Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17. mai-tog?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 09:15   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17. mai-tog?

Det spurte 8 åringen min meg om i går kveld.
Han mente at det kom til å regne og bli kaldt, de må gå på rekker og gå langt. Han liker ikke synge, han liker ikke mye bråk og folkemengder. Det er mye venting pga korps skal stoppe foran 4 gamlehjem og spille. Han liker ikke at mange folk skal stå og se på han. I tillegg har han bedre ting å gjøre enn å gå i kø mens folk stirrer; han vil leke med lego eller kose seg hjemme.....

Er faktisk ganske enig med han, jeg liker heller ikke 17.mai. Han er forøvrig en helt "normal" gutt og kommer til å takle dagen helt fint bare han kommer avgårde. Men MÅ man feire 17.mai på tradisjonelt vis? (ikke bor vi i Oslo heller der ungene vel må gå milevis i timevis i tog?)

Tror jeg feirer dagen mest for at ungene ikke skal komme på skolen og si at de ikke feiret 17.mai, de var bare hjemme og koste seg. Er liksom redd de skal gå glipp av noe som de burde være med på.

Drømme 17,mai for meg må være å stå opp og lage en god frokost med varme rundstykker og godt pålegg. Se på 17.maifeiringen fra Oslo på tv. Spille spill med ungene, lage banana-split og bare ta livet med ro før vi skal på middag og kaker hos slekta på ettermiddagen.

Det vi skal gjøre er å stå tidlig opp, spise i en fart, kle oss og rekke barnetoget (i regn og mye vind som de har meldt). Gutta går i tog selv om de egentlig ikke har lyst. Vi står langs ruta og kikker. Styrter ned til hallen der 17.maiarrangementet skal være etterpå for å se at vi nok et år er for sene for å få bord og må nøye oss med ståplass. Stå i kø for pølser og is. Ungene springer rundt etter russekort. Før vi tusler hjemover med gnagsår, slitne unger, tomme lommebøker osv. Før vi skifter til tørre klær og så avgårde til middag med slekta.

Gleder meg til 18. mai jeg!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:17   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Det er jo frivillig om man vil gå i tog eller ikke, så hvis dere foretrekker å være hjemme, begge to, så er det jo ikke verre enn å bli hjemme med Legoen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:17   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Jeg synes folk skal få gjøre som de vil. Samtidig er det jo veldig dumt om flere og flere dropper toget, så det til slutt er en håndfull mennesker som gidder å gå i tog. Jeg synes toget er viktig. Men jeg har alltid hatt en utrolig glede av 17. mai og det har nok smittet over på barna slik at de også elsker den dagen, med tog og det hele. Jeg tror like godt slike ting kan smitte andre veien også, dersom foreldrene misliker nasjonaldagen.
Nå har jeg riktignok bare 2 barn, og de er ikke særlig "vanskelige", så jeg skal ikke være kjepphøy. Men jeg synes altså ikke dagen er stress. Vi står opp tidlig nok til å rekke alt vi skal, og alt av klær osv legges frem dagen før.

De må ikke være på plass ved togets start før ca. 8.45, og det er jo over en time senere enn skole- og barnehagestart i hverdagen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:17   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Jeg er visst voksen, og jeg tror noen barn liker å gå i tog, mens andre ikke liker det. Om mine barn ytrer ønske om å slippe toggåing og heller gjøre noe annet, så skal de sannelig få slippe det også.
17.mai er greit det, men jeg hadde nok holdt meg hjemme om jeg hadde kunnet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:17   #5
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Tenkte akkurat tanken selv. Første toget vi gikk i for noen år tilbake var det bare sutring. I fjor dro vi bare til byen og kikket på søskenbarna før vi tok resten av dagen på barnas premisser/ønsker. (Vi har ikke skolebarn enda.)

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:18   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Jeg elsket å gå i tog som barn. Foreløpig ser mine barn ut til å mene det samme.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:18   #7
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Vi stresser ikke med 17. mai. Og jeg bekymrer meg på ingen måte for at noen skal mene noe om det, hverken på den ene eller andre måten.

