Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-23, 18:03   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Og, ja, jeg mener virkelig idiotsikre.

Og om du har tips til alternative ting til kakebordet som er uten gluten og laktose, tar jeg gjerne imot de også!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-23, 18:15   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

For de som tåler hvetestivelse, er Toro lyse muffins en fin base. Jeg lager for eksempel eplekake med kanel med den som «røre». Blir veldig søt, så ungene i familien kaster seg over den. (Denne blir bare glutenfri da, tror jeg. Tror det er laktose i blandingen).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-23, 19:45   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Takk for tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-23, 20:12   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Denne kaken med nøttebunn er både god og enkel, og helt uten mel.
http://www.foreldreportalen.no/forum...88&postcount=6

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-23, 20:14   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Takk, frukt! Er du helt sikker på at den er enkel? Synes ikke den ser direkte enkel ut!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-23, 20:18   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Den er kjempeenkel hvis du dropper sjokoladepynten. Jeg har aldri giddet det, men den ser jo like flott ut uten, og med masse bær på toppen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-23, 20:21   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Suksessterte kan du lage med melkefri fløte og smør.
Pavlova.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-23, 09:12   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Jeg liker godt kroningskake. Jeg pleier å servere den med pisket fløte, men her finnes det jo flere laktosefrie alternativer som du kan velge i stedet.

100 g smør
150 g kokte poteter
300 g sukker
3 egg
200 g malte mandler
½ ts vaniljesukker
½ ts bakepulver

Mos de kokte potetene.
Rør smør, poteter og sukker godt sammen. Tilsett så sammenpiskede egg, malte mandler, vaniljesukker og bakepulver.
Ha røren i en rund kakeform. Stek kaken ved 170 grader i ca. 1 time på nederste rille i ovnen. Pynt/dekk med pisket fløte eller server kremen ved siden av.


I tillegg synes jeg Jamie Olivers two nuts chocolate torte er veldig god. Oppskrift her.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-23, 10:09   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Suksessterte kan du lage med melkefri fløte og smør.
Pavlova.

Eller laktosefri fløte, for å ikke komplisere det for mye (siden det er laktose som er utfordringen). Noen av melkeerstatningene kan inneholde gluten.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-23, 10:14   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Suksessterte kan du lage med melkefri fløte og smør.
Pavlova.

Ja, gode tips! Takk!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-23, 10:16   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg liker godt kroningskake. Jeg pleier å servere den med pisket fløte, men her finnes det jo flere laktosefrie alternativer som du kan velge i stedet.

I tillegg synes jeg Jamie Olivers two nuts chocolate torte er veldig god. Oppskrift her.

Kroningskake har jeg ikke engang hørt om, takk! Og må sjekke ut Jamie Olivers oppskrift også.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-23, 11:02   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Jeg bruker Toro skamløst. :nemlig. Både langpanne, brownies og sjokolademuffins er gluten- og laktosefri, men har hvetestivelse. Jeg lager krem av melkefri margarin og laktosefri Philadelphia til pynt på både sjokoladekake og muffins, det blir en veldig fin balanse mot det (etter min smak) vel søte.

Jeg har også laget smuldrepai superenkelt med frosne bær og en blanding av havregryn, melkefritt smør og sukker, veldig godt med laktosefri vaniljesaus til.

Ellers synes jeg det er fint med friske bær eller frukt på kakebord.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-23, 13:29   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

+1 på toro. Idiotsikkert og helt kurant godt, særlig om det spises ferskt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-23, 21:50   #14
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger oppskrifter på idiotsikre kaker uten gluten og laktose

Toro pavlovabunn og krem pisket på Gryr fløte. Friske bær og frukt på toppen.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no