Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 20:50   #81
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua

For første gang på 12 år har jeg TOM skittentøyskurv på badet!

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:54   #82
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.


Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:58   #83
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

"Bättre med lite skit i hörnorna än ett rent helvete"

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:27   #84
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg har fått den berømte dampvaskeren fra TV-sjåpp. Den står så fint i pappesken sin midt på stuegulvet og bare venter på at mor skal finne inspirasjon til å ta den i bruk.

Merker at det ikke blir i dag. Men i morgen er det nye muligheter.
*lat og forkjølet*

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:32   #85
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Huset er gullende rent.

men det er bare fordi vaskehjelpa har vært her.

  Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:14   #86
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Stove og kjøken er rydda, og vaskemaskina surrar og går. Dessverre er det reine Jotunheimen, med topp etter topp så langt auge kan sjå, nede på vaskerommet framleis, men eg er då i gong!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 22:47   #87
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

I kveld har jeg (i stedet for å slange meg på sofaen) ryddet i tørrmatskapet og kastet 4 bæreposer med gamle greier! Skapene våre er fulle, men det er tydeligvis ikke så mye vi bruker av det som står der.

Jeg skjemmes litt... eller ganske mye, egentlig, av å fortelle at jeg fant ting med utløpsdato i 1997 og 1999! Det er saker som altså må ha vært med på minst 3 flyttinger, enda jeg vet at jeg _har_ ryddet i skapene de siste årene også, altså... Fortell meg at det er flere av dere som opplever å finne skatter av antikvarisk verdi når dere rydder, vær så snill!

Og jeg må innrømme at litt av motivasjonen da jeg holdt på var at jeg kunne skrive om det i denne tråden når jeg var ferdig... Det ble så fint, og god plass fikk vi også!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:00   #88
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg glemte visst å nevne at grunnen til at jeg begynte ryddinga var at jeg fant en oppskrift på sjokoladecookies som jeg fikk lyst til å prøve, og da måtte jeg sjekke om vi hadde sirup, og så fant jeg det innerst bakerst, men foran stod det tre gamle bokser med sjokoladepålegg som jeg kastet, og siden ballet det på seg.

Det ble ikke noe baking, da, men det er vel i grunnen bare som en bonus å regne.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:29   #89
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

På torsdag satte jenta mi og jeg igang med rydding, støvsuging, støvtørking og gulvvask. Sårt tiltrengt sådan. Så fredagsfølelsen var komplett fra morgenen av - jeg visste at når jeg kom hjem hadde jeg FRI!

Heldige storebror som var på teater og slapp unna med å rydde rommet sitt...

(husfrøkna sukket imidlertid tungt da mor nærmest euforisk utbrøt: "Dette må vi gjøre HVER torsdag, dere!")

  Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 23:39   #90
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg skjemmes litt... eller ganske mye, egentlig, av å fortelle at jeg fant ting med utløpsdato i 1997 og 1999! Det er saker som altså må ha vært med på minst 3 flyttinger, enda jeg vet at jeg _har_ ryddet i skapene de siste årene også, altså... Fortell meg at det er flere av dere som opplever å finne skatter av antikvarisk verdi når dere rydder, vær så snill!

I forrige uke satte vi til livs en boks bønner som var utgått på dato i 2002. Ettersom hermetikk har tilnærmet ubegrenset holdbarhet, skulle vel det si det meste om ryddigheten i husholdningen. (Vi oppdaget datostemplingen først i etterkant, altså. Og vi overlevde uten plager.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 00:53   #91
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

HYYYL, måtte sende motoren til støvsugeren av gårde til reparasjon, så i dag tiltet jeg å fikk tigget meg til å låne pappas støvsuger et par dager..

Eller så har gubben ryddet 2 av barnerommene idag, det så ikke ut, han truet guttene med inndragelse av goder hvis de ikke hjalp han...funket delvis.

Jeg ryddet minsten sitt rom i går, samt vasket og brettet en haug med klær, samt tatt kjøkkenet.
Jeg sov mens gutta jobbet idag.

Gubben begynte med soverommet vårt i går (brukes som lagerplass) og enda han var der i 3 timer så kunne jeg fortsatt ikke se gulvet.
Men sier jeg at det ikke ser ut som noe er gjort, så gidder han ikke å rydde mer kun på trass.

