Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-13, 22:48   #61
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg kommer nok til å bruke hele januar, jeg også. Vi kommer til å bo i dette huset i ett, maks to år til, så opprydningen i alle skap, skuffer og rom vil monne i den sammenhengen også. Jeg og mannen må rydde kjelleren sammen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:53   #62
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg er ikke med på den lista, men jeg lurer på om jeg burde lage en liste som bare gjelder soverommet vårt. Punkt 1–10 kan være viet ti ufattelig skroterotete hyller der inne, en kan være gulvet ved siden av min side av senga osv. Om hver oppgave tar ca. 20 minutter, er det realistisk, tenker jeg.

Bill.mrk. «Roteskrotnisse»

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:57   #63
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Oh, nå ble jeg inspirert! Jeg lagde min egen liste, og satser på å ta en ting hver dag i januar. Jeg setter den inn her, og stryker etterhvert som jeg får gjennomført. Jeg velger selv hvilket punkt jeg tar, siden man aldri helt vet hvordan dagene blir.

1. Eldstes klesskap
2. Min kleshaug
3. Barnebokhylla
4. Kurvene i gangen
5. Kommoden i gangen
6. Knaggene i gangen
7. Vaskemidlene ol på vaskerommet
8. Kjøleskapet
9. Julestæsjet
10. Roteskuffen og skuffene på kjøkkenet
11. Endehyllene på kjøkkenet
12. Kjøkkenskapene over vasken
13. Kjøkkenskapene under/ved siden av vasken
14. Kjøkkenskapene ved siden av komfyren
15. Kjøkkenskapene over komfyren
16. Vinduskarmen i stua
17. Klokkehylla
18. Vitrineskapet (særlig skuffen)
19. Bokhylla del 1
20. Bokhylla del 2
21. Badeskapet
22. Skrivebordet til minstemann
23. Skapet til minstemann
24. Skrivebordet til eldste del 1
25. Skrivebordet til eldste del 2
26. Skrivebordet til eldste del 3
27. Brun og sort veske
28. Medisinskapet

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:57   #64
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg er med. Medisinskapet ble ryddet i går, fordi jeg lette etter noe.
Vaskerommet må jeg utsette. Har ikke lys der av uviss grunn og venter på elektriker.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:59   #65
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg må nok lage en litt annen liste siden det er rom på den opprinnelige jeg ikke har, ikke har garasje osv. Men det får bli i morgen.
1. Mine klesskap.
2. Eldste sitt klesskap.
3. Uteboden.
4. Fryseboksen, dvs spise oss ut av den i stedet for å kjøpe nytt.
5. Teknisk bod

Jeg har egentlig ryddet jevnt i hele 2012, så derfor er min liste kort.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 02-01-13 kl 22:47.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:07   #66
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Kan jeg ha denne listen som mål for 2013, så rydder jeg plass til det nye året, 2014?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:08   #67
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg trenger nok lenger enn januar også. Har ikke tid til sånn organisering hver dag, men jeg er absolutt med. Hjalp at jeg allerede har startet på soverommet med bokhyllene der.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:09   #68
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

JEg har nærmest en slik liste inni hodet mitt allerede. I dag har jeg ryddet i Skapet under TV'n og skapet med diverse glass på stua. Da frigjorde jeg masse plass pga eskene til Hardangerbestikket slika t jeg måtte rydde i vitrineskapet på kjøkkenet. I morgen står skuffene på kjøkkenet for tur, slik at jeg får plass til alt Hardangerbestikket som til nå har vært gjemt bort i eskene sine i glasskapet. Det ene drar det andre med seg, og det baller på seg.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:10   #69
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Første punkt kan krysses ut! Greit å få kastet litt i krydderskapet, samt flyttet litt på noe annet for å utnytte skapplassen bedre. Det tok kanskje 10 min, og føles veldig bra!

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

1. Eldstes klesskap
2. Min kleshaug
3. Barnebokhylla
4. Kurvene i gangen
5. Kommoden i gangen
6. Knaggene i gangen
7. Vaskemidlene ol på vaskerommet
8. Kjøleskapet
9. Julestæsjet
10. Roteskuffen og skuffene på kjøkkenet
11. Endehyllene på kjøkkenet
12. Kjøkkenskapene over vasken
13. Kjøkkenskapene under/ved siden av vasken
14. Kjøkkenskapene ved siden av komfyren
15. Kjøkkenskapene over komfyren
16. Vinduskarmen i stua
17. Klokkehylla
18. Vitrineskapet (særlig skuffen)
19. Bokhylla del 1
20. Bokhylla del 2
21. Badeskapet
22. Skrivebordet til minstemann
23. Skapet til minstemann
24. Skrivebordet til eldste del 1
25. Skrivebordet til eldste del 2
26. Skrivebordet til eldste del 3
27. Brun og sort veske
28. Medisinskapet

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:11   #70
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg begynner i januar, men skal visst jobbe 12 timer ekstra hvert uke Jan og feb, så jeg har ikkje kapasitet til dette sånn fortløpende, og noen ting tar mange dager. Så målet er, i løpet av året. Eller til sommeren?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:14   #71
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Vi skal selge og flytte (100 meter) i løpet av det kommende halvåret, så jeg BURDE henge meg på. Men mange av disse punktene tar mye mer enn en kveld å få orden på. Men hvis jeg og mannen slår oss sammen så kanskje vi kan bruke 42 dager på den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:16   #72
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg orker ikke rydde alt det der 21 kvelder på rad, nei. Og noen av punktene er altfor omfattende til å ta på en kveld også.

Under sengene er lett da. Der er det ingenting. Bortsett fra hos ungen, og det må han rydde selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:19   #73
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg gidder ikke i det hele tatt. :bidrar i tråden:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:19   #74
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg nekter å rydde garasjen! Men har allerede startet før jeg visste at denne listen eksisterte: barnas og våre soverom er snart ryddet og gamle klær
pakket for salg/gi bort.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:20   #75
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg er med!

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:26   #76
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg gidder ikke å ta dette på 21 dager. Det får bli et par tre punkter i uka eller noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:34   #77
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg er med, men må nok tilpasse lista litt. Og jeg orker ikke å gjøre noe hver dag, så jeg får finne en realistisk tidsplan.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:37   #78
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Kjeller, loft og garasje på en dag hver?
Jeg skulle vært godt fornøyd om jeg fikk tatt loftet på en måned....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 00:09   #79
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Tilpasser listen og er med! Begynte før jul, og tok:

1. Begge badene, alle skuffer og medisinskapet, all sminke og alle flasker og div.
2. Vårt soverom
3. Kjøkkenet, med skapene
4. Stua, inkludert strikkekurvene med ørten halvferdige prosjekter
5. Gangen, med nytt kurvsystem og laminerte merkelapper og det hele
6. "sportsgarderoben" på gjesterommet: ørten skap med badetøy, skiklær, vårt og barnas treningstøy

Men, stort hus, mye igjen.
7. Tv-stua, inkludert storopprydning i alle bøkene, alfabetisering, etc..
8. Alle barnas rom, pluss gjeste/lekerom inkludert alle lekekasser (denne kan ikke deles opp, for mange av "kategoriene" glir over i hverandre Og det må rett og slett tas i en omgang
9. garasjen (fort gjort)
10. Loftet. 100 kvadrat med rot, rot, rot. Dette får vente til våren.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 00:16   #80
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde plass til det nye året, tar du utfordringen?

Jeg er med, og heldigvis er noen av punktene allerede tatt.
Kjeller og garasje tar nok litt lenger tid, men vi har begynt der også.
Lageret liste etterhvert.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no