Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gir du barna dine frukt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-14, 09:04   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Gir du barna dine frukt?

Her kjøper vi inn i store kvanta og ungene spiser stortsett det de vil, kun med noen begrensninger i forhold til middag o.l. Derfor ble jeg litt overrasket når jeg snakket med noen, og faktisk siden leste på nett, at enkelte dropper å kjøpe frukt da dette er "for dyrt og barna bare spiser det bare opp likevel".

Jeg forstår at man må begrense inntaket både pga økonomi og at barna spiser seg mette på frukt, men å totalt droppe dette synes for meg rart. Derfor spør jeg her inne, hvor det er foreldre i alle kategorier, gir dere barna frukt? Hvorfor eller hvorfor ikke?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:06   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja, massevis. Særlig den yngste spiser nesten litt i overkant mye.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:07   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja, mine har fri tilgang på frukt. De spiser ikke så voldsomt mye egentlig, men de spiser mer hvis jeg skjærer opp litt og har på et fat. Jeg pleier å gjøre det hvis det er lenge til middag, eller så gjør jeg det etter middag.

Ingen begrensninger her. Det er mye lettere å få i de frukt enn store mengder grønnsaker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:08   #4
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Her spises det store mengder frukt.
Selvsagt med begrensninger som "Nei, nå skal vi spise middag straks"-opplegg, men ungene her er ikke veldig glad i frokost tidlig, så det hender de starter dagen med noen eplebiter og så frokost en halv-hel time senere.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:08   #5
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja, de spiser en del. Minsten får ofte ekstra med frukt før middag for å stagge sulten hans litt. Jeg føler imidlertid at jeg skulle vært flinkere til å tilby dem frukt, jeg glemmer det ofte siden jeg ikke er en stor fruktspiser. :skrape:

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:15   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja, selvfølgelig? De har fri tilgang på det, og jeg kjøper nesten utelukkende økologisk frukt (og grønt), om jeg får tak i det. Her i huset legger vi oss ikke for kvelden før vi har "spist regnbuen", hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:16   #7
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja - fri tilgang.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:17   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja, absolutt. Begrenser kun bananspisingen til eldste rett før middagstid, for hun spiser seg mett på det. Men ellers får de ofte frukt på morgenen før vi går (spiser frokost i barnehagen), og så får de jo i barnehagen hver dag også, som vi ikke kjøper inn selv. De har gjerne bær og litt frukt i matboksen også, de er relativt småspiste, men vil som regel ha frukt og bær om ikke annet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:19   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Her spises frukt med variabel interesse. Men jeg synes ikke det så rart om noen spiser lite frukt? Det går an å kompensere på mange måter, feks ved å spise mye bær og grønnsaker. Ikke all frukt er like næringsrik, og frukt inneholder en del sukker. Jeg sier ikke dermed at man trenger å begrense det, jeg prøver bare å si at jeg ikke synes all frukt er en nødvendighet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:20   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Vi har lite frukt.Litt mere nå etter at snoopy sluttet i barnehagen og startet på skolen.Hun fikk frukt hver dag i bhg.
Vi har en sønn (og meg da) som ikke tåler så mye frukt(fruktosemalabsorpsjon) og han elsker frukt så ser ike vitsen med å ha masse frukt han ikke kan spise,eller han kan spise men han blir sikkelig dårlig av enkelte ting. Men nå har vi holdt oss av sukker og frukt så lenge at han tåler en frukt pr dag,så lenge det ikke er epler. og de har med seg en frukt på skolen hver dag

Vi bruker masse grønnsaker da som han tåler så ungene mine er ikke underernært på grønnfor

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:23   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Med unntak av bananer rett før middag så ja, det kjøpes og spises. Men ungene er litt som meg, som bare liker frukt sånn middels, så enorme mengder går det ikke. Bær kjøper jeg når jeg kommer på det, det FYKER unna på 1-2-3.


