Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har du Kindle?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Har du Kindle
Ja, har hatt en god stund 46 36,22%
Har nettopp fått 7 5,51%
Har bestilt!! 0 0%
Vurderer 8 6,30%
Nei 51 40,16%
Annet 3 2,36%
Nei, men har annet lesebrett 8 6,30%
Nei, men vurderer annet lesebrett 4 3,15%
Deltakere: 127. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-13, 18:34   #61
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Nei, og jeg leser så lite at jeg har ikke tenkt på det heller.

En dings hadde sikkert vært gøy, men når jeg leser, så foretrekker jeg egentlig norsk, og da er jo ikke kindle det enkleste, så vidt jeg vet, så det har jeg egentlgi ikke lagt ned mer energi i å tenke på. Fikk ei bok, papir ja, til bursdagen min i år, og leste den på to kvelder, det var kjempekoselig, virkelig! Jeg leste myyyyyyyyyyyyye før, og innser at jeg gjerne kunne lest mer. Men jeg er nok i hovedsak på norsk, ja.

Eg trur det er Digitalbok som har komme ut som best i test for folk som stort sett les på norsk. Denne er knytta direkte opp mot Cappelen Damm og Tanum, på same måte som Kindle er knytta til Amazon, men bruker ePub-formatet som dei andre ikkje-kindle-merkene bruker, slik at det er god tilgang på engelske bøker og.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 18:35   #62
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kan flytte stemmen din, jeg. Når jeg nå har laget eget alternativ til deg og alt.

Eg er 1,49%.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 18:53   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Nei, men har utrolig lyst på. Jeg tar alltid med meg bøker på ferier og slikt, og det er jo tungvint å drasse på fullt av bøker i bagasjen. I tillegg er jeg verdens mest utålmodige person, og vil helst ha Boka med en gang, og slippe å vente i fjørti dager. Nei, jeg må nok ha en Kindle snarest.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 18:55   #64
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du Kindle?

Jeg vurderer sterkt - i hvert fall så har jeg lagt inn et ønske om en Kindle til jul eller bursdag, men det er leeeehenge til.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 19:08   #65
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du Kindle?

Ja - en Kindle Fire og en Nook.

I tillegg masse leseapp'er på iPad og iPhone.

Elsker tilgjengeligheten det gir.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 19:16   #66
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du Kindle?

Ja, vi er på vår 2. her i huset, da den første døde for et drøyt år siden. My geeky husband kjøpte for flere år siden, sikkert 4 eller kanskje mer. Nå ønsker jeg meg min egen paperwhite, og har vel egentlig fått lovnad om det til min bursdag i høst

Enig med Harriet Vane; leser mye mer nå enn da jeg leste papirbøker, og så er det så enkeltpenkelt wherever å skaffe seg ny bok

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 19:18   #67
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Nei, men jeg bruker ebok på padden. Burde jeg ønske meg? Hva koster en slik sak og hvor får man kjøpt det?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 19:19   #68
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Har du Kindle?

Ja, jeg har en kindle. Den er så gammel at den ble kjøpt da Amazon ikke sendte de til Norge. Kan den være fire år gammel, tro?
Den fungerer helt fint, men jeg har litt lyst på en paperwhite pga det innebygde lyset.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 19:20   #69
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du Kindle?

Jeg har annet lesebrett (sony).

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 19:36   #70
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg har annet lesebrett (sony).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 20:00   #71
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du Kindle?

Er på min andre kindle og har vel hatt i rundt 3 år no. Elskar den. Har den med overalt.

Har prøvd appen og for å smålesa på mobil, men den får kun med seg bøker frå amazon og ikkje andre bøker som eg kjøper. Og då var den ikkje så mykje hjelp i lengre.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 20:09   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Ja, jeg så det, altså, nokon - jeg mente å underbygge det du sa. Dette ble veldig komplisert.

Og særlig når Teo kommenterte akkurat den med sin tredje Kindle?

Jeg sto for øvrig med min tredje Kindle i hånden her i sommer, men den selgeren kunne ikke solgt kaffe og aspirin på en cuphelg med knøttefotball, så jeg gikk faktisk ut igjen uten. Tre hundre av mine nærmeste forumvenner aner kanskje at det er en prestasjon sjefen hennes burde anerkjent.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 20:14   #73
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du Kindle?

Jeg har en Kindle 3G touch som jeg kjøpte for et stort år siden (etter å ha fantasert om en i minst ett år) som jeg elsker.

Vurderer bytte den ut med en paperwhite, men jeg er egentlig fornøyd med den jeg har, så jeg bør vel egentlig begrense duppedings-cravingen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 21:12   #74
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

men den selgeren kunne ikke solgt kaffe og aspirin på en cuphelg med knøttefotball, så jeg gikk faktisk ut igjen uten.



Jeg måtte inn og sjekke når jeg kjøpte den første kindlen min og det var i juli 2011. Jeg fant også ut at jeg har kjøpt 5 kindler tilsammen, gaver til slekt og venner. Jeg er sånn at om jeg synes noe er bra, så får folk det i gave, enten de vil eller ikke. Alle er glad for at jeg ikke er jesuitt, jeg hadde funnet opp inkvisisjonen eller korstogene opp igjen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 21:21   #75
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, jeg så det, altså, nokon - jeg mente å underbygge det du sa. Dette ble veldig komplisert.

Og særlig når Teo kommenterte akkurat den med sin tredje Kindle?

Jeg sto for øvrig med min tredje Kindle i hånden her i sommer, men den selgeren kunne ikke solgt kaffe og aspirin på en cuphelg med knøttefotball, så jeg gikk faktisk ut igjen uten. Tre hundre av mine nærmeste forumvenner aner kanskje at det er en prestasjon sjefen hennes burde anerkjent.

Aha, eg las det som eit argument mot at dei lenkene eg hadde funne var relevante eller noko slikt, trur eg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 21:47   #76
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Jeg tror vi kan konkludere med at det ikke var mitt aller mest glassklare innlegg noensinne.

Eller at alle er Domme som brø.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 27-08-13 kl 22:04.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 22:02   #77
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Esme:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 23:16   #78
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Have one, love it, ønsker meg en paperwhite!

Og så håper jeg Esme aldri blir scientolog.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 23:18   #79
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du Kindle?

Jeg har hatt siden paperwhite kom. Mannen skal få til jul etter at vi sloss om den i sommer. (Jeg ville wordfeude med venstre hånden og lese med høyre hånden, men hæh, nei, da var jeg ego, lizm?!)

Leser både norske og engelske bøker.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 00:21   #80
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du Kindle?

Ja! Har paperwhite, har hatt den et halvt år kanskje? Også har jeg kjøpt til mannen og til mamma. Alle jeg kjenner som leser på engelsk har kindle.

Du kan nevne for mannen din at på en eller annen flyplass jeg var på i sommer (Heathrow? Husker ikke) sto kindle nevnt spesielt som en av tingene man må ta ut av veska i sikkerhetskontrollen. Det er jo et tegn på at det er ganske mange som har det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no