Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 10:01   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Jeg er veldig nyskjerrig på hvor mye dere lar barna få av søtsaker på en dag som 17. Mai.

Da tenker jeg på is, kaker, pølser, loff, sjokoladepålegg, kjeks, potetgull, brus osv, alt i "den sjangeren"?

Bare fordi jeg har lyst å vite hva som er vanlig, og for ikke å være for streng for sønnen min, eller for slepphendt.

Håper ikke ordene mine er for dårlige og at dere skjønner hva jeg mener.

Hva spiste dere barn i år i løpet av 17. mai?


Sist redigert av Nip : 18-05-11 kl 10:06.
Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:04   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Jeg har ingen problemer med at ungene koser seg på festdager, men jeg er opptatt av at de har et grunnlag av sunn mat i bunn. Jeg synes ikke man skal spise is hvis man er sulten, f.eks.

I går spiste ungene omelett til frokost, lapskaus til lunsj, en is og ostekake til dessert, brødskiver før folketoget og popcorn når vi kom hjem og hadde røsket av oss finstasen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:05   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Jeg skulle gjerne gitt ham mer enn han fikk, for å si det sånn...
(Han var så våt og kald at han ikke ville på skolen, bare hjem)

Han spiste ordinær frokost, men fikk et stort kjeks før vi gikk hjemmefra. Han fikk noen sjokoladebiter og bokstavkjeks når han satt i badekaret for å få varmen i seg, og han fikk i likhet med oss hjemmelaget sjokoladefromasj til dessert, men satte mest pris på bitene av jordbær og kiwi...

Han er bare 2,5 år, men hadde fortjent ei pølse og en is...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:06   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

De hadde ingen restriksjoner i går, men det ble med en is og litt brus og et par kakestykker. Og to runder med pølser.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:06   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

En is etter frokost, på vei til skolen, og det var litt sånn "går det virkelig an?! ". Vi sa vel at han skulle få en is til senere, men det er jeg jammen ikke sikker på om han fikk. Men det ble mye pølse, da - en rett etter skoletoget, en etter lekene i skolegården, og kanskje 3 da vi var på grillfest hos venner utpå ettermiddagen. Et halvt kakestykke spiste han også der. Ja, og så var det en liten godtepose som premie i skolegården, den gikk naturligvis også med.

Jeg hadde gitt ham både mer is og mer kake hvis det hadde falt seg sånn, men det gjorde det ikke. Og så er jeg litt opptatt av at han skal få i seg noe han blir mett av, så jeg foreslår gjerne en pølse først (eller i stedet).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:06   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Her ble det først litt sodd, og så et par is etterpå.
Og så kake til kaffen.

Vi har ingen grenser sånn egentlig, men de må få i seg noe mat.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:07   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Vi er temmelig strenge på sukker til hverdags (og helger også, for den del), men har fritt frem på 17. mai. Min erfaring er at det blir mindre mas også da, i går ble det 4 små pinneis, 1 brus, noen pølser og ett kakestykke, jeg synes ikke det er så galt på en hel 17. mai.

Vi har også en regel om at de må spise noe ordentlig mat også, så de ikke bare spinner rundt på flybensin.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:07   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

De får spise omtrent det de orker av tingene du beskriver, men erfaringen er at de orker mye mindre enn både det vi og de tror.

Vi sørger for at de spiser ordentlig til frokost, lunsj og evt middag (om det ikke da er pølser).

De hadde som mål å spise 10 is hver, men endte på to

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:08   #9
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Utenom vanligmat (som han fikk til frokost, middag og kvelds) var det vel to is, ei pølse og tre kakestykker. I morges spydde han.

Men det er nok mer omgangssykerelatert enn 17. mai-relatert, da. Rett skal være rett.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:09   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

I går var det ingen regler hos oss. Jeg tror dagens inntak endte med 1 brødskive til frokost, 1 venteis mens far og sønn vasket bil, 1 is før tog, 2 kakestykker, 1 pølse og 1 is etter tog. Besøk hos svigers med 2 is, 1 kakestykke og en bolle med jordbær og vanlijesaus. Og så en brødskive til kveldsmat.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:09   #11
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Fri flyt.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:10   #12
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har ingen problemer med at ungene koser seg på festdager, men jeg er opptatt av at de har et grunnlag av sunn mat i bunn. Jeg synes ikke man skal spise is hvis man er sulten, f.eks.

I går spiste ungene omelett til frokost, lapskaus til lunsj, en is og ostekake til dessert, brødskiver før folketoget og popcorn når vi kom hjem og hadde røsket av oss finstasen.

Ja, helt klart. Bare spennende å høre hva som er vanlig.

