Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du et norsk hjem?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvor mange av disse tingene har du i hjemmet ditt?
Sofa med sjeselong 151 49,35%
Nespresso kaffemaskin 109 35,62%
Flatskjerm 294 96,08%
Kähler Omaggio-vasen 97 31,70%
Plakater fra New York 5 1,63%
Stockholm-teppe fra Ikea 10 3,27%
Telysholder fra Tom Dixon, Etch 5 1,63%
By Lassen-lysestaken, Kubus 7 2,29%
Urbania lyshus fra Kähler 95 31,05%
Partytelt 21 6,86%
Ting med skrift på, f.eks glass det står «redwine» på, skål det står «godis» på 67 21,90%
Ingen av delene 7 2,29%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 306. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-16, 18:51   #201
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Har bare flatskjerm, så har nok ikke et typisk norsk hjem.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 18:51   #202
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, altså jeg har jo et krus som det står "Fylkesmannen i Sør-Trøndelag" på, teller det som interiør med skrift?

Spørsmålet blir da: Sitter Fylkesmannen i Sør-Trøndelag oppi kruset? Hvis han gjør det, teller det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 18:52   #203
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

allium var raskere enn meg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 18:56   #204
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Vi har flatskjerm og ting med liten skrift på, men de siste glemte jeg å krysse av for. Det er kryddekrukker kjøpt på 80-tallet og et par kaffekopper som sto her da vi flyttet inn, de er fra 50-tallet. Eneste grunnen til at vi ikke har sjeselong er at IKEA-sofaen fra 80-tallet er god som gull. Resten på lista er litt sånn: Vi har noe annet som fungerer og kan virkelig ikke skrape det bare for det om noe annet blir moderne/er penere/fyll inn selv. Vi er kroniske reperatører og gjenbrukere.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 21:50   #205
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Spørsmålet blir da: Sitter Fylkesmannen i Sør-Trøndelag oppi kruset? Hvis han gjør det, teller det.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Bare hvis du har fylkesmannen i det.

Hva må jeg ha i presskanna det står "Manpower" på for at den skal telle?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 23:40   #206
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Flatskjerm. Ellers ikke noe. Muligens en kopp med skrift på når jeg tenker meg om.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 11:05   #207
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hva må jeg ha i presskanna det står "Manpower" på for at den skal telle?

Et rekrutteringsbyrå så klart.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 11:20   #208
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Har kun flatskjerm, men har lyst på sjeselongsofa. Jeg har også et par gamle blikkbokser med skrift; Mor Monsens Appelsinmarmelade om det teller som stæsj med skrift på.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 11:37   #209
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Jeg fant jeg fant! En eldgammel krukke det står "Muskat" på! Den står oppå hylla rundt ventilatorhetta på kjøkkenet, og oppi den oppbevarer vi diverse kort - betalingskort, gavekort, medlemskort, bonuskort etc. Har aldri hatt muskat i den. Den ble av en eller annen grunn med fra et gammelt hus hvor jeg og mannen leide hybel i vår ungdom.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 12:17   #210
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Jeg kom på at jeg hadde en krukke der det sto "sild" men hvor jeg hadde lurt inn teposer! :crazy:

Tror ikke det er den slags ting som menes i undersøkelsen, men den nye trenden med tekst og fraser som dekorasjon, både som frittstående bokstaver og skilt og som dekorasjon på f.eks. boller og glass. Ikke koppen hvor det står "bestemor" eller "snill gutt" i snirklete gullskrift.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 12:38   #211
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Krysset av for flatskjerm, nespresso og sofa.
Ingen av de andre tingene fenger veldig, så de blir nok ikke anskaffet heller.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 12:52   #212
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nå måtte jeg bildegoogle Telysholder fra Tom Dixon, Etch, og jeg må innrømme at jeg tror ikke jeg har sett slike før. Er de moderne altså?

Det forekommer meg at jeg har gitt noe lignende, bare i tre, i gave til min søster en gang.

Jeg lurte også på det -har aldri sett dem før, og aldri hørt om dem... Heller ikke lampa det refereres til at alle har under innlegget ditt. Det kan kanskje komme at at jeg ikke leser blogger eller følger noe som har med interiør å gjøre på IG?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 13:03   #213
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Nesten rart at ikke Oslolampen og Haystoler har havnet på listen og i grunn.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 13:23   #214
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Nesten rart at ikke Oslolampen og Haystoler har havnet på listen og i grunn.

Enda flere ukjente navn

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 15:38   #215
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Nesten rart at ikke Oslolampen og Haystoler har havnet på listen og i grunn.

Jeg tror dette er så dyre ting at det er ikke noe du finner i "alle" hjem. Lysestaker derimot...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 19:07   #216
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg tror dette er så dyre ting at det er ikke noe du finner i "alle" hjem. Lysestaker derimot...


Tja. Det er nå dyrt med over 500 for en telysestake i min verden. Og en tusenlapp for Kubus.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 19:14   #217
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg tror ikke disse tingene karakteriserer et typisk norsk hjem, men heller et typisk norsk bloggehjem. De vi er innom har heller interiørstiger, veggord, happylights, pelsputer og lysekroner. Det karakteriserer i alle fall et typisk norsk hjem for meg.


Jeg er den eneste av mine venninner som blogger og den som har færrest ting på lista. Hm.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 22:00   #218
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg tror dette er så dyre ting at det er ikke noe du finner i "alle" hjem. Lysestaker derimot...

Jeg kjenner flere som har stoler fra Hay en jeg kjenner som har Tom Dixon og By Lassen. Kubusen koster rundt 1500 spenn, en Hay-stol rundt 1700.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 22:18   #219
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Det eneste jeg kan krysse av for er flatskjerm. Så da har vi ikke et typisk norsk hjem.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 22:46   #220
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Da kan man vel konkludere med at FPere flest ikke har "et typisk, norsk hjem"

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no