Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Knuse disse jævla sosialistene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-19, 19:48   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Det bør absolutt sies i fra at oppførsel og språk forventes å være anstendig (burde vel vært sagt fra ved oppstart i jobben), men det bør komme innenfra, fra sjefen i regjeringa, og kan godt kommenteres og kritiseres av journalister også. Men jeg synes det blåses litt ut av proporsjoner, og stiller større og mer urovekkende uttalelser i skyggen, fordi ordet "jævla" ikke blir brukt når slike som Listhaug sier veldig, veldig slemme ting med et søtt smil og en avvæpnende latter. For det bør ikke ties i hjel, og det bør heller ikke overdøves av sjokket over at finansministeren sa "jævla".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 19:49   #62
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det er veldig lite classy, men jeg blir ikke mer provosert av jævla sosialist enn kapitalistsvin eller velferdsprofitør.

Velferdsprofitører synes jeg er noe helt annet, men jeg er enig med deg at kapitalistsvin er i samme gate som jævla sosialist. Jeg kan bare ikke huske at en statsråd, eller fremtredende politiker, har brukt det uttrykket. At jeg ikke husker betyr ikke at det ikke har skjedd, men jeg fant ikke når jeg googlet heller.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 20:00   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Jeg synes velferdsprofitør er det klart mest provoserende av de uttrykkene, med god margin. Profitør betegner en som skaffer seg uberettiget profitt og har sterke konnotasjoner med krigsprofitører og landssvikere, og brukes bevisst politisk. Man kan være enig eller uenig i hvor mye privat helse man skal bruke, men det er temmelig langt over grensen å kalle ærlige bedrifter for kjeltringer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 20:05   #64
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes velferdsprofitør er det klart mest provoserende av de uttrykkene, med god margin. Profitør betegner en som skaffer seg uberettiget profitt og har sterke konnotasjoner med krigsprofitører og landssvikere, og brukes bevisst politisk. Man kan være enig eller uenig i hvor mye privat helse man skal bruke, men det er temmelig langt over grensen å kalle ærlige bedrifter for kjeltringer.

Enig. Veldig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 20:10   #65
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Men nå er det finansministerens knusing av de jævla sosialistene vi diskuterer. Vi kan jo lage en spinn-off med hva som er verst av velferdsprofitør og jævla sosialist. Eller kanskje det mest var den knusingen kombinert med jævla folk reagerte på?

Jeg er for en redelig debatt. Fra begge sider

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 20:12   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Eller så kan vi diskutere det vi vil, hvor vi vil, siden det er et diskusjonsforum for voksne mennesker?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 20:25   #67
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Eller så kan vi diskutere det vi vil, hvor vi vil, siden det er et diskusjonsforum for voksne mennesker?

Neineinei - vi kan ikke la våre indre jævla rabulister ta helt overhånd, heller!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 20:51   #68
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Nå har vel de aller fleste harselert med uttalelsen, har ikke oppfattet at noen er oppriktig krenket. Jeg synes spinoffene er morsomme og lo høyt av Lysbakken som vervet medlemmer i går.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 21:22   #69
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Altså, det er jo fint at hun bidrar med flere medlemmer til partier på venstresiden, da. SV har fått 250 nye medlemmer siden den uttalelsen.

Jeg mener faktisk at det er ganske krenkende, måten hun sier det på, bruken av jævla (og jeg kan fint banne altså) og snakk om knusing. Det er ikke så lenge siden noen faktisk prøvde å knuse sosialister, her i landet. Og jada, jeg vet at hun ikke mener at en fysisk skal gå til angrep eller på noen måte anerkjenner de handlingene, men hun er minister i en høy posisjon i et land der ungdommer ble drept for det de står for. Da må du faktisk tenke deg om når du taler i en setting du vet vil bli omtalt i pressen. Hun sto ikke på en privatfest og rølpet, hun er ikke privatperson i den settingen. Partileder, ja. Men også i en viktig posisjon i norsk regjering.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 08:48   #70
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Jeg blir overhode ikke krenket av språkbruken hennes, jeg blir mer fortvilet over at det er slik samfunnet er blitt. Steile fronter og tåpelig ordbruk hvor det er om å gjøre å selge billige poeng framfor politikk.

