Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Trenger tips til lavkarbomatpakker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 21:42   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Trenger tips til lavkarbomatpakker

Siden jeg har begynt i ny jobb på et sted uten kantine og salatbar trenger jeg sårt tips til lavkarbomatpakker som ikke krever lang tid om morgenen. Jeg har i noen dager hatt med såkalt lavkarbobrød (laget av cottage cheese, egg og litt frø av forskjellige slag - Lollypops ketolysebrød) med pålegg, men er allerede lei. Middagsrester blir det ofte dårlig med i denne familien. Hvilke andre alternativer finnes (gjerne som ikke blir for kuriøse for mine nye kolleger).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:50   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Da jeg måtte ha med matpakker hadde jeg et par sånne matbokser med mange rom. Jeg fylte alle rommene med forskjellige grønnsaker, bortsett fra ett, som ble fylt med hjemmelagde karbonadekaker eller kjøttboller, grillkylling i biter eller hardkokte egg. Tok en sjau innimellom og stekte masse kjøttboller og karbonadekaker, og frøs ned med mellomleggspapir mellom.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:02   #3
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Omelett. Eggerøre, med skinke, tomat og agurk ved siden av. Salat. Middagsrester (lag med middag).

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:03   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Nutty cheese muffins? :hekta:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 08:41   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nutty cheese muffins? :hekta:

De er gooode. Har du prøvd lavkarbo tortillas og pitabrød? De selges på nettet, jeg kan finne noen linker. Pitabrødene har jeg ikke smakt, men tortillasene smaker som vanlige fullkorn-tortillas og inneholder 3 karber per tortilla. Nydelige! Du kan lage wraps, porsjonspizza og lignende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 08:43   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Jeg lager salat på kvelden. Genialt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 08:55   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Lavkarbopannekaker?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 09:02   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Isets frokostsmoothie Man holder seg forbausende lenge mett etter en slik....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 09:55   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Makrell i tomat og peppermakrell, og laks - alle fås i passe boks-størrelser. (laksen har færrest karber)
Tunfisk med saus (sursøt, curry eller satay - en av dem har mer karber enn de andre) på boks (merket er ICA men de har dem rundtom, bl.a. har jeg sett dem på Rimi)
Skyr, yoghurt, kesam og frukt
grønnsaker med dip, alle former for salat
Sånne polarbrød fra lavkarbo.no
omelett, ellers aller varianter av egg
muffins på kokosmel (kjempegodt! Søk på drop biscuits inne på lavkarbo.no og lag i muffinsform), evt. med frø og mindre søtning så blir det "rundstykker"
røkalaks og eggerøre
reker og majones
hjemmelagde kjøttkaker, kyllingkaker, fiskekaker
bland tunfisk, majones, finhakket løk og kuttede grønnsaker og ha over krydder
jacobs bratwurst eller chorizo-pølser (begge har 0 karb)
salatkylling (kjøpes ferdig i "salatbiter")
Eller hiv et bryst i ovnen med krydder på om morgenen mens du gjør deg klar - det tar 20-25min, og kan deles opp og has på noe sausegreier og has med som lunch.
osv


Jeg bruker sånn matboks (bilde fra nett) og skiller meg nok "litt" ut, siden alle de andre spiser kantine mat, og siden jeg har knallrosa veldig synlig matboks, men pytt pytt. Kantinematen her er dyr! En salat koster fort 35,-

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:01   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Det er også mye rart du kan vafle, som er lavkarbo. Sørg for å ha johannesbrødkjernemel i hus, så funker det så fint atte.
F.eks gir 2-3 egg, litt kokosmasse (som har noen karber men ikke uhorvelige mengder), en dæsj johannesbrødkjernemel, natron/bakepulver og litt søtning gode vafler. Så kan du variere med rosiner, bytte ut kokosmassen med finhakkede/malte nøtter, ha oppi mer matete ingredienser, kutte søtninger, osv.
Funker det ikke som vafler klarer du fint å lage pannekaker som blir gode i matpakka)
Men vafler er "visuelt koselig", liksom


Sist redigert av m^2 : 28-01-10 kl 10:08.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:04   #11
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Takk for tips, her var det mye å ta av. I dag ble det lavkarbolapper med pålegg + en boks salsamakrell.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:04   #12
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

m^2- takk for vaffeltips Skal testes i dag

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:15   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De er gooode. Har du prøvd lavkarbo tortillas og pitabrød? De selges på nettet, jeg kan finne noen linker. Pitabrødene har jeg ikke smakt, men tortillasene smaker som vanlige fullkorn-tortillas og inneholder 3 karber per tortilla. Nydelige! Du kan lage wraps, porsjonspizza og lignende.

Liiiiink

Jeg skal kutte karber i mye større grad enn jeg har gjort til nå, og vil gjerne ha slike linker

  Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:18   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Jeg lager havregrøt med cc til frokost. Restene av denne knekker jeg et par egg oppi og en skje med mel og steker som lapper. (Må blande røra med stavmikser.) Lappene steker mens jeg sminker meg. Fyller dem med blåbær eller kanel.
Melon til dessert.

Eller så lager du en svær eggerøre som du tar noen skjeer av.

Eller omelett eller noe annet som kan stå og putre i fred mens du likevel lager middag dagen før.

  Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:33   #15
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Link Iset! Tortillaene er Mama Lupes? De har jeg prøvd. Men pitabrød har jeg ikke prøvd.

Ellers synes jeg pasta fra Dreamfield er veldig god. Helt som vanlig pasta, og visstnok 5 karber per porsjon. Hva nå det måtte bety. Pasta kan jo være kjekt å ha i salater og sånt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:34   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Link Iset! Tortillaene er Mama Lupes? De har jeg prøvd. Men pitabrød har jeg ikke prøvd.

Ellers synes jeg pasta fra Dreamfield er veldig god. Helt som vanlig pasta, og visstnok 5 karber per porsjon. Hva nå det måtte bety. Pasta kan jo være kjekt å ha i salater og sånt.

Finnes det link ?

  Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:39   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Sjugger, vi handler pasta/barer/tortilla++ på netrition.com. Bruker de andre linkene for å titte litt.

http://www.dreamfieldsfoods.com/
http://www.netrition.com/
http://www.atkins.com/Products.aspx

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:49   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Noen som har testet Stevia som søtningsmiddel?

  Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:50   #19
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Sjugger, vi handler pasta/barer/tortilla++ på netrition.com. Bruker de andre linkene for å titte litt.

http://www.dreamfieldsfoods.com/
http://www.netrition.com/
http://www.atkins.com/Products.aspx




Den andre linken skal jeg nok benytte meg av, der var det mye godt! Man forsaker jo egentlig ingen ting lenger, når man får slike fine produkter som erstatning

  Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 11:04   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til lavkarbomatpakker

Det var netrition som Irma har linket til, jeg tenkte å nevne. Ellers har dere den danske nettbutikken, men fader nå har jeg jo glemt navnet?! Gi meg noen minutter, så kommer det vel, hvis ingen andre her husker det.
Jeg bestilte lefsene på lavkarbopikene men de har lagt ned. Og så bestilte jeg en DIGER haug med mat fra atkins.com i 2004, men de har også lagt ned. Da gikk det i ketchup, vannbakkels-mix (håhå den var digg med krem på), sjokolade- og karamellsaus, masse Atkins-barer (mokka, kokos, cookie, s'mores osv), knekkebrød, marengs og annet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no