Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hverdagsmat i 1980 og 2010

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 22:32   #41
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Da:
- Torskerogn
- Hermetiserte erter
- Flesk og duppe
- Torogryter
-Spaghettisaus på pose

Nå:
- Wok
- Indisk mat
- Taco
- Fylt pasta
- Svinefilet og kyllingfilet

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:40   #42
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Så vidt jeg husker spiste vi nesten utelukkende selvfisket fisk. Enten kokt fisk med poteter, kanskje en grønnsak, og smeltet smør, eller av og til stekt fisk, og så hjemmelaget fiskemat, som var veldig god. Kjøttmiddager var tradisjonelle, som stek.

Samme hos oss. Fisk, fisk, fisk. Alt var selvfisket. Det var stekt fisk, kokt fisk, plukkfisk, fiskegrateng og fiskekaker. Dersom det skulle være noe mat fra butikk var det gjerne fiskepudding (!), lungemos eller lever. Hadde man bursdag kunne man være så heldig å få spaghetti med kjøttsaus. Og supper ble laget fra pose.

I dag går det mye i kyllingfilet og laks hos oss. Med ris, pasta eller potetmos.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:44   #43
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

99 % av middagsmaten da jeg vokste opp var fisk (stort sett sild) og elg.

Spaghetti kun en og en annen gang, min far var totalt i mot å spise spaghetti og de gangene han måtte spise det så fikk vi høre hvordan 200 engelskmenn overmannet en milliard italienske soldater, og vi måtte forstå at det kom av at italienerne spiste for mye pasta.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:51   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

99 % av middagsmaten da jeg vokste opp var fisk (stort sett sild) og elg.

Spaghetti kun en og en annen gang, min far var totalt i mot å spise spaghetti og de gangene han måtte spise det så fikk vi høre hvordan 200 engelskmenn overmannet en milliard italienske soldater, og vi måtte forstå at det kom av at italienerne spiste for mye pasta.

Sild og elg liksom? Hm.

Og så jeg litt av faren din

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:56   #45
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Største forskjellen her er at vi bruker mer friske grønnsaker (salat, tomat, paprika osv)
Vi har mye hjemmelaget fra bunnen av mat, med basis i råvarer prdusert her, så det blir mye fra IEH sin rødrutete
TACO er en slager.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:05   #46
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Mine foeldre var innovative og sunne, så det gikk stort sett i mat som var laget fra bunnen ogå på 80-tallet. Av og til var de ville og gale og klinket til med posegrytrett eller take-away fra det lokale gatekjkkenet, men det var ikke ofte.
Morfar holdt oss med fisk fanget i trollgarn, så da ble det mye fisk, også det som på den tiden ble karakterisert som ufisk, f. eks steinbit.

I dag øler jeg at jeg er noenlunde på samme linje, bortsett fra at vi har tilgang til mange flere råvarer

Fokus både da og nå var i alle fall rene råvarer og mat laget fra bunnen

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:52   #47
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Spaghetti kun en og en annen gang, min far var totalt i mot å spise spaghetti og de gangene han måtte spise det så fikk vi høre hvordan 200 engelskmenn overmannet en milliard italienske soldater, og vi måtte forstå at det kom av at italienerne spiste for mye pasta.

Din far var tidlig ute med å forstå at lavkarbo ikke fører frem.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 00:03   #48
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Det eg huske veldig godt er at vi hadde kvalkjøt veldig, veldig ofte. Det var slik at vi blei lei. No har eg ikkje smakt kval på evigheiter og heller ikkje sett det hverken i butikk eller på restaurantar.

Ellers har også eg gode minner frå laurdagar med meksikansk gryterett, loff med meierismør og for dei vågale, rømme.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 00:21   #49
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Selv om jeg ikke var født i 1980 husker jeg mye av det som er nevnt her. Tror ikke mine foreldre var spesielt innovative i matveien da.

Vi spiste mye kjøtt, både viltkjøtt og annet. Enten selvslaktet, eller kjøpt i hele eller halve dyr. Stek, biff, frikaseer, pizza og spagetti med karbonadedeig, kjøttkaker osv.

Ellers husker jeg en ting som jeg ikke har sett blitt nevnt, og det var noen slags kjekssjell som man hadde noe fiskegreier oppi og hvit saus? Jeg vet ikke hva det heter, men foreldrene mine spiste ofte det som lørdagskos på 80-tallet.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 00:50   #50
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Hverdagsmiddager 80 tallet
Lungemos
Torsketunger i hvit saus
Blodpudding med sirup
Hvalbiff (og det var en hverdagsmiddag altså trevlete og med stekt løk)
Spaghetti med kjøttsaus og poteter
Grandiosa var forbeholdt bursdager og da gjerne 1 pizza delt på 8 unger

Mamma var litt utradisjonell og plukker masse sopp som hun brukte, jeg kan huske en bursdagsfeiring for broren min da hun hadde lagd pølsepizza med sopp, det slo heller dårlig ut

Kylling var sjelden vare- kun grillet eller kokt høne i frikasse-gryte
Pappa pleide å steike egg og bacon og tomatbønner når mamma var borte, det var stas

Ellers hadde vi veldig mye kokt fisk i alle varianter

Rekecoctail i konfirmasjoner eller andre festlige anledninger

Ofte hadde vi foundue- det var skikkelig kult

Brusmaskin sånn soda streamer var drømmen men det fikk jeg aldri


Sist redigert av MillyMollyMandy : 06-06-10 kl 01:17.
MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 05:41   #51
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Ellers husker jeg en ting som jeg ikke har sett blitt nevnt, og det var noen slags kjekssjell som man hadde noe fiskegreier oppi og hvit saus? Jeg vet ikke hva det heter, men foreldrene mine spiste ofte det som lørdagskos på 80-tallet.

