Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-20, 08:41   #101
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg synes det er rart om alt av skole skulle gått tilbake til normalen etter påske, ettersom eksamen ble avlyst. Jeg er ikke lærer og vet jo ikke, men tenkte det var et dramatisk tiltak om ungdommene har mistet "bare" tre ukers undervisning? Det er naturligvis ikke bare-bare, men det er jo et opplegg, jeg synes det hadde vært rart.
Fylkesmannen i Vestland foreslo å åpne for de yngste barna, noe jeg synes kunne vært fornuftig, kanskje, men i lys av regjeringens strategi lurer jeg på hvordan det skulle bli noe av også.

Avlysning av eksamen er ikke så veldig kontroversielt, egentlig. Det har skjedd flere ganger, i forbindelse med streik. Det er først og fremst et problem for privatister, tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nå sa vel Guri Melby på en av nyhetene jeg så i dag at de ser på løsninger der bla. noen av barna kommer tilbake på skolen etter påske. Håper de de kommer med en plan før påske om hvordan det blir etter påske.

De har vel allerede sagt at de skal annonsere plan for åpning/videre stenging 8. april? Jeg mener det var det som ble sagt da de annonsere videre stenging 25. mars.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 09:08   #102
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

8.4 ja.

Dagene flyter i ett og jeg mistet litt følelsen med uker og måneder, men det er den korte onsdagen i påskeuka. Da skal vi få vite om ungene skal møte på skolen tirsdag over påske.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 09:42   #103
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...e-generasjoner

https://www.tv2.no/nyheter/11329418/

Disse oppsummerer mine tanker.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 09:45   #104
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...e-generasjoner

Denne oppsummerer mine tanker.

Mine også. Det er vanskelige tider og det er jamen ikke lett å vite hva som er det beste for samfunnet totalt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 13:54   #105
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...e-generasjoner

https://www.tv2.no/nyheter/11329418/

Disse oppsummerer mine tanker.

Mine også. I tillegg til at de forklarte ting jeg har lurt på. Takk for tips.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 20:35   #106
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Fra et egoistisk perspektiv kan de gjerne holde stengt lenger. Jentene mine fikser hjemmeskolen fint og jobben min er lite påvirket av lokasjon. Samfunnsmessig vet jeg ikke. Jeg kan ikke se at Norge, med så stor avhengighet av konjunkturer i verdensmarkedet, skal få en dramatisk økning i sysselsetting og økonomi. Jeg tror ikke folk kommer til å løpe rett til frisør og tannlege uansett, eller på Lindex, Nille eller Espresso house. Snakket med to par på litt over 60 i dag, og som veldig mange andre jeg har snakket med så er de rett og slett redde for å bli syke og isolerer seg mer enn de egentlig må.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 23:05   #107
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Leste i lokalavisen nå at de største byen har gått sammen for å kreve svar på når skolene åpner. De synes ikke det holder å få svar 8.4.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 23:09   #108
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Leste i lokalavisen nå at de største byen har gått sammen for å kreve svar på når skolene åpner. De synes ikke det holder å få svar 8.4.

Men man kan jo ikke bestemme når dette er over?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 23:13   #109
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men man kan jo ikke bestemme når dette er over?

Det tenkte jeg også, en veldig rar ting å kreve.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 23:15   #110
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Fra et egoistisk perspektiv kan de gjerne holde stengt lenger. Jentene mine fikser hjemmeskolen fint og jobben min er lite påvirket av lokasjon. Samfunnsmessig vet jeg ikke. Jeg kan ikke se at Norge, med så stor avhengighet av konjunkturer i verdensmarkedet, skal få en dramatisk økning i sysselsetting og økonomi. Jeg tror ikke folk kommer til å løpe rett til frisør og tannlege uansett, eller på Lindex, Nille eller Espresso house. Snakket med to par på litt over 60 i dag, og som veldig mange andre jeg har snakket med så er de rett og slett redde for å bli syke og isolerer seg mer enn de egentlig må.

Tro du meg, noen av oss står klar når telefonene til frisørene åpner.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 23:22   #111
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Tro du meg, noen av oss står klar når telefonene til frisørene åpner.

Ja, jeg snakker bare for meg selv altså. Jeg er altfor redd for at noen av mine skal dø, så jeg blir hjemme så lenge jeg syns det er nødvendig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 23:39   #112
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men man kan jo ikke bestemme når dette er over?

De, de må nok bare vente med svar til 8. april. Da bestemmes det jo.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 00:08   #113
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

De kommer nok ikke til å bestemme når det er over den 8. april heller, bare si om skolene fortsatt skal holde stengt etter påske. De eneste svarene som vil være helt tydelige, er hvis de åpner eller hvis de skjærer gjennom og sier at de holder stengt ut skoleåret, uavhengig av utviklingen. Ellers blir vi jo bare gående og vente på nye beskjeder hele tida.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 00:13   #114
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg tror skolene åpner 13.april, og jeg tror dugnadsånden daler nå.
Rundt oss har alle fulgt retningslinjene og vel så det. Nå Hører jeg om barn som ikke har valgt sine to lekekamerater og om noen er ledige, og flere ytrer at de ikke er så redde dette viruset, og de utsatte må ta et større ansvar selv. Blir spennende fremover.
Jobben min går for halv maskin hjemmefra i allefall frem til 13. april.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 07:29   #115
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Jeg tror også på gradvis åpning av samfunnet etter påske. Jeg tror ikke alt frislippes da, men kanskje noen elevgrupper først.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 07:45   #116
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

https://www.nrk.no/norge/sykehusene-...sar-1.14963483

Som lærer er dette det som tar nattesøvnen min. Holder snart ikke ut dette lenger.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 08:13   #117
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

https://www.nrk.no/norge/sykehusene-...sar-1.14963483

Som lærer er dette det som tar nattesøvnen min. Holder snart ikke ut dette lenger.

Leste det samme, Oslo. Hva skjer om sommeren når skolene er stengt i to måneder? Meldes det da heller ikke i særlig grad?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 08:16   #118
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Leste det samme, Oslo. Hva skjer om sommeren når skolene er stengt i to måneder? Meldes det da heller ikke i særlig grad?

Om sommeren er ikke folk stengt inne i hvert sitt hus. Jeg vet om barn som ikke har vært ute av dørene på snart tre uker. Dette ville vært unaturlig og rart ellers, men nå kan foreldrene skjule seg bak virusfrykt.

Sommerferien er beintøff for mange barn, men dette er mye verre.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 08:22   #119
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Om sommeren er ikke folk stengt inne i hvert sitt hus. Jeg vet om barn som ikke har vært ute av dørene på snart tre uker. Dette ville vært unaturlig og rart ellers, men nå kan foreldrene skjule seg bak virusfrykt.

Sommerferien er beintøff for mange barn, men dette er mye verre.

Det har du rett i. Ser absolutt den.

Det er jo fryktelig trist hvis det er så ille som du sier. Det er mange som ikke burde hatt barn!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 08:24   #120
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Men Oslo: Hvis du er så bekymret for barn du vet ikke har det bra hjemme, så må du jo varsle barnevernet?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no