Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan skal frukten din være?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-07, 21:55   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan skal frukten din være?

Jeg liker min frukt kjøleskapskald. Dessuten liker jeg ikke godt moden frukt, ikke egentlig vanlig moden engang. Nektariner, pærer, jordbær osv, litt harde og kalde. Nam.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:57   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Frukten skal være kjøleskapskald. den kan godt være moden, men ikke overmoden.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:00   #3
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Kald!
Iskalde epler rett fra kjøleskapet - mmm...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:00   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Moden og romtemperert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:02   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Jeg foretrekker frukten romtemperert, men ikke moden. Kan ikke fordra modne bananer, nektariner, ferskner etc.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:04   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Oppbevarer dere virkelig frukt i kjøleskapet? Vi har den i stua. Jeg spiser vel det meste, men det ekleste som finnes er seige, grønne, umodne bananer.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:05   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Frukt?!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:05   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Bananer er generelt ekkelt. :yuk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:07   #9
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Frukt er best kjøleskapskald! Ja, unntatt bananer da, men ingen har vel bananer i kjøleskapet med vilje. Jeg styrer unna (over-)moden frukt, bløte bær og melne epler er pyton. Frukten skal være fast, akkurat passe (u)moden og uten flekker/ støt. Småsur eplekart er digg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:08   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bananer er generelt ekkelt. :yuk:

Bananer er avskyelig. :bananofob:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:09   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Jeg har mistet smaken på bananer, men da jeg spiste de så likte jeg de nesten grønne.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:11   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Jeg liker varme, brune bananer. :Psycho:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:12   #13
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Fersken/ nektarin er vel den frukten som er eklest om den er for moden. Safta tyter jo ut alle veier når man setter tennene i den, og det er nærmest umulig å spise den på en akseptabel måte. Fysjom. Takke meg til en knasende sprø utgave.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 22:14   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Bananer skal være kalde og gulgrønne. Brune flekker og lunkne bananer er grusomt.
Appelsiner skal være godt modne, faste i fisken, kalde og søte. De må ikke være for tørre i konsistensen.
Epler må være faste og sprø i konsistensen, ikke melete. De må ikke være for søte, men heller ikke for sure.
Mango må være solmoden ellers har den bismak.
Grapefrukt må være godt moden og søt.
Sitronen må være moden og smakfull. Er den umoden er den bare sur og mangler aroma.
Vannmelon må ha smak, men ikke være overmoden og slapp i konsistensen. Den må ikke være for søt.
Druer må være sprø i konsistensen og søte.
Pærer må være søte og harde.

Jeg elsker frukt og er ganske kresen.

Dette var akkurat som jeg skulle skrevet det selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:15   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Bananer skal være kalde og gulgrønne. Brune flekker og lunkne bananer er grusomt.
Appelsiner skal være godt modne, faste i fisken, kalde og søte. De må ikke være for tørre i konsistensen.
Epler må være faste og sprø i konsistensen, ikke melete. De må ikke være for søte, men heller ikke for sure.
Mango må være solmoden ellers har den bismak.
Grapefrukt må være godt moden og søt.
Sitronen må være moden og smakfull. Er den umoden er den bare sur og mangler aroma.
Vannmelon må ha smak, men ikke være overmoden og slapp i konsistensen. Den må ikke være for søt.
Druer må være sprø i konsistensen og søte.
Pærer må være søte og harde.

Jeg elsker frukt og er ganske kresen.

Signerer hvert ord, og all frukt må være kald.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:16   #16
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg liker varme, brune bananer. :Psycho:



Nei, grønne bananer er bedre.

Henger meg forøvrig på Hattifatten jeg også.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:18   #17
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Overmoden frukt er ekkelt! Spesielt lukten av overmoden banan. :urk: Men en grønn banan er heller ikke godt. Ellers er jeg allergisk for det meste som finnes av frukt i Norge. Meloner tåler jeg, og de skal være kalde og passe modne. Druer skal helst være små, steinfrie og søte.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:38   #18
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Frukten skal være kjøleskapskald. den kan godt være moden, men ikke overmoden.

Samme her. Jeg er ikke noe glad i romtemperert frukt.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:45   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg liker min frukt kjøleskapskald. Dessuten liker jeg ikke godt moden frukt, ikke egentlig vanlig moden engang. Nektariner, pærer, jordbær osv, litt harde og kalde. Nam.

Jeg er nesten som deg. Jeg liker helst bananer som er kalde og bittelitt grønne, men ikke for grønne - da smaker de jo som rå poteter. Nektariner og ferskener skal være kalde, men myke og søte. Jordbær og druer skal være litt harde og iskalde, druene må være crispy og søøøte. Appelsiner må være store og ha tyynt skall, helst Navel. Da er de søtest.
Melete epler får jeg spader av. En bit og resten går i søpla. Liker best Red Delicious, de er sprø og saftige.

Jeg oppbevarer det meste av frukt i kjøleskapet, unntatt bananer.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 00:36   #20
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Jeg har all frukt i kjøleskapet også banan. lunken banan, yæk--
Bananene blir blaute og svarte allerede dagen etter hvis jeg har det i romtemperatur. I kjøleskapet holder de mye lenger, men som regel forsvinner de rimelig kjapt.
Grønnsaker og poteter og. Takler ikke romtempert.



En pekepinn som jeg fant på nettet.

AVOCADO
Avocado kan bråmodnes ved å legge den med en tomat eller et eple i en plastpose i romtemperatur.

AGURK og SQUASH
Oppbevares under 10°C.

BANANER
Oppbevares over 14°C, gjerne i stuetemperatur. Dersom de oppbevares for varmt, blir de sorte. Grønne umodne bananer kan modnes sammen med andre modne bananer eller tomater. (utskiller ethylen som modner umoden frukt)

BROCCOLI, GULROT, KÅLROT
Oppbevares i lukket plastpose i kjøleskapet. Må ikke komme nær frukt.

SOPP
Oppbevares i kjøleskap. Må ikke skylles. Dersom rotene skjæres av, stanser veksten. Holdbarhet 2-3 dager.

SITRUSFRUKTER (Sitron, appelsin)
Oppbevares under 10°C. Kan ikke ligge i stuetemperatur i flere dager, da får de fort stygg smak og mugler.

POTETER og LØK
Oppbevares mellom 8-10°C. Oppbevares tørt, mørkt og kjølig. Kjøleskap er litt for kaldt. Poteter må aldri ligge i plast. Bør være tildekket i pappkasser. Kjellerbod eller terrasse kan være aktuell plassering.

MELON

Kan oppbevares i stuetemperatur til du har spist av den. Etter det kan den ligge i kjøleskapet.

PAPRIKA

Bør oppbevares i plast i kjøleskapet.

SALAT
Oppbevares i kjøleskapet. Må ikke være i nærheten av tomater, pærer eller epler. Skyll salaten, rist den godt og legg den i plastikkpose.

TOMATER
Oppbevares best i romtemperatur. Mister smaken i kjøleskapet. NB! Tomat fungerer godt til å modne andre frukter.

EPLER og PÆRER
Oppbevares mellom 0 til 10°, gjerne i kjøleskapet. Disse modner andre frukter og grønnsaker pga. at de utskiller ethylen. (som tomat og banan) Bør oppbevares i plastikkpose. Umodne pærer modnes raskere i romtemperatur, for jevnest modning maks. 16-21 grader.

PERSILLE
Holder seg frisk lenge om du oppbevarer den i et tett glass med litt vann i bunnen. Sett glasset i kjøleskapet.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no