Jeg hater husarbeid og har null energi til det, og gubben han gjør sjelden noe uten at jeg må spørre han.
Han skræver heller over enn å plukke det opp.

Han kan bli snurt når han sier at han har ryddet "hele dagen" mens jeg sov, men jeg kan ikke se noe forskjell i det hele tatt.

Lurer litt på hva han definerer som rydding.


Men en sjelden gang så glimter han til.
Når jeg rydder sammen med han er han flink.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 08:42   #92
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Fortell meg at det er flere av dere som opplever å finne skatter av antikvarisk verdi når dere rydder, vær så snill!


Så godt at det er flere av oss!
Jeg ryddet i krydderhylla i går og fikk noen gode overraskelser der også. Av typen "har vi 300 gram valmuefrø i en pose? I tillegg til 3 glassbegre? ja, ja, da har vi vel for en stund..."

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 08:55   #93
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Gubben begynte med soverommet vårt i går (brukes som lagerplass) og enda han var der i 3 timer så kunne jeg fortsatt ikke se gulvet.
Men sier jeg at det ikke ser ut som noe er gjort, så gidder han ikke å rydde mer kun på trass.


Det høres nesten ut som en beskrivelse av vårt soverom, bare ikke akkurat nå.


Ellers har sambo svingt seg i går med å henge opp panelgardiner på stua, det ble riktig så fint. Regner med at det topper seg når den nye sofaen fra IKEA ankommer i morgen.

Min egeninnsats den siste helga har vært å overvåke skittentøyskurven og ellers holde meg i seng og ute av veien for den arbeidsomme sambo og svigers.

tink - tom for energi...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 09:46   #94
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg har allerede fått satt på en vaskemaskin og moppet over gulvene idag

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 10:48   #95
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I forrige uke satte vi til livs en boks bønner som var utgått på dato i 2002. Ettersom hermetikk har tilnærmet ubegrenset holdbarhet, skulle vel det si det meste om ryddigheten i husholdningen. (Vi oppdaget datostemplingen først i etterkant, altså. Og vi overlevde uten plager.)

Puh, det var godt å høre. Var det ikke forresten sånn før i verden (øh, 80-tallet?) at hermetikk faktisk ikke hadde datostempling? Verden må jo ha vært et mye tryggere sted når man slapp å bekymre seg for denslags!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 10:54   #96
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Vi hadde middagsgjester på lørdag, og siden alt som ligner husarbeid tar lengre tid enn det egentlig gjør, og vi i tillegg er fryktelig trege til å komme i gang med alt slikt, endte jeg opp med å forklare gjestene at mannen i huset var reist ut for å kjøpe kaffe og øl, og at han derfor ikke hadde rukket å støvsuge før de kom. De satte stor pris på denne prioriteringen, og er dessuten altfor veloppdragne til å fremholde at vi jo kunne ha støvsugd - eller for den del kjøpt kaffe og øl - på fredag. Jeg er nok en vesentlig bedre vertinne enn husmor (ikke at det sier så mye, kanskje ...), men det er jeg i grunnen godt fornøyd med også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 11:11   #97
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

De satte stor pris på denne prioriteringen, og er dessuten altfor veloppdragne til å fremholde at vi jo kunne ha støvsugd - eller for den del kjøpt kaffe og øl - på fredag.

Pfffft. Det kunne dere vel ikke!

Vi hadde middagsgjester for en uke siden, og huset virker fortsatt litt sånn underlig rent og ryddig etter sjauen vi hadde da.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 11:12   #98
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Her hører nok jeg hjemme. Har enda ikke noe å skryte over. Men skal selvsagt poste med stor glede når det skjer.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 12:05   #99
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Fin tråd.
Storesøster har flyttet ut av huset og lillebror har derfor akkurat fått eget rom så da kan vi visst begynne å ha lyset på på soverommet etter klokka 20 for det har nemlig vært brukt til oppbevaring av ALT mulig vi ikke vil ha fremme... Vi har så dårlig lagringsplass!!
Må få kommet igjang nå da sånn at jeg kan skryte av det her!!
Skal også få ryddet, sortert og gitt bort lillebror sine babyklær og Fisher Price leker... skal bli såå deilig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 12:10   #100
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Å dette er nok stedet for meg.
Jeg eier ikke energi eller arbeidslyst om dagen.
Men skal poste når jeg klarer å få gjort noe (har en haug med klær som jeg sitter å venter på at skal gå på plass i skapet).

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no