Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julaftenproblem

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 10:28   #41
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julaftenproblem

I år blir vi ti voksne, fire barn under ti år gamle, ei bikkje og én katt, den ellevte voksne ankommer første juledag. Vi skal alle bo under samme tak, og jeg gleder meg vilt. Hos oss blir det aldri kaos, rett og slett fordi vi voksne legger løpet sånn at det er tilpasset barna, óg fordi vi velger å se på det med juleøyne, da er det liv og røre, ikke kaos.

Grunnen til at dette går bra er grei og enkel; dette ønsker vi oss, dette er den jula vi vil ha. Hadde det ikke vært dét hadde vi ikke vært der og gjort jula sur for andre. Gjør som det passer dere, eller ta det dere får, men da er det ingen syterettigheter. :-)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:28   #42
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: julaften-problem

Tenk på dere selv og drit i andre er mitt motto i år. Nå er jeg drittlei av å ta hensyn til alle andre hele tiden, og uansett hvordan jeg ordner og fikser og prøver å ta hensyn til alle så bestemmer de seg plutselig for noe annet. Nå er det slutt og vi feirer hjemme alene. De er velkommen de som vil komme til oss. Egentlig skulle vi feiret med svigers, men de vil ikke komme, så da kommer moren og faren min tenker jeg (selv om det ikke er deres år.) Men veldig koselig det da at noen vil komme til oss i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:08   #43
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvis man vil ha en rolig jul med egne barn, så får man feire hjemme hos seg selv. Jeg har ikke sansen for å diktere hvem som kan eller ikke kan komme til jul hos andre.

Nettopp. Vi synes det er slitsomt å feire sammen med alle gubbens tre søsken/par med barn, men da er det vi som må trekke oss ut og lage egen julefeiring. Klart det er koselig å samles, men på julaften synes jeg 18-19 personer er i meste laget.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:20   #44
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

I år blir vi ti voksne, fire barn under ti år gamle, ei bikkje og én katt, den ellevte voksne ankommer første juledag. Vi skal alle bo under samme tak, og jeg gleder meg vilt. Hos oss blir det aldri kaos, rett og slett fordi vi voksne legger løpet sånn at det er tilpasset barna, óg fordi vi velger å se på det med juleøyne, da er det liv og røre, ikke kaos.

Grunnen til at dette går bra er grei og enkel; dette ønsker vi oss, dette er den jula vi vil ha.

Sånn er det hos oss også. Juleøyne og takhøyde er viktig.

Altså-kaos blir det jo, men kem bryr seg. Det er jo jul!

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg hadde feiret hos foreldre, og ikke følt noe ansvar for hva min søster vil eller skal gjøre.

The true Christmas spirit.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:31   #45
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Den eneste som saboterer er min mor som insisterer på å åpne alle sine gaver, men det er ikke hun som får flest, så det er ikke noe stort problem.

Ser for meg at det er meg som blir den sære gamle damen om noen av barna eller svigerbarna skulle finne på noe sånt. Spare pakkene til dagen etter?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:33   #46
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Jeg hadde feiret hjemme hos meg selv og sagt til foreldrene mine at de fikk velge. Dvs det er det jeg kanskje burde gjort, i praksis ville jeg nok ha feiret med mine foreldre + søster og søsters barn. Men hvis jeg hadde syntes det var ille, hadde jeg feiret hjemme, snakket med foreldrene mine og sagt at det er opp til dem å velge.

Du kan ikke gjøre alle til lags her, du må velge om foreldrene dine eller søsteren din skal få viljen sin. Det du ikke kan velge er jul hos dine foreldre og samtidig diktere at din søster ikke får komme dit. Det er ikke så lurt heller, det er noen som bedriver denslags i min mors familie og det er ikke direkte fremmende for klimaet internt i slekta.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:36   #47
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ser for meg at det er meg som blir den sære gamle damen om noen av barna eller svigerbarna skulle finne på noe sånt. Spare pakkene til dagen etter?

