Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er du kresen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Er du kresen eller altetende?
Jeg er superkresen / Jeg er bare kresen på noen matvarer (med dårlig grunn) 6 3,68%
Jeg er kresen 21 12,88%
Jeg er litt kresen 23 14,11%
Jeg er bare kresen på noen matvarer (med god grunn!) 21 12,88%
Jeg er altetende, med unntak av noen få matvarer (med god grunn!) 57 34,97%
Jeg er altetende, med unntak av hederlige intoleranseårsaker 5 3,07%
Jeg er altetende 25 15,34%
Jeg er altetende (inkl. værtestikler etc.) 5 3,07%
Deltakere: 163. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 23:09   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Kjertelvev??

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:10   #22
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kjertelvev??

Lymfekjertler, faktisk. Veldig godt.





Kalvebrissel.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:11   #23
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg er bare kresen på noen få matvarer, men det er med dårlig grunn. Hva stemmer jeg da?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:11   #24
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg spiser det jeg blir budt, men må innrømme at om det skulle stå blodpudding eller lungemos på menyen, ville jeg ha vært ytterst beskjeden.
Værballer og råtten hai og andre islandske spesialiteter har jeg ikke vært ute for. Men jeg har spist en snegle, så det kan hende jeg hadde smakt på de andre også, hvis jeg hadde følt meg nødet.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:11   #25
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er bare kresen på noen få matvarer, men det er med dårlig grunn. Hva stemmer jeg da?

Superkresen.

Eller så kan du som har superkrefter lage Et Alternativ Som Passer for Dem.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:13   #26
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:16   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Råtten hai har jeg spist. Det var ganske jævlig. Men så lenge det kan døyves med litt Svartadaudir (beklager stavingen), så sklir det ned.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:16   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Når det gjelder kaker er jeg ikke kresen. Andre matvarer kan det være litt verre med, og da særlig oster. Jeg er ei kjempepyse i osteveien (hvilket også innbefatter stekte ostekaker, husker jeg nå). Generelt er det mye pålegg jeg er lite glad i, inklusive det meste som jeg daglig finner smurt utover interiør, klær og meg selv: makrell i tomat, leverpostei, prim og kaviar. Urk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:18   #29
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg føler at denne tråden er et produkt av et velfungerende teamerbeid, altså. Kritiske spørsmål til pollen besvares raskt og effektivt av Pollansvarlige mens kritiske spørsmål og behov for utdyping av HI rettes til undertegnede.

Om evalueringen av tråden i sin helhet i etterkant skulle vise noen svakheter her og der, booker Veronal og jeg oss inn på en teambuildinghelg på ett eller annet høyfjell og deltar i trillebårtrilling av hverandre samt friske klatreaktiviteter - så sikrer vi nok at en evt, neste samarbeidstråd blir den reneste perfeksjon.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:18   #30
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du kresen?

Nei, jeg er ikke kresen. Jeg var hyperkresen som barn, så jeg ble gradvis voksen.
Jeg har en i familien som i bursdager hos oss kommenterer at sjokoladekaka mi er for mørk og konsekvent rynker på nesa og ikke smaker på noen kaker som er "rare" (som i ostekake, oreokake etc) akkurat som et barn.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:19   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Det er mye jeg ikke liker smaken på, men det er ikke så mye jeg overhodet ikke spiser. Det er få kaker jeg synes er gode, og kaker er da en ganske grei ting å styre unna.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:20   #32
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Det spørs. Jeg kan spise det aller meste, egentlig. Jeg liker for eksempel ikke løk og paprika. Men når jeg sier det, så mener jeg i original tilstand. Jeg bruker masse løk og paprika når jeg lager middag. Men jeg spiser ikke det ene og alene. Det hakkes opp i småbiter og stekes, kokes, whatever sammen med annen mat og dermed setter det sin smak på produktet og sammen med alle de andre smakene er det godt.

Så om jeg er kresen av den grunn? Det er få ting jeg ikke liker som jeg heller aldri spiser. Men er det noe jeg virkelig ikke liker, så spiser jeg det aldri.

Jeg vet ikke hva jeg skal svare. Jeg føler meg ikke kresen. Men kanskje jeg er det, når jeg liker både krem og grøt, men ikke riskrem.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:23   #33
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg er altetende med noen unntak. Tror ikke jeg er så kresen på mat.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:23   #34
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ah, jeg glemte det aller, aller verste (husket det da jeg så avataren til shute), nemlig tamales. Det er så ufattelig, grusomt fælt.

Skrekkelig. Vi feiret jul hos en utrolig gjestfri familie i langtoppifjellet-Guatemala en gang. Det var ikke snakk om å komme unna med en tamale, og jeg er sikker på de begynte kokinga tre dager før.

(Det var dog verre den gangen en hyggelig ecuadorianer jeg haiket med skulle spandere lokal spesialitet. Vi så for oss marsvin og tenkte det sikkert smakte kylling som alt annet, men neida: Bløtkokt grisehud - til sånn omtrent lutefiskkonsistens - med ett og annet bust på, og potet attåt ...)

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:43   #35
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg spiser det aller meste og er ikke kresen. Selv om jeg skrev i tråden at bløtkaker med banan ikke er min favoritt, så ville jeg selvfølgelig aldri sagt det om jeg fikk det servert.

Men jeg kan jo nevne masse jeg syns er mindre godt - Toro-gryter, dårlig tilberedt mat, ting med veldig mye krem... Det betyr ikke at jeg ikke kan spise det eller annonserer "ikke liker" på noe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:43   #36
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du kresen?

Nå kom jeg på to ting til jeg ikke fikser å spise. Stangselleri og multekrem. Å fy f.... multekrem er fælt. Den konsistensen :grøss:
Jeg liker både multer og krem hver for seg, men sammen er det døden omtrent. Jeg får gåsehud bare jeg skriver om det her.

  Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:46   #37
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så om jeg er kresen av den grunn? Det er få ting jeg ikke liker som jeg heller aldri spiser. Men er det noe jeg virkelig ikke liker, så spiser jeg det aldri.

Jeg tror jeg synes at kresen (når det gjelder voksne) henger mest sammen med hva man spiser i selskap. Da utelukker det som regel "ekstremmat" som værtestikler og levende kokoslarver.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:46   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

multekrem er fælt. Den konsistensen :grøss:
Jeg liker både multer og krem hver for seg, men sammen er det døden omtrent. Jeg får gåsehud bare jeg skriver om det her.


Det som er såå godt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:55   #39
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Jeg er litt kresen på enkelte matvarer.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:56   #40
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kresen?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg er litt kresen på enkelte matvarer.

Vi må høre hvilke for å vurdere om du kvalifiserer til god eller dårlig grunn.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no