Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-09, 12:06   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Jeg har lyst til å lage en god dessert i dag, men er tom for ideer. Hva skal jeg lage? Og det må være litt barnevennlig.
Vi har søndagsåpne butikker, så får tak i hva det skal være nesten tror jeg, så fyr løs
Og det kan godt ta litt tid. Kan begynne nå jeg
















Sa jeg at jeg hadde veldig lyst på dessert?

  Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 12:12   #2
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Himmelsk lapskaus. Her kan du bruke frukt som du/dere liker. Bland alt sammen og server med vaniljesaus, og/eller pisket krem.

Jeg har en boks fersken, en boks fruktcoctail, epler, pærer, mango, appelsin og banan oppi.

Mine barn elsker denne desserten. Og den trenger jo ikke bli så usunn heller.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 12:13   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Panna cotta med hjemmelagd bringebærsaus. Det syns jeg er veldig godt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 12:24   #4
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Sjokoladepudding ?

SJOKOLADEPUDDING

200g sjokolade (lys eller mørk etter smak)
ca 1 dl vann
1 l melk
100 g maizena
2 ts vaniljesukker
1 dl sukker

Brekk sjokoaden i bitar og ha den i ein stor kjele, sammen med litt vatn (så det dekker botnen). Smelt sjokoladen. Rør ut maizena i kald mjølk og spe i den smelta sjokoladen. Rør godt mens blandinga koker opp. Ta puddingen av plata og smak til med vaniljesukker og sukker. Rør godt så puddingen blir glatt og fin, før du har den i ei vannskylt form eller bolle. Sett til avkjøling. Server med piska krem eller vaniljesaus.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 12:56   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Sjokoladefondant?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 12:59   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Vaniljeis med varme bær. Eller apple crumble.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 13:08   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

puddinger tror jeg ikke du rekker.

Hva med brownies med bringebærsorbet? Har ikke oppskrifter, men det kan helt sikkert googles.

Her er forresten en post fra en god matblogg - Trines mektige matblogg - og hennes 5 favorittdesserter.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 13:11   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Gele!

Til og med jeg får det til.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 13:12   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Jeg tenker umiddelbart is med rørte bær ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 13:30   #10
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Tilslørte bondepiker? Creme brule? Is med hjemmelaget varm sjokoladesaus? :sikle: Riskrem? Hjemmelaget daimiskake? Blåbærpai med vaniljesaus? Boller med vaniljekrem inni?

:dessertelsker:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 13:52   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Stekt frukt - for eksempel banan eller ananas - med is. Jeg pleier å steke frukten i smør i stekepanne, gjerne sammen med noen valnøtter, og ha på litt honning eller lønnesirup, og så litt krydder som kanel eller kardemomme, og servere til/over vaniljeis. Det går veldig fort å lage og er veldig godt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 13:56   #12
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Tilslørte bondepiker er veldig sesongriktig. Og veldig godt og barnevennlig (så fremt barna liker epler, da.)

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 14:05   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Oppskrift på tilslørte bondepiker? Jeg kan helt sikkert google en, men har dere en god oppskrift?

  Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 14:11   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Sjokolademousse. DET er godt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 14:15   #15
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Oppskrift på tilslørte bondepiker? Jeg kan helt sikkert google en, men har dere en god oppskrift?

Eplemos, enten ferdigkjøpt eller hjemmelaget. Jeg synes det blir best med hjemmelaget.

Kavring som du knuser og bruner sammen med smør i stekepannen. Knuste mandler er også godt sammen med kavring. Og litt kanel.

Så tar du kavring i brunnen av et glass, så eplemos og så pisket kremfløte på toppen. Det blir kjempegodt.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 18:47   #16
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Panna cotta med hjemmelagd bringebærsaus. Det syns jeg er veldig godt.

Litt seint nå, men Panna Cotta anbefales til en seinere anledinng!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 19:47   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Det ble Tilslørte Bondepiker - og du salige det var godt!!
Men de andre tipsene jeg fikk blir lagret til en senere anledning, tusen takk dere

  Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 20:06   #18
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Ser du har laget dessert, men vil dele denne med deg:

Himmelske pærer:

Halve pærer, jeg har kjøpt ferdige på boks.
Legg de enten i posjonsformer eller i en ildfast form, legg på en after eight på hver halve pære. Sett de i stekovnen, ca 150 grader til sjokoladen er nesten smeltet. Serveres med vanilje is eller vaniljekesam og sjokononstopnøttebombe på toppen.

Bomben på toppen lager du slik:
Non Stop og mandler tas i stavmikseren til de er veldig most, bland sammen med sjokoladesaus til den blir tykk. Nammenamm.

Kjempegodt og bare "litt" mektig

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 20:09   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Vet jo du er ferdig nå, men jeg kom over denne oppskriften som frista meg, og siden dette kan være en desserttråd noen ser i en annen gang, så legger jeg inn en link til Tiramisu med bringebær og sjokolade.

Og med det samme jeg er i gang, link til en utenlands blogg med masse desserter å bli inspirert av.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 09:36   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Deilig dessert som ikke er så avansert å lage?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Ser du har laget dessert, men vil dele denne med deg:

Himmelske pærer:

Halve pærer, jeg har kjøpt ferdige på boks.
Legg de enten i posjonsformer eller i en ildfast form, legg på en after eight på hver halve pære. Sett de i stekovnen, ca 150 grader til sjokoladen er nesten smeltet. Serveres med vanilje is eller vaniljekesam og sjokononstopnøttebombe på toppen.

Bomben på toppen lager du slik:
Non Stop og mandler tas i stavmikseren til de er veldig most, bland sammen med sjokoladesaus til den blir tykk. Nammenamm.

Kjempegodt og bare "litt" mektig

Åhhåhåhåhå, denne skal testes. Synd det er så lenge til søndag igjen.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no