De siste feiringene har vi hatt nærmeste famile på besøk hos oss, gått til hotellet på stedet og spist middag og kake, og ellers nytt dagen hjemme/i fjæra/ute og leke....

Vesla er heller ikke glad i mye styr og stress, som det jo gjerne er på slike dager - masse folk, støy, og trengsel trives ingen av oss med...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:19   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg synes folk skal få gjøre som de vil. Samtidig er det jo veldig dumt om flere og flere dropper toget, så det til slutt er en håndfull mennesker som gidder å gå i tog. Jeg synes toget er viktig. Men jeg har alltid hatt en utrolig glede av 17. mai og det har nok smittet over på barna slik at de også elsker den dagen, med tog og det hele. Jeg tror like godt slike ting kan smitte andre veien også, dersom foreldrene misliker nasjonaldagen.

Mine barn kommer nok ikke til å merke at jeg heller kunne tenkt meg noe annet. Jeg viser på ingen måte dem at jeg ikke har så lyst ti toggåing og kafe med masse mennesker. Jeg smiler og er glad jeg, men nå misliker jeg jo ikke 17. mai, jeg har bare ikke lyst til å være med på alt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:25   #9
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Mine barn kommer nok ikke til å merke at jeg heller kunne tenkt meg noe annet. Jeg viser på ingen måte dem at jeg ikke har så lyst ti toggåing og kafe med masse mennesker. Jeg smiler og er glad jeg, men nå misliker jeg jo ikke 17. mai, jeg har bare ikke lyst til å være med på alt.

Jeg har aldri vist barna mine at jeg misliker 17.mai. Vi pelier også ha alt klart så det er forsåvidt fort gjort å få gjort seg klar. Kanskje har det noe med at det alltid er regn og nordavind? 17.mai i sol og uten vind ville til og med jeg ha likt!

Vi stiller alltid opp på skolearrangement og slike ting. 17.mai er en tradisjon som vi på en måte liksom ikke kan velge vekk. tenk om bare 3-4 barn på et klassetrinn kom for å få i tog? I tillegg så er det jo sånn at noen ting her i livet MÅ vi liksom stille opp og delta på selv om man ikke vil!

Men gutten min hadde mange tanker i går kveld, og han er utrolig god å argumentere og forhandle! Men det blir nok 17.mai på tradisjonelt vis på oss uansett. Så får vi kose oss i helga!!!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:26   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Været er definitivt en killer. Synes nasjonaldagen burde vært i juli eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:28   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Jeg gir slack på ganske mye, men 17.mai-tog vil jeg at gutta skal gå i - vi snakker endel om hvorfor vi har 17.mai og hvor heldige vi er som faktisk KAN gå i tog og ha det så fint som vi har det i landet her. Nå er det jo slik at storebror gleder seg til å gå i tog han altså, så sånn sett er saken grei

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:30   #12
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Godt spørsmål. Vi har to barn. Den ene elsker slike "events" og liker oppmerksomheten, "støyen" og alt som skjer. Den andre er mer som din gutt og ville nok heller vært hjemme med legoen.

Jeg er ganske delt selv. På den ene siden syns jeg det er en viktig markering, en familiedag og en følelsesladd dag som betyr mye spesielt for den eldre generasjon. På den andre siden er jeg ikke så glad i alt "styret" og kunne valgt det bort. I fjor reiste vi på hytta og hadde en rolig og herlig feiring. Vi hadde flagg på bordet og sang en sang.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:33   #13
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

For meg er det å gå i 17. mai tog en tradisjon, som jeg vil føre videre til mine barn. Jeg ville synes det var veldig trist om det ble slutt på 17. mai togene rundt om. Likevel hender det at vi jukser, og bare går en del av toget. Spesiellt om det er veldig dårlig vær, fordi jeg ikke vil at ungene skal få dårlige asossiasjoner til det å gå i tog. Foreløpig syns alle tre at det er gøy å gå i tog. Eldste er med i skolemusikken her, og skal gå sammen med de og spille i år. Selv teller jeg på knappene, og lurer på om jeg skal henge meg med og spille også.