Vi kan være sære, gamle damer. Det finnes bare en julaftenkveld og da pakker man opp gaver.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:39   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Julaftenproblem

Jeg har tre barn. Jeg håper jeg aldri må tvinge noen av dem til å ikke komme hit i jula dersom de ønsker å være her fordi en av de andre krever det. Det blir utrolig kjipt.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:49   #49
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har tre barn. Jeg håper jeg aldri må tvinge noen av dem til å ikke komme hit i jula dersom de ønsker å være her fordi en av de andre krever det. Det blir utrolig kjipt.

Enig, det må da oppleves som veldig sårt for foreldrene.

Jeg klarer ikke helt se problemet med å feire sammen med søsteren din, men så vet jeg heller ikke på hvilken måte de er "krevende".

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:50   #50
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julaftenproblem

Heldigvis er både jeg og min bror innstilt på at vi synes det er kjekt å få feire sammen, så de årene jeg kommer til mine foreldre med familien på slep, så kommer han med sin også. Derfor blir vi 6 voksne og 4 barn, den eldste er 3,5 år gammel, og en hund på julaften i år. Lydnivå? Mye pakker, papir og bånd i alle retninger? Javisst. Kaos kan nok beskrive det greit, men med juleøyne blir det kos, ikke kaos.

Jeg er enig med flertallet her, man dikterer ikke hvem som kan eller ikke kan komme på besøk hos andre. Personlig hadde jeg blitt glad dersom min bror egentlig skulle feiret et annet sted, men planene ble endret så han ble å feire sammen med meg og mine foreldre likevel. Men vi har jo altså valgt å organisere foreldre/svigerforeldreturnusen vår slik at vi er samlet når vi kan.

Med forbehold om at jeg ikke vet hva som er så krevende med din søsters familie, synes jeg derfor det ville være unødvendig vanskelig å nekte dem å feire med dine foreldre fordi dere skal det.

(dog, derssm planen var at dine foreldre skulle komme til dere, står du jo fritt til å ikke invitere din søster, men om dere skal være hos dine foreldre synes jeg ikke du har bestemmelsrett der)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:54   #51
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julaftenproblem

Det finnes jo mange måter å løse dette på.

Personlig tror jeg at jeg hadde reist til mamma og pappa selv om søsteren med familie også dukker opp. Skal dere til foreldrene dine, så må dere tåle at andre også kommer. Det er deres hjem og de som bestemmer der, hvis de ønsker å ta imot begge døtrene så er det sånn det er.

Men. Dere kan jo invitere foreldrene dine på lillejulaften til dere for å ha litt kvelden-før-selskap med dem og så feire hjemme julaften? Bytte på hvem som er hvilket år hos foreldrene dine? Så er dere der neste år når søsteren din likevel har andre planer?

På en måte hadde jeg blitt litt lei meg om jeg visste at andre ikke hadde ønsket å feire jul med oss, pga barna våre. De er minst i flokken og kanskje støyer mest, men jeg tror de gir de andre søskenbarnen masse glede også. Å andre siden, hvis man mår dårlig av kaos og stress må man kanskje gjøre valg som gjør julen lettere og holde seg unna kaoset (eller så prøve å se på det med andre øyne?).

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:59   #52
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julaftenproblem

O Jul med din glede. Gi blaffen i voksne og gjør det til barnas dag. Noen dager må man tåle ungemas og kaos, julaften er etter mitt syn en sånn dag. Vil dere ha ro - bli hjemme. Alle kan aldri bli 100% fornøyd uansett.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:01   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Jeg innbiller meg at min svigerinne syns det er fint å feire med oss, jeg ville blitt veldig lei meg om vi ikke fikk komme til svigers fordi barnet vårt var for krevende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:05   #54
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Julaftenproblem