Ja, det spiste foreldrene mine også. Enten med reker eller med fiskepudding (!).

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 08:33   #52
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Din far var tidlig ute med å forstå at lavkarbo ikke fører frem.

Han forsto vel heller at lavkarbo hadde noe for seg.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 08:50   #53
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Jeg kan bare opplyse om at Mr. Che fortsatt er stuck i åttitallet hva mat angår. Han synes amerikansk gryte i pitabrød - med kinakålsalat er utmerket lørdagsmat. Han vil ha selskapsdressing og mais i salaten, han vil ha loff til svært mye - og han anser frikaséboller som meninga med livet - da selvfølgelig med ketshup blandet i hvitsausen når man skal spise det

Min barndom besto av mye husmannskost - kålruletter, kjøttpudding, torsk og sånn - men også mat av typen blodpudding, hermetisert rogn og annen hermetiskert mat. Ellers var mexicansk gryte, taco og grandis mat som fikk plass i "lørdagsmatreportoaret" vårt. For min mor er fortsatt cabaret festmat. Faktisk er hennes ganske god - uten at jeg anser det som et festmåltid altså.



Vi spiser mer ulike former for salat nå, flere grønnsaker, mer krydder og helt klart mer mat laget fra bunnen av i vårt hjem.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:11   #54
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Ellers husker jeg en ting som jeg ikke har sett blitt nevnt, og det var noen slags kjekssjell som man hadde noe fiskegreier oppi og hvit saus? Jeg vet ikke hva det heter, men foreldrene mine spiste ofte det som lørdagskos på 80-tallet.

Terteskjell. Med fiskeboller i hvit saus, sånne små fiskeboller. Vi pleide ikke å ha det, men jeg husker at jeg syntes det så veldig eksotisk og spennende ut hos venner. Det var det ikke da jeg omsider smakte det.

Vi hadde også en del hvalkjøtt, torsk, torskerogn og slikt på 80-tallet, og selvsagt spaghetti med kjøttsaus som var den første middagen jeg lærte å lage. Grøt hver lørdag (risengrynsgrøt), hjemmelaget pizza, kokte maiskolber med smør og salt, reker og loff, pappas nydelige fløtestekte champigon-rett med loff som lørdagskos, og ofte gryter på søndag - hønsefrikassé, fårikål etc., lammesteik til familieselskap. Mye god og sunn mat, og kun sjeldne innslag av ferdiglasagne (som vi syntes var kjeeempegodt) eller uhyre eksotisk kinatakeaway. Etter hvert ble det flere innslag av asiatisk mat, mer avanserte fiskeretter, annen type pasta osv. Foreldrene mine har aldri vært redd for å prøve ny mat, så vi spiste variert, men økonomisk, og sunt.

I dag spiser vi mye fisk og hvitt kjøtt her i huset, men bruker også karbonadedeig og av og til kjøttdeig. Den største forskjellen er nok mer hvitløk og chili, andre krydder og litt nye kombinasjoner. Vi spiser også mer vegetariske middager og har innslag av linser og bønner, og så bruker vi en del kokosmelk.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:19   #55
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

torskerogn :grøss:, stekt, til middag, med kokte poteter og råkost til.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:44   #56
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Det som slår meg er egentlig at en myte står for fall. De var ikke bedre til å lage mat før. De lagde ensformig, smaksfattig og dørgende kjedelig mat med mengder av karbohydrater. Vi (les:vår generasjon) er MYE flinkere. Vi bruker masse grønnsaker og har presset frem et større utvalg av grønnsaker i butikkene, vi lager smaksrik mat med rene råvarer og bruker mindre hermetikk og bearbeidet vare. Etterspørselen etter sunnere og mer spennende varer (grov pasta, ris, eksotisk mat) har gitt et sunnere kosthold.

Noe annet jeg tenker på er at mye av maten som det fortelles om var sparemat. Mye spaghetti (billig) og lite saus (dyrt). Mye poteter (billig) og lite kjøtt (dyrt).

Jeg har forsket på dette fra femtitallet og det var det å spare penger og få i seg næringsstoffer som var poenget, ikke at maten skulle være god. Smak var underordnet og dermed ble hermetikk og margarin fremelsket på bekostning av smør og friske varer. På femtitallet er det forståelig at man ville spare, gjennomsnittsfamilien brukte halve inntekten på mat. Men på åttitallet brukte man omtrent som i dag, ca 10 %. Så det vil igjen si at maten er blitt latterlig billig.Vi kan spise så mye bedre mat og allikevel ikke bruke mer enn 10 % av inntekten på mat.

Jeg lurer på hva våre barn vil mene om 2010 vs 2040.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:45   #57
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Er det noen som husker hva de lagde på skolekjøkkenet da?

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:47   #58
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av MillyMollyMandy, her.

Er det noen som husker hva de lagde på skolekjøkkenet da?

Ny tråd.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 10:46   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


dermed ble hermetikk og margarin fremelsket på bekostning av smør og friske varer.

Det uthevede der har desverre ikke helt tatt slutt enda.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 10:48   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Terteskjell. Med fiskeboller i hvit saus, sånne små fiskeboller. Vi pleide ikke å ha det, men jeg husker at jeg syntes det så veldig eksotisk og spennende ut hos venner. Det var det ikke da jeg omsider smakte det.

Det er jo kjempegodt! Mannen min liker det ikke så vi har det ikke så ofte, men jeg benytter alltid sjansen med én gang han er bortreist eller lignende, for både jeg og ungene elsker det. Terteskjell med tykk, hvit saus, erter, gulrøtter, fiskeboller og kjøttboller oppi (sånne små). Vanvittig godt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no