Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Steke nakkekoteletter i ovnene?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-07, 14:02   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Steke nakkekoteletter i ovnene?

Skjønner ikke hva det er med meg og skrivefeil i overskrifter for tiden.

Har noen nakkekoteletter som jeg har marinert. Det er ikke akkurat grillvær i dag, så jeg lurte på om jeg bare kunne putte dem i langpanna inn i stekovnen?

Hvor mange grader og hvor lenge i tilfelle?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:06   #2
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Steke nakkekoteletter i ovnene?

Det kan du fint. En stund siden jeg har gjort det, men jeg vil tro
ca 200 grader i 30-40 minutter.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:42   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steke nakkekoteletter i ovnene?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det kan du fint. En stund siden jeg har gjort det, men jeg vil tro
ca 200 grader i 30-40 minutter.

Jeg hadde brunet de litt på stekepannen først, for å få litt "skorpe" på de.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:52   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steke nakkekoteletter i ovnene?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg hadde brunet de litt på stekepannen først, for å få litt "skorpe" på de.

Kan jeg ikke bare grille dem litt på slutten da? Var for å slippe den lukta fra stekepanna og bruning jeg ville steke dem i ovnen nemlig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:53   #5
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Steke nakkekoteletter i ovnene?

Jeg har aldri brunet dem først, siden som ligger opp får en fin stekeskorpe likevel, synes jeg.
Om du ikke er helt fornøyd er det jo bare å skru på grillen et par minutter.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 16:58   #6
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steke nakkekoteletter i ovnene?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Kan jeg ikke bare grille dem litt på slutten da? Var for å slippe den lukta fra stekepanna og bruning jeg ville steke dem i ovnen nemlig.

Selvfølgelig kan du det.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 21:36   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steke nakkekoteletter i ovnene?

Oppskrift fra lavkarbo.no som har fått vanvittig mye skryt:

Dette trenger du

2 nakkekoteletter
100-300g fersk sjampinjong
1 løk
1 paprika
1 vårløk
2,5 dl kremfløte
Frisk salat
Rømme

Skjær opp en halv løk og 1/3 paprika i strimler.
Skjær hver sjampinjong i fire biter.
Kutt opp en halv vårløk i ønsket størrelse
Stek nakkekotelettene på stærk varme med mye smør til de blir gyldenbrune.
Legg så i grønnsaker og sopp og stek noen fler minutter til løken blir såvidt svidd.

Legg alt dette i en ildfastform, hell over fløten, og stek i forvarmet ovn på 150-160 i
1 1/2 time. Serveres med frisk salat og rømme.

Dette klarer selv en mann...
Nydelige møre koteletter med deilig fløtesaus.... og svært lite karbohydrater!! Prøv!

(Hvis man er på vedvarende og kan tillate seg et par karbohydrater ekstra kan man strø litt mel over formen før den går inn i ovnen. Det gir litt tykkere konsistens på sausen).

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no