Hva er best for barna da? Jeg feiret alltid sammen med mine søskenbarn, og det var DET som var jul. Da hadde vi noe å finne på og noen å dele ventetiden med. Litt kaos må man tåle, og kanskje noe kan organiseres litt annerledes, som mange skriver her. Vi har bare ett barn, og ingen små søskenbarn, så jeg savner, på hans vegne, noen å leke med på julaften. For meg blir julaften altfor lik en helt vanlig dag hvis vi bare er oss, men man tenker forskjellig. Det er alltid vanskelig når tradisjoner blir brutt, men man må prøve å løse det på best mulig måte, og kanskje starte noen nye og bedre.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:08   #55
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg innbiller meg at min svigerinne syns det er fint å feire med oss, jeg ville blitt veldig lei meg om vi ikke fikk komme til svigers fordi barnet vårt var for krevende.

Det er sånn jeg tolker mine svigers i år siden de velger å feire jul hos svigerinne i forhold til hos oss. Svigerinne bor på 50kvm og har ingen mulighet for at vi kan komme dit siden vi også må overnatte der, men hadde de valgt å feire hos oss så hadde vi hatt plass til alle med overnatting og alt. De synes tydeligvis det er for slitsomt å feire jul med våre tre barn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:10   #56
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Da jeg svarte tidligere her, så tok jeg utgangspunkt i at julaftenen skulle feires hjemme hos HI. Hvis det er slik at man skal reise til foreldrene, og "nekte" andre å reise dit så ville jeg helt klart selv ha trukket meg tilbake og feiret jul hjemme. Hvis man kjører linja (som vi har valgt selv) at man feirer alle julaftener hjemme hos seg, så synes jeg det blir lettere å sette de grensene man ønsker for hvilken jul man skal feire.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:12   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det er sånn jeg tolker mine svigers i år siden de velger å feire jul hos svigerinne i forhold til hos oss. Svigerinne bor på 50kvm og har ingen mulighet for at vi kan komme dit siden vi også må overnatte der, men hadde de valgt å feire hos oss så hadde vi hatt plass til alle med overnatting og alt. De synes tydeligvis det er for slitsomt å feire jul med våre tre barn.

Den er jeg uenig i. Jeg syns det er stor forskjell på å nekte noen å komme, og å velge å feire hos noen andre. Det kan jo hende søsteren din har behov for å skape sine egen tradisjoner også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:18   #58
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julaftenproblem

Jeg tenker så heldig dere er som har foreldre i live og søsken. Ungene er heldige som har tanter og søskebarn nær seg. Det er julaften kun en gang i året. Tenk så moro det blir for barna. Dine foreldre er vertskap og vil så¨gjerne feire med sine barnebarn. Sier igjen dere er heldige.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:22   #59
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Nå virker det jo som om dere egentlig har avtalt at dere skal feire jul hos dine foreldre. Jeg synes vel da at det virker en smule sært å ombestemme seg fordi din søster med familie også kommer. Såfremt du ikke har et veldig vanskelig forhold til søsteren din, må det vel bare være kjekt at de også kommer?

:muligens noe farget av at jeg, av naturlige nok årsaker, sjelden feirer jul med min bror og familien hans, noe jeg synes er veldig trist.:

Kom kanskje ikke helt frem i hovedinnlegget, men vi har de siste årene vært hjemme hos oss med svigers og mine foreldre på besøk annenhvert år. Så planen var at mine foreldre skulle komme til oss dette året også!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:22   #60
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det er sånn jeg tolker mine svigers i år siden de velger å feire jul hos svigerinne i forhold til hos oss. Svigerinne bor på 50kvm og har ingen mulighet for at vi kan komme dit siden vi også må overnatte der, men hadde de valgt å feire hos oss så hadde vi hatt plass til alle med overnatting og alt. De synes tydeligvis det er for slitsomt å feire jul med våre tre barn.

Det er ikke sikkert at det er sånn, men at de kanskje er av dem som ikke kan tenke seg å reise bort i julen, og at om de hadde hatt plass gjerne skulle hatt hele hurven.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no