Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

I dag har jeg kjent på vinterdressene

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 17:08   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.852
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg kjent på vinterdressene

Jeg sprayimpregnerte begge vinterdressene i går og tenkte jeg skulle kjenne litt på de da jeg hentet på SFO og barnehage.

Det er våt snø og is i trøndelag nå og 5-7 plussgrader.

Resultetet av denne meget offisielle testen:

Skogstad vinterdress, brukt fra november 2008, str. 98: Innvendig: fuktig i rumpen og tørr ellers. Fuktig ulldress fra Janus på samme sted.

Reimatec+, brukt fra november 2008, str 128:Innvendig: tørr i rumpen og fuktig ved beina.

Note to self: ikke Skogstaddress mer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 17:10   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene



Hvilken Skogstadress har du? De med ruter har jeg skjønt er litt dårligere enn den jeg hadde til Hannah. Hun var ALDRI våt gjennom. Det har hun vært med Troll..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 17:12   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.852
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Kjøpte på salg i fjor -fjorårets modell. Blå og svart, ikke ruter.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 17:12   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Storebror hadde på seg Reflex sin her om dagen, og den var klisssssvåt. Det rant av den. Inni var den helt tørr.
Det er den med uttakbart fór i.
Note to self: Hvorfor kjøpe dyr ReimaTec når Reflex sin er like god. Jeg ble GLAD

  Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:55   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Storebror hadde på seg Reflex sin her om dagen, og den var klisssssvåt. Det rant av den. Inni var den helt tørr.
Det er den med uttakbart fór i.
Note to self: Hvorfor kjøpe dyr ReimaTec når Reflex sin er like god. Jeg ble GLAD

Ja, jeg kunne godt kjøpt to Reflex istedet for en Troll. Fornøyd med vår vi også.

Karamell: samme modell som denne? Jeg tror det kan være forskjell fra parti til parti også jeg. Hannah brukte denne hele året, og den ser nesten ikke brukt ut. Og hun var alltid tørr. Vi har vel aldri fått så mye skryt av en dress som av denne i bhg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:55   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Hva er forresten best av sprayimpregnering og sånn i vaskemaskina?
Jeg synes det var vanskelig å få impregnert alt når jeg sprayet, og det skal gjøres på fuktig dress det og?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:07   #7
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Men sitter ikke 98 størrelsen en god del mer på bakken enn det 128-størrelsen gjør? Bittelitt skeptisk til testen din, men foreløpig fornøyd med familiens første reimatecdress (str 92).

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:16   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Men sitter ikke 98 størrelsen en god del mer på bakken enn det 128-størrelsen gjør?

Det tenkte jeg også ...

De eldste har hatt todelt Skogstad fra str. 116 til str. 152, og de har aldri vært våte. Vi reimpregnerer i vaskemaskin, og sprayer på de mest utsatte stedene (rumpe og knær) innimellom.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:30   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Storebror hadde på seg Reflex sin her om dagen, og den var klisssssvåt. Det rant av den. Inni var den helt tørr.
Det er den med uttakbart fór i.

Samme som hos oss. Storesøster sin Reflexdress(med uttagbart ullfor) var klissvåt utenpå etter mange timer ute i sølevær, men den var helt tørr inni. Det er andre Reflexdressen av denne typen hun har. Den lå hun og svømte i en svær søle dam med, etter å ha vært i bruk i nesten to år, og hun var like tørr. Venninnen som svømte ved siden av var våt helt inn til trusen. Det er en av dressene jeg er absolutt mest fornøyd med ja. Kjøpt på salg så er den virkelig verdt de 350kr den kostet meg.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 16:25   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.852
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ja, jeg kunne godt kjøpt to Reflex istedet for en Troll. Fornøyd med vår vi også.

Karamell: samme modell som denne? Jeg tror det kan være forskjell fra parti til parti også jeg. Hannah brukte denne hele året, og den ser nesten ikke brukt ut. Og hun var alltid tørr. Vi har vel aldri fått så mye skryt av en dress som av denne i bhg.

Ja, samme. Fuktig inni ved rumpa i dag også. I morgen sender jeg med den nye Reflexdressen jeg kjøpte på 50 % salget. Den er den med fast fôr da.

