltid vært ømfintlig og det tok en stund å lete meg frem til en krem uten parfyme som ikke lignet stearin når den stivnet... (a la Cosmica). Deilig, lett, ikke for fet, men litt dyr; ca. 200 for en krukke.

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 00:12   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ansiktskrem til atopisk hud?

Min pode har lettere atopisk eksem og er mye tørr i ansiktet. Vi bruker Locobase Repair på ham, det har vi fått anbefalt av en hudlege- funker som bare det! Mannen min er også plaget med atopisk eksem og han er også fornøyd med den kremen.

Kjøpes på apotek, tror det koster litt over 200 for en stor tube. Den er rimelig drøy og varer en stund.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 00:24   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansiktskrem til atopisk hud?

Lipogelen er super ja. Ellers kan jeg gå god for Dermalogica og Exuviance til eksemhud.
Disse kan du få prøver på om du går til hudpleier som fører merket så du får prøvd om du tåler dem.
Exuviance er laget for hud med betennelsestilstander og har mye bilder liggende ute på nettet om jeg ikke tar feil.
Men det lønner seg å prøve litt først siden dette er kremer som koster litt.

Lavendelolje virker veldig bra for å roe ned irritasjoner, så det kan kanskje være noe å prøve også?

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no