Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-09, 14:16   #1
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Jeg synes latten på Nespressomaskinen min ikke blir så varm som jeg skulle ønske. Er klar over at melken gjør at den ikke blir så varm som vanlig kaffe/espresso, men den blir kald veldig fort. Må nesten hive i meg latten i ekspressfart for at den ikke skal bli kald med en gang.

Hva kan man gjøre for at den skal bli litt varmere?
Eneste jeg kommer på er å lage en espresso med samme kaffetype (men ny kapsel) og ha oppi. Da blir den litt sterkere og varmere. Prøvde det en gang, men da ble den litt i sterkeste laget synes jeg. Dessuten så blir det litt dumt å bruke to kapsler pr. kaffe latte kanskje..

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:17   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Hvilken maskin har du?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:18   #3
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Varm opp koppen på forhånd.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:22   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Du varmer opp melken på forhånd?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:23   #5
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du varmer opp melken på forhånd?

Må innrømme at jeg tok det som en selvfølge...

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:24   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Dette syntes jeg også var et problem. På nespressobutikken sa de at den ble lunken når du stilte den inn på lite skum. Det hadde noe med luftgjennomstrømning og oppvarmningen å gjøre.

Egentlig ønsker jeg lite skum, men samtidig vil jeg ha varm kaffe. Så nå har jeg "skumbryteren" på på midten, og den blir god og varm.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:24   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

La maskina stå på litt før du lager kaffen.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:25   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Man skal ikke trenge å varme opp melken på forhånd. I hvert fall ikke på vår Latissima.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:26   #9
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Jeg kjører alltid en runde med bare vann før jeg lager kaffen og jeg varmer også koppen først. Likevel blir kaffen aldri like varm som jeg vil ha den, særlig ikke med melk oppi. Og ja, jeg varmer melka også. Litt surt, egentlig. Har Citiz + melkevarmer.

  Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:31   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Man skal ikke trenge å varme opp melken på forhånd. I hvert fall ikke på vår Latissima.

Det var derfor jeg spurte hvilken maskin det var. Vår har ikke integrert melkedel, så jeg tenkte kanskje det var en newbie med aeroccino som ikke har funnet ut av forskjellen på innstillingen av varm og kald melk.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:37   #11
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin


Vi har denne, en Lattissima.
Melken skal være kjøleskapkald (egen melkebeholder), så den skal ikke varmes. Jeg lar også maskinen stå på litt før jeg lager kaffen.
Jeg kan selvfølgelig varme glasset, det var ikke så dumt. Holde det under varmt varm fra kranen feks.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:38   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

vi har samme som deg. Jeg slår på maskinen noen min før jeg lager kaffen. Da blir den god og varm.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:39   #13
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

, så jeg tenkte kanskje det var en newbie med aeroccino som ikke har funnet ut av forskjellen på innstillingen av varm og kald melk.

Det er derfor jeg har en helautomatisk kaffemaskin, bare å trykke på en knapp!

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:40   #14
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

vi har samme som deg. Jeg slår på maskinen noen min før jeg lager kaffen. Da blir den god og varm.

Den er god og varm med en gang, men blir fort kald. Det er det som er problemet. Det har sikkert noe med at melkeskummet blander seg med kaffen, men man må jo røre litt i latten. Ellers blir det sterk kaffe på bunnen og bare skum øverst.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:46   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

På lattissima kan du skru på mer skum og få varmere kaffe.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 14:57   #16
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Blir den varmere med thermokopp eller porselen? Kanskje det er glassene du bruker som gjør at den blir fort kald?

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 15:01   #17
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

På lattissima kan du skru på mer skum og få varmere kaffe.

Har på max skum.

Ponna: Kan være det altså, men jeg liker å drikke latten fra glass. Men jeg kan til nød drikke fra Green Gate-koppene altså..
*kresen*

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 15:06   #18
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Forståelig nok

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 15:34   #19
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Jeg bruker den pinnen som fulgte med og ikke slangen. Funker 100 ganger bedre. Om jeg lar den stå lenge nok (les: glemmer koppen med pinnen i) så koker melken til slutt.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 23:48   #20
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Lunken kaffe latte på Nespressomaskin

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg bruker den pinnen som fulgte med og ikke slangen. Funker 100 ganger bedre. Om jeg lar den stå lenge nok (les: glemmer koppen med pinnen i) så koker melken til slutt.

Pinne? Det fulgte ikke med noen pinne på vår iallefall. Bare slangen.
Det er kanskje en annen type melkeskummer du har? Denne er festet til selve kaffemaskinen.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no