Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan skal frukten din være?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-07, 08:15   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Mine bananer holder seg iallfall lenge i romtemperatur, mens de i kjøleskapet blir fortere brune, dvaske og ekle. Trodde egentlig ikke bananer tålte kjøleskap.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 08:35   #22
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Kjøleskapkald må frukten min være og ikke overmoden
Epler som er melne er ikke godt

Bananer er den eneste frukten jeg syntes er ok romtemperert

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 08:45   #23
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Den eneste frukten som skal være kald er vannmelon. Alt annet skal være temperert.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 08:47   #24
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Kommer an på hvilken frukt.

De fleste fruket skal være kaldt, banan skal være grønn i kantene, mens pærer skal være gode og myke...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 08:59   #25
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

hmmm, mener å huske at bananen er en urte, eller så var det at banan planten var en urte og den urtenplanten får frukt...

Hva stemmer?

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:01   #26
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg liker min frukt kjøleskapskald. Dessuten liker jeg ikke godt moden frukt, ikke egentlig vanlig moden engang. Nektariner, pærer, jordbær osv, litt harde og kalde. Nam.

Helt enig. Og bananene skal akkurat ha blitt gule. Og de skal ikke være en sort flekk på dem.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:02   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Jeg har forøvrig oppdaget at de økologiske bananene er helt perfekte når de har fått noen brune prikker. På det tidspunktet er "vanlige" bananer litt for modne.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:25   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Jeg synes det er helt utrolig at dere spiser kald frukt. Etter min mening skal frukt tempereres. På lik linje med vin, for eksempel. Det er mange sorter frukt man direkte ødelegger når man kjøler det ned. Jeg har ikke tomater i kjøleskap heller.

Hvordan jeg liker frukten kommer an på hvilken frukt det er, men en moden (men ikke for moden) frukt er ofte god når den er oppskåret, temperert og med balsamico på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:26   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Dette er jo en ren smakssak.

Sjokoladekjennere får jo lyst til å regelrett torturere meg til døde fordi jeg elsker kjøleskapskald sjokolade.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 10:17   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Jeg er veldig kresen på frukt.

Den skal være romtemterert (ellers får jeg frysninger på tennene). I tillegg skal den være moden, men ikke overmoden.

Jeg er ikke så innmari flink til å spise frukt, men vi forsøker å kjøpe inn epler, bananer og kiwi jevnlig. Om sommeren er det godt med melon, men jeg er mye flinkere til å spise når det blir servert, og kjøper det nesten aldri selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:36   #31
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dette er jo en ren smakssak.

Sjokoladekjennere får jo lyst til å regelrett torturere meg til døde fordi jeg elsker kjøleskapskald sjokolade.

Sjokoladen er best når den kommer rett fra kjøleskap eller fryser.

Vin skal og være kald.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:38   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bananer er generelt ekkelt. :yuk:

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Bananer er avskyelig. :bananofob:


:nikker så hodet nesten faller av.


Jeg foretrekker kald frukt som heller er litt for lite moden enn for mye.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:48   #33
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Jeg foretrekker eplene mine varme. Innpakket i deilig, varm kake. Med is. :slurp:

  Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 13:05   #34
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Sitronen må være moden og smakfull. Er den umoden er den bare sur og mangler aroma..

Tenk å snakke sånn om Sitron.

(Eller er hun kanskje moden og smakfull? )

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 13:30   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg foretrekker eplene mine varme. Innpakket i deilig, varm kake. Med is. :slurp:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 00:27   #36
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Bananer skal være kalde og gulgrønne. Brune flekker og lunkne bananer er grusomt.
Appelsiner skal være godt modne, faste i fisken, kalde og søte. De må ikke være for tørre i konsistensen.
Epler må være faste og sprø i konsistensen, ikke melete. De må ikke være for søte, men heller ikke for sure.
Mango må være solmoden ellers har den bismak.
Grapefrukt må være godt moden og søt.
Sitronen må være moden og smakfull. Er den umoden er den bare sur og mangler aroma.
Vannmelon må ha smak, men ikke være overmoden og slapp i konsistensen. Den må ikke være for søt.
Druer må være sprø i konsistensen og søte.
Pærer må være søte og harde.

Jeg elsker frukt og er ganske kresen.

Signerer enkelt og greit denne jeg, så slipper jeg skrivekrampe.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 10:40   #37
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skal frukten din være?

Jeg signerer nesten fnatten også, men mango må være lysegul og umoden.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no