Men jeg kjenner noen med et barn som er ekstremt, EKSTREMT glad i mat. Og hun vil nesten alltid ha noe å spise. Foreldrenes løsning er å da tilby frukt, gjerne oppskåret eple. Det er ikke like populært som "skjeks", men hun slår seg fornøyd til ro med det og det er jo veldig greit. Men jeg har fundert litt over om det hadde vært en ide å også begense eplespisingen noe. Ikke bare med tanke på tennene, men også fordi selve det suget "må ha noe å tygge på hele tiden" kanskje er greit å venne seg av med?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:24   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Vi har så godt som alltid litt appelsiner, epler, bananer og druer, men kan bli flinkere til å sette det frem på stuebordet slik at det er lettere tilgjengelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:31   #13
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja, de får frukt. Vi har stort sett alltid frukt tilgjengelig, og jeg lager fruktfat flere ganger i uka.

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

...enkelte dropper å kjøpe frukt da dette er "for dyrt og barna bare spiser det bare opp likevel".

Hehe, nei da er det jo bortkasta å kjøpe, når man ikke får ha det i fred.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:32   #14
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Men er frukt så dyrt da?

Vi tenker økonomi, og det hender jeg dropper druer til 70 pr kg og pakker med bringebær og sånt.

Men jeg synes alltid det er nok av frukt som går igjennom gjerrigfilteret mitt.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:36   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ungene mine får spise frukt, men gjør det ikke så ofte. Vi spiser altfor lite frukt.

Knerten vil ikke ha frukt overhodet (nei, ikke smoothie heller). Snuppa spiser litt epler innimellom, men må nødes til å forskyne seg. Men i prinsippet har de fri tilgang; annet enn rett før middagen skal serveres.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:38   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja, hadde ungen min likt fukt, skulle han fått så mye han bare ville. Det eneste han liker er druer, så det får han med på skolen hver dag. Rare, rare ungen. (Og han blånekter drikke smoothie, så det er ikke et alternativ.)

Han er veldig glad i bær, så det hender jeg kjøper bringebær, blåbær og jordbær, og det går unna.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:39   #17
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.359
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Fri tilgang, både på frukt, bær og grønnsaker. Det går mye epler, bananer, blåbær og druer, og i perioder appelsiner/klementiner.

Den ene av jentene mine spiser mye frukt og grønt, den andre må oppmuntres en smule, spiser mer når hun får det servert oppkuttet etc.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:42   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Eldste er allergisk for kjerne- og stenfrukt så han spiser så og si ingenting av frukt.
Minsten har med enten eple, banan eller gulrot hver eneste dag. Innimellom også druer og clementiner.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:44   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Vi har alltid frukt. De begrenses bare hvis det snart er middag eller hvis de tar et helt eple og jeg vet at under halvparten blir spist. Jeg skjærer heller opp og lar dem spise det sånn. Det blir mye sløsing hvis de spiser epler hele.

Det er klart det går unna. Med fem i familen går det en liten pose frukt hver dag. Vi skal ikke spise mye hver før det blir mengder av det. Jeg har aldri sett på det som noen grunn til å kutte det ut, poenget er jo at det går med.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 09:45   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja, vi har alltid stående frukt framme. Ungene spiser det, hvis de er småsultne, men ikke nødvendigvis hver dag. Men jeg har alltid frukt eller grønnsaker i matboksen deres. På middagsbordet har jeg som regel skåler med rå grønnsaker (fordi minsta liker ikke kokte, og heller ikke blandet salat), sånt som gulrøtter, sukkererter, paprika, småtomater, agurkskiver o.l. Hvis det er noe igjen etter middagen lar jeg skålene bare bli stående på bordet, og da går ungene stadig og forsyner seg av dette, heller enn frukt egentlig.

Hvis frukta ikke ble spist så hadde jeg i alle fall ikke giddet å kjøpe det. Hvis fruktfatet bare skal være for å pynte opp så kjøper jeg heller en blomsterbukett.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no