Jeg tror ikke man kan vente noe annet av SJ, men jeg er likevel for å si ifra. Hun er jo ingen en hund man premierer for god oppførsel, hun er en politiker, folkevalgt. Man forventer jo at hun evner å være nettopp dette.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 09:02   #71
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Altså, isolert sett blir jeg verken krenket eller støtt av uttalelsen hennes, selv om jeg syns den er blodharry, akkurat som ment, tenker jeg. Det jeg syns er problematisk er at hatet mot f.eks. AP i de mørke hjørnene av internett er stor. Mye større enn motstanden Frp opplever. En uttalelse som dette er ment for å egle opp nettopp disse. Den kom ikke fordi hun glemte at hun var hele landets minister, fordi hun glemte at det var presse til stede eller fordi hun mener at hun på Frp-landsmøte ikke har på seg justisministerhatten. Uttalelsen kom for å tilfredstille dem som syns frp har vært for lite frp i regjering. Dem som syns at snowfleiksa fortjener litt bank, så de skjønner hvem som er sjefen. Dem som trenger at noen med ekte makt rettferdiggjør hatet deres. Dette er jo Frp-metoden! Gi til liberalistene med den ene hånda, brungrumset med den andre. Kom med lit sånn halvkvedede unnskyldninger som brungrumset skjønner ikke er ekte, men som venstresida blir tvinget til å godta.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 09:31   #72
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Det tristeste med det utsagnet er hvor kalkulert det er, og at hun, og de, får akkurat den responsen de fant frem ingredienser for. Mitt profilbilde er ikke endret og kommer til å forbli uendret på grunn av dette i alle fall.

Nå skal Jensen og Kallmyr ramle litt med grytelokkene for å få med og ut alle trolla frem til valget, Lista skal snike seg litt rundt og, som tidligere påpekt, smile litt sånn vakkert mens hun står for den virkelig infame politikken.

Erna står på sidelinjen og ville vel ikke sagt det akkurat sånn ...

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 10:07   #73
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

..,


Sist redigert av rine : 08-05-19 kl 10:27.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 10:15   #74
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

So what? HVa mener du egentlig?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 10:21   #75
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Knusing har jo vært brukt om politiske motstandere bestandig, uten at jeg syns det er så veldig sympatisk av den grunn. Mest brukt fra venstresiden, da, men Hareide fikk også høre "knus KrF-svina" fra Per Sandberg-leiren i høst.

Men det er annerledes når det kommer fra en statsråd og partileder, enn om fotfolk roper det i en demo.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 10:25   #76
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Se melding under

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 10:27   #77
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

So what? HVa mener du egentlig?

Jeg quotet egentlig bare Ingling som følte seg krenket av begrepet "knusing".
Og prøvde å lime inn den røde knytteneven, som kanskje også kan oppleves som krenkende og truende, hvis man velger å ta de rette brillene på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 12:05   #78
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Jeg føler meg ikke personlig krenket, men det var jo for pokker sosialistiske ungdommer som ble slaktet på Utøya. Da får uttrykket "knuse disse jævla sosialistene" en annen betydning enn hvis det ikke hadde skjedd, mener jeg.

Tallulah forklarte godt noe av det jeg også mener:

Sitat:

Det jeg syns er problematisk er at hatet mot f.eks. AP i de mørke hjørnene av internett er stor. Mye større enn motstanden Frp opplever. En uttalelse som dette er ment for å egle opp nettopp disse. Den kom ikke fordi hun glemte at hun var hele landets minister, fordi hun glemte at det var presse til stede eller fordi hun mener at hun på Frp-landsmøte ikke har på seg justisministerhatten. Uttalelsen kom for å tilfredstille dem som syns frp har vært for lite frp i regjering. Dem som syns at snowfleiksa fortjener litt bank, så de skjønner hvem som er sjefen. Dem som trenger at noen med ekte makt rettferdiggjør hatet deres. Dette er jo Frp-metoden! Gi til liberalistene med den ene hånda, brungrumset med den andre. Kom med lit sånn halvkvedede unnskyldninger som brungrumset skjønner ikke er ekte, men som venstresida blir tvinget til å godta.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 12:36   #79
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg føler meg ikke personlig krenket, men det var jo for pokker sosialistiske ungdommer som ble slaktet på Utøya. Da får uttrykket "knuse disse jævla sosialistene" en annen betydning enn hvis det ikke hadde skjedd, mener jeg.

:

A-ha, så det er Utøya, som er grunnen til at det reageres. Joda, hvis man setter all kampretorikk i den båsen, skjønner jeg selvsagt at det kan oppfattes som en slags trussel.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 12:47   #80
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knuse disse jævla sosialistene

Ikke "all kamp-retorikk". Knuse sosialister-kampretorikk. Fra en minister i en høy posisjon i et land der mange mennesker ble drept for ideologien sin for åtte år siden. Selvsagt er det ikke en direkte trussel, men hun vet jo at hun har en del grums som lytter til henne. Jeg mener jo ikke at Siv fysisk vil knuse noen som helst eller oppfordre til det, men jeg synes likevel ikke det er greit. Og det finnes jo mange eksempler på helt reelle trusler mot folk i AP og på venstresiden, både før og etter Utøya.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no