Dere som er skeptisk: Ja, det jo en veldig offisiell undersøkelse dette.
Men uansett er jo ikke Skogstaddressen vår god nok til en 3-åring da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 16:34   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Lillebror har Lassietec-dress, og han var heller ikke våt, selv om han sitter en del på bakken.

  Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 08:34   #12
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Hm, vi har Skogstad dress til storesøster (lik den du har Guniss). Hun har aldri vært våt igjennom den. Nå kjøpte vi en Troll dress brukt her inne og hun foretrekker den (har faktisk ikke brukt Skogstad dressen etter at hun fikk denne), men det er fordi den er mye lettere for henne å ta av og på (vi har Skogstad med løst fòr).


Sist redigert av Macky : 25-01-09 kl 10:51.
Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 10:28   #13
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 495
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Jeg kjøpte Skogstaddresser til ungene på salg før jul. Eldstegutten har ikke brukt sin enda fordi den var så stor, mens yngstejenta har brukt sin hver dag i barnehagen. Da det var som våtest her for en ukes tid siden var hun altså klissvåt gjennom hver eneste dag. Den holder jo ikke mål i det hele tatt! Nå har jeg impregnert den i vaskemaskin, og er spent på hvordan den er nå. Jeg vurderer å klage om den fremdeles er like ille nå.
Nå har jeg kjøpt en dress fra Bokklubben, og den ser veldig bra ut så langt, men har ikke fått testet den i vått vær enda.

*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 10:33   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Opprinnelig lagt inn av *TB*, her.

Jeg kjøpte Skogstaddresser til ungene på salg før jul. Eldstegutten har ikke brukt sin enda fordi den var så stor, mens yngstejenta har brukt sin hver dag i barnehagen. Da det var som våtest her for en ukes tid siden var hun altså klissvåt gjennom hver eneste dag. Den holder jo ikke mål i det hele tatt! Nå har jeg impregnert den i vaskemaskin, og er spent på hvordan den er nå. Jeg vurderer å klage om den fremdeles er like ille nå.
Nå har jeg kjøpt en dress fra Bokklubben, og den ser veldig bra ut så langt, men har ikke fått testet den i vått vær enda.

Er det samme som jeg har avbildet?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 10:42   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.852
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Jeg har også vaskemaskinimpregnert nå og dressen skal testes ut til uka.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 10:53   #16
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.095
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Jeg kjøpte en ekstradress på Europris til 500 og ettellerannet. En dag trolldressen var skitten, og mor hadde glemt å vaske, fikk storesøster på seg ekstradressen. Var spent på hvordan den oppførte seg i dyvåt snø, men etter 4 timer på skogstur var jenta like tørr og dressen var ikke fuktig inni. Storesøster elsker dressen og vil ikke bruke den andre noe mer.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:06   #17
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Vi har hatt lik Skogstaddress som den på bildet. Vi brukte den 2 år selv før vi arvet den videre. Aldri vært våt, jeg er kjempefornøyd med Skogstad. Dressen ser like fin ut enda.

Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:13   #18
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Synes det er så rart at noen blir våte i dresser som andre ikke blir våte i.
Vi har testet Reflex og ungen var dyvåt.
Nå i vinter har vi kun brukt Troll og Reima i både snø, slaps og regn (har ikke regntøy i barnehagen) og bank i bordet, ungen har aldri vært våt. Og dette er en unge som gjerne sitter i vanndammer og leker.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:48   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Men jeg vet Skogstad har ulike typer og. Den som er rutete eller noe sånt, den har jeg hørt skal være dårligere ift slitestyrke og fuktighet.
Men jeg tror også det er forskjell fra produksjon til produksjon jeg da. Men i bhg jeg jobber hadde 2/3 Skogstad tror jeg, av den typen jeg har lagt ut bilde av, og vi hadde veldig sjelden kalde og våte barn.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 12:33   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I dag har jeg kjent på vinterdressene

Alle dresser uansett merke kan ha produksjonsfeil. Jeg har hatt flere Mikk-linedresser, men bare en har blitt klissvåt. Tydelig feil med membranen, så det kan nok skje selv om den heter Reima eller Troll også.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no