Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Tar du av hinnen på eggeplommen når du steker?
Selvfølgelig. :anatole: 28 19,05%
Går det an? 92 62,59%
Nei! Det er den som passer på alle vitaminene, nemlig. 11 7,48%
Dustepoll! Hvorfor er det aldri noen helt enkle ja/nei-alternativ? Hm? 16 10,88%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-10, 21:00   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Gjennomsiktig snørr, Glitter?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:01   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Noen burde spise egget sitt og være fornøyd - med eller uten hinne. Sa brura.

En aC spurte nemlig først noen hvordan eggene skulle være, serru. Og så litt uforstående ut da "på en side, og så ta av den hinnen?" ble ytret.

Jeg har lært det nå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:02   #43
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Ja selvfølgelig sier mannen, jeg tåler ikke egg og dermed steker jeg det aldri heller...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:02   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Det er ingen som har spurt om hva jeg mente med :anatole:, faktisk. :imponert:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:04   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Gjennomsiktig snørr, Glitter?

Det er dødsekkelt. Det er for øvrig lettere å snu egget kjapt og steke det to sekunder på oversiden enn å fjerne gugga.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:04   #46
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Ante ikke at det var en mulighet eller at det av noen grunn skulle være nødvendig ...og etter at jeg har lest her sitter jeg og tenker at den som vil ha hinna bort for fjerne den selv.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:04   #47
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Men det er vel ingen hinne? Det er vel bare ustørknet (ah, lekkert ord!) eggehvite?

Nei, det er litt tjukkere enn hvite, og beskytter plommen når den vaker rundt i eggeskallet. Hvis du kakker et ferskt egg på en flat tallerken, holder det opp og ser på "siluetten", vil du se at plommen ligger høyest, oppå et nivå med litt tykk hvite. Det er den.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:05   #48
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er ingen som har spurt om hva jeg mente med :anatole:, faktisk. :imponert:

Du mener ikke Anatole France?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:05   #49
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Nei, det er litt tjukkere enn hvite, og beskytter plommen når den vaker rundt i eggeskallet. Hvis du kakker et ferskt egg på en flat tallerken, holder det opp og ser på "siluetten", vil du se at plommen ligger høyest, oppå et nivå med litt tykk hvite. Det er den.

Hvorfor spurte jeg?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:07   #50
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Joda, skjønner utmerket godt hva du snakker om, dette gjorde man hjemme hos oss da jeg var liten og bodde hjemme.

Jeg snur alltid egget, så det er ingen issue. Nei, jeg tar ikke av hinnen. (men hadde gjort det om jeg skulle stekt et sunny side up egg til noen andre)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:08   #51
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Jeg synes den hinnen er ekkel, så den tar jeg alltid av.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:08   #52
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Jeg spiste to speilegg i morges. :nervøs: Med hinne.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:09   #53
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er ingen som har spurt om hva jeg mente med :anatole:, faktisk. :imponert:

Jeg la ikke merke til det fordi svaralternativet ble definert som uaktuelt på et tidspunkt før jeg hadde fullført å lese det hele. Så derfor må jeg jo nå spørre hva du mener med:

Sitat:

:anatole:

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:09   #54
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Hvordan får man fjernet denne åpenbart grusomme hinnen uten å stikke i stykker plommen da?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:10   #55
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Øh, nei, det har da aldri slått meg. Og jeg foretrekker egget stekt på en side med skikkelig rennende plomme.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:11   #56
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Jeg bare drar hinnen bort fra plommen, slik at den blir stekt sammen med eggehviten. Så jeg spiser den, men ikke mens den har snørrkonsistens.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:11   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Med en gaffel, Turban Smukk. Forsiktig. Veldig forsiktig. Det var nemlig ikke lov å steke eggene på begge sider, som jeg vanligvis gjør.

Anatole er blant annet en karakter (stjernekokk med store nykker!) i Wodehouse-bøkene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:12   #58
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Du må være veldig nyforelska.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:13   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?



Og selvfølgelig usedvanlig trassig. "Selvfølgelig kan jeg det, nei, du trenger ikke hjelpe!"

Men det er mye bedre. Viste det seg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:13   #60
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Hvordan får man fjernet denne åpenbart grusomme hinnen uten å stikke i stykker plommen da?


Du må stryke, stryke, stryke vaaaarsomt over plommen med flatsiden på gaffelen. Så ser du at du får tak. Da drar du hinnen av plommen og roter den ned i eggehviten. Må gjøres med en gang du har kakket egget i pannen, slik at den ikke rekker å stivne fast i kantene og så den får blandet seg med resten av hviten før den har blitt skikkelig stekt.

(Ja, jeg har brukt mye tid på dette og tar det veldig alvorlig.)

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no