Synes ikke det var ett høyt inntak av "dårlig mat"

Vetle spiste grøt/fullkornsvelling + agurk til frokost

Lunsj etter hans valg ble sushi

på skolen fikk de gratis brus og kroneis

middag hjemme spiste han vel mest ovnsbakte poteter, litt kjøtt, tomater og diverse, og vaniljeis til dessert

så fikk han noen små kjeks på kvelden + middagsrester og fullkornsvelling til kveldsmat

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:10   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Her er det fritt frem på 17. mai. Jeg har ikke oversikten, siden jeg var i 17-mai komite og foreldrene mine passet ungene, men de hadde hvertfall spist is, kake og pølse. Usikkert hvor mye. Pølse og (hjemmelaget) burger på grillen når vi kom hjem, og kake til dessert. Vi hadde is i fryseren også, men det glemte vi bort, og det ble ikke etterlyst så de hadde sikkert fått nok.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:16   #14
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

De har det for travelt til å stappe seg.. Og de ville heller hjem og grille enn å vente i lange køer for pølse/is i byen. Så tilsammen ble det på eldste: 1 pølse, 4 kakestykker (3 hjemme), en liten godtepose på skolen og en is. Brus hjemme til maten. Mellomste det samme, men 2 is, og minsten et kakestykke mindre enn eldste, men en pølse mer.

Ville de hatt mer hadde de fått. De er like utålmodige i køer som meg, så de venter heller til de kommer hjem. Da begrenser det seg hvor mye de orker.

Ja, og frokost spiste de før toget, og annet grillmat og tilbehør enn pølser

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:16   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Vi er strenge til hverdags, og lar det være tilnærmet fri flyt på 17. mai. Hvis jeg vet at han er veldig sulten, så prøver jeg å gi ham noe litt mer næringsrikt enn kake først. I går spiste han grovbrød til frokost, en kvikklunsj etter å ha gått til byen for å delta i barnetoget, en pølse, is og brus rett etter barnetoget, et lite kakestykke på skolen, og to små kakestykker senere på dagen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:17   #16
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Snuppa spiste et kakestykke om kvelden og littegrann grillmat.
Vi hadde god frukost.Hun spiste godt med eggerøre og rundstykke. Så hadde hun ikke tid, ingen pølse,is eller noe. Kjøpte en flaske brus som hun hadde med på kino.
Så da hun spiste frukost i dag, hadde hun omtrent ikke spist siden frukost i går.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:18   #17
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

De har det for travelt til å stappe seg.. Og de ville heller hjem og grille enn å vente i lange køer for pølse/is i byen. Så tilsammen ble det på eldste: 1 pølse, 4 kakestykker (3 hjemme), en liten godtepose på skolen og en is. Brus hjemme til maten. Mellomste det samme, men 2 is, og minsten et kakestykke mindre enn eldste, men en pølse mer.

Ville de hatt mer hadde de fått. De er like utålmodige i køer som meg, så de venter heller til de kommer hjem. Da begrenser det seg hvor mye de orker.

hehe... ja, travel dag. Vetle var mest opptatt av russen på skolen som sprutet vann, tror Vetle brukte endel av brusen til å prøve å sprute på russen med...

Jeg sto i kiosken, så Vetle var innom der men spurte ikke om han kunne få noe, selvom det var proppa med herlige kaker og rundstykker.
Han koste seg kraftig med vaniljeisen etter middagen da, selvom det ikke var så mye igjen der.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:19   #18
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Vi er også strenge til hverdags, men på 17.mai er det fri flyt. Minsten spiste 6 is i går, Storesøster spiste 7.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:20   #19
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Her er det fri flyt, men de spiste bare en pølse og en is hver. I tillegg hadde vi koldtbord med påfølgende Pavlova hos naboen, så da spiste de masse.I tillegg kom selvsagt frokost. Mer rakk vi ikke

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:21   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?

Ungene fikk beskjed om at de skulle få så mange is de ville, men at vi måtte gå på butikken for hver gang. De endte opp med 3 hver.

I tillegg spiste vi god frokost med laks og eggerøre. De fikk sjokolademelk til frokosten. Og på ettermiddagen grillet vi. Ungene vil bare ha pølse når vi griller og 17. mai er en sånn dag hvor jeg ikke gidder å krangle på det. Ellers ble det også spist kake. Snuppa spiste et stykke av bløtkaka hun hadde laget dagen før. Knerten spiste en halv muffins. Og under "lekene" ble det delt ut lakris.

Jeg synes det er helt greit at de får mye snop på en sånn dag. De får sunn mat ellers og bare godterier på lørdager.

.... vel, i dag, dagen etter 17. mai, skal vi i bursdag til ungenes lille niese. Så det blir kaker i dag også, men sånn er det. Det er jo tilfeldig at hun har bursdag dagen etter 17. mai. Hun skal jo ikke feires noe mindre av den grunn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no