Det er også en fin ting, og kunne glede de gamle i bygda, ved å komme opp til sykehjemmet med toget og synge for de. Jeg har inntrykk av at det betyr mye for de som bor der.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:36   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Jeg elsker syttende mai. Selv om jeg blir strrssa, det regner, blåser, vi er våte, kalde og ikke treffer et menneske vi kjenner på hele dagen, om vi er uheldig. Je bare elsker det, det sitrer i meg når jeg står opp, setter ut flagget mens jeg ser at folk rundt oss før det samme. Lytter etter salutten (bor for tiden sånn at jeg se en, og hører vel 4-5 avhenging sv vær og vind)

Nå har ikke vi skolenunger, men barnehagen går i skoletoget. Det starter ikke før klokken ett, så vi har absolutt ikke noe stress. Etter at vi fikk barn har vi prioritert det lokale toget heller enn å dra inn til sentrum, der begynner det jo tidligere da.

Men Knerten syntes ikke det var gøy i fjor. Mikro aner ikke, hun var ikke så gammel, og lå bare i vogna si uten å merke noe av det. Knerten ble våt. Veldig, veldig våt, jeg hdde kledd ham for dårlig. Jeg Har lært min lekse, han skal få være bedre kledd i år.

Jeg har elsket tog og feiringen siden jeg var lita, og jeg håper å få smitte det over på mine barn. Da må jeg bare klae å gi Knerten en litt bedre opplevelse enn det han fikk i fjor. Det skal ikke mye til, for å si det sånn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:51   #15
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Jeg er ganske ærlig med vesla på snart 9 år at jeg aldri har likt 17 mai men at det er veldig morsomt å se hvor mye hun gleder seg. Hun elsker å gå i tog og bunaden ble tatt frem for et par uker siden allerede. Nå går hun litt i bunadsskoene hver dag siden det er smart så hun ikke får gnagsår på torsdag. Hun planlegger dagen i detalj, og synger både nasjonalsangen og andre sanger på full hals om dagen.

Men visstnok er det 7 barn i klassen som ikke skal gå i tog i år, og det er ganske mange. Jeg aner ikke hvorfor men jeg lurer på om det er fordi flere velger å gjøre andre ting denne dagen.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:55   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Gutta mine gleder seg veldig til 17. mai. (Men jeg har ikke sagt at det blir drittvær.) Jeg har ikke tenkt til å tvinge ungene til å gå i tog.

I endel år før eldste startet på skolen hadde vi "hjemme 17-mai", da gadd vi ikke å gå ut, bare koste oss med tog på TV. Det går ikke lenger. Dessuten har jeg fått verdens fineste Beltestakk, og gleder meg til å bruke den. Gutta elsker å dresse seg opp. Enn så lenge.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:57   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Jeg tror barn liker det fordi jeg selv synes at det er gøy. Selv som voksen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:04   #18
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Hvis alle skal se feiringa på tv så blir det ikke mye til underholdning.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:05   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Jeg gleder meg skikkelig til å gå i tog sammen med halvtannetåringen i år. Jeg vet ikke hva jeg hadde sagt om han var så gammel at han kunne mene noe og ikke ville. Jeg synes 17. mai er såpass viktig at jeg tror det ville sittet langt inne å la ham slippe.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:06   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor tror voksne at barn synes det er gøy å gå i 17.maitog?

Jeg er voksen og tror at barn liker det fordi jeg har et sånt eksemplar hjemme. Han har nedtelling til 17. mai - det er kanskje noe med pølser, is og tøyseaktiviteter på skolen som trekker mest. Men toget er en del av pakka for vår del.

Hadde han gitt uttrykk for noe annet ville vi kanksje reist vekk på dagen, har invitasjon til et sted der vi kan være tilskuere til toget istedenfor å være med i toget. Men som sagt så er ikke det en problemstilling hos oss.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no