Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

SE Xperia-tråden

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-10, 20:12   #381
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Nå sitter jeg med min X10 mini pro i hånda.

Har ikke kommet så langt ennå, men er inne og roter på Market.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:05   #382
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Ooh, er den like fin som på bilder?

Jeg håååååper jeg får min i morgen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:20   #383
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Min drar batteri uten like. Jeg har ikke fått helt med meg hva 3G er for noe. Men at det drar batteri har jeg skjønt. Ser at det lyser 3G øverst i ny og ne, hva er dette og hvordan skrur jeg det av? Har lett med lys og lykte under innstillinger.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 22:17   #384
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Det betyr bare at du er i et område med 3G mobilnett. Står det E er det i et område med Edge (eldre versjon).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 19:12   #385
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Atte dere
Er det radio på denne telefonen? Jeg finner ikke noen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 19:37   #386
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Nå har jeg også Xperia. En rød, sexy liten Pro.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 20:39   #387
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Camomilla: Radioen er i et av headset-ene:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 20:51   #388
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Er det noen som vil prøve å overbevis meg om at dette er min neste telefon? Vanlig, xperia mini eller xperia mini pro?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 20:54   #389
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Atte dere
Er det radio på denne telefonen? Jeg finner ikke noen.

På min var/er det en standardknapp "NRK Radio" med alle NRK-kanalene når jeg scroller mot venstre. Da kan man høre radio uten øreplugger.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 21:04   #390
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Camomilla: Radioen er i et av headset-ene:


Jeg er dårig tett da
Nei jeg finner ikke radioen sier jeg til mannen, men jeg har noe her, ladet og greier. koko..

Takk Veronal!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 14:40   #391
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Jeg prøvde å laste opp et bilde her på FP, men fikk beskjed om at det var Disabled. Hvorfor det? Hva kan jeg gjøre med det?

  Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 01:52   #392
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Jeg har hatt kjempetrøbbel i dag med at han plutselig ikke har operatør. Jeg kommer på nett, men kan ikke ringe. Slå av og på flere ganger og plutselig er den tilbake. I dag gikk jeg faktisk flere timer uten å være tilgjengelig fordi jeg ikke hadde operatør. Mannen har opplevd det samme.

Nå har jeg lastet ned siste oppdateringen og vips - plutselig ingen operatør igjen. Hva skjer?

I tillegg sliter jeg med at den plutselig legger på selv midt i en samtale. Noen andre?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 09:05   #393
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Er det noen som har funnet ut hvordan man copyer og paster på mini?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 09:25   #394
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Det med at den legger på midt i en samtale er at man kommer borti legge-på md kinnet. Jeg så mønsteret etterhvert - den la alltid på hvis jeg smilte.

Min derimot laster ikke ned mms.

MMS er påslått, og den sier "downloading" men så skjer det ikke mere.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:10   #395
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det med at den legger på midt i en samtale er at man kommer borti legge-på md kinnet. Jeg så mønsteret etterhvert - den la alltid på hvis jeg smilte.

Min derimot laster ikke ned mms.

MMS er påslått, og den sier "downloading" men så skjer det ikke mere.

Det problemet hadde jeg også, men hadde avslått nett. Slå på nett igjen, og da kom bildene fram.

Jeg vil ha igjen framsiden min...altså vi ha den slik den har vært helt til i går, da den plutselig hadde forandret seg. Jeg har ikke gjort noe, den bare ble slik (tror jeg). Tidligere hadde jeg framsiden min med bilde av hunden, og fikk opp menyen ved å dra opp siden med fingeren. Nå er det timescapen som kommer opp, og 4 ikoner nederst. Jeg kan ikke scrolle til sidene lengre, og menyen er også forandret....farsken!

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 09:22   #396
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Min drar batteri uten like.

Nå har jeg hatt min Mini i ca 6 uker, og nå ser det ut til at den begynner å dra mindre batteri enn før. Jeg kan endelig ha samtaler på over en halv time uten å måtte lade igjen.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 09:39   #397
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Dere som har batteriproblemer må sjekke hva batteriet brukes på. Her kan det være mye å spare:

Innstillinger / om telefonen / batteribruk

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 10:09   #398
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Jeg har bestilt meg en slik telefon og jammen ligger det er 20 siders tråd om den her inne. Bare å lese da skjønner jeg.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 00:07   #399
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Dere som har batteriproblemer må sjekke hva batteriet brukes på. Her kan det være mye å spare:

Innstillinger / om telefonen / batteribruk

Jeg gjorde dette, og fikk følgende resultat:

Skjerm: 41%
Celle-standby 32%
Telefonen ikke i bruk 26%
Androidsystem 2%

Noen som vet hva celle-standby betyr? Jeg har forsatt ikke skjønt dette med tilkobling og søking av nettverk, 3G osv. Mener å ha lest at det å jevnt søke etter nettverk bruker mye batteri. Men hvordan slår man av dette? Jeg har slått av dataroamingen, men jeg ser at det titt og ofte lyser 3G øverst på telefonen allikevel.

Når det gjelder skjem og batteri, så sliter jeg litt med å finne en god løsning. Hvis jeg stiller inn på at det skal gå lang tid til telefonen låser seg og lyset slukker, så drar det batteri. Og er fare for uønskede hendelser, som f.eks at man ringer noen uten at det var planlagt. Hvis man stiller inn på kort tid er det kul umulig å surfe, for om det er noe man skal titte litt på, eller om det er en del tekst, så kastes man kjapt ut - og må låse seg inn på telefonen igjen.

Jeg har også slitt med MMS som ikke vil vise seg, litt bingolotto.

Også må jeg si at jeg synes lyden er veldig dårlig på telefonen. Da tenker jeg på det å snakke i telefonen Det er virkelig elendig sammenlignet med den forrige sonyen jeg hadde. På tross av at det ikke er spesielt høy lyd høres det ut som om høytalerene spiller på full guffe, uansett om det er en vanlig samtale, eller samtale satt på høytaler. Det er som om de synes at det å spille av lyd er kjempeslitsomt.

Litt mye negativt her nå, jeg må understreke at det er en del andre ting ved telefonen som jeg synes er bra. F.eks er det fint å surfe på den, og jeg har etterhvert blitt bedre på dette med sms-skriving, som i begynnelsen framsto helt håpløst. Jeg har pimpet den opp litt også, så nå er den rød og fin.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:11   #400
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Jeg liker heller ikke lyden under samtaler, og de jeg snakker med klager ofte over støy som jeg ikke hører.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no