Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Menn som netthater kvinner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-13, 11:50   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.870
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Jeg så programmet på nett-TV i går og ble skikkelig deppa. Dette er et problem for demokratiet. Og jeg synes overhodet ikke det er noen unnskyldning at flere av disse netthaterne i ettertid hevder at det ikke var sånn ment. Jeg vil virkelig ikke leve i et samfunn hvor folk utrykker seg sånn, og jeg sy nes det er et gigaproblem at kvinner som velger å ytre seg, blir utsatt for slike hersketeknikker.

Jeg kan heller ikke se at det er enhver kvinnes ansvar at det finnes menn som opplever seg krenket.

Jeg synes rett og slett dette er skikkelig fælt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 12:28   #22
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.811
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Dette var bare trist å høre på.
Dette er jo helt klart et samfunnsproblem. Jeg trodde verden var kommet lenger.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 11:11   #23
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.621
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Var på møte i går og der var både Næringsministeren og kulturministeren. Kulturministeren kom med flere livvakter/politi mens næringsministeren kom helt alene (han var der mer som lokalpolitiker og ikke som minister, men allikevel). Er enig med Marie Simonsen om at det er et demokratiproblem at det skal være sånn.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 11:27   #24
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.362
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Sven Egil Omdal i Stavanger Aftenblad kommenterer saken idag, og treffer som vanlig spikeren på hodet.


http://www.aftenbladet.no/meninger/o...n-3119879.html

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 12:04   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Den var veldig fin, Ellisiv.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 12:04   #26
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Sven Egil Omdal i Stavanger Aftenblad kommenterer saken idag, og treffer som vanlig spikeren på hodet.


http://www.aftenbladet.no/meninger/o...n-3119879.html

Veldig bra, den likte jeg!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 12:13   #27
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Så denne på FB idag, og den berører mye som er sant synes jeg:
5-ways-modern-men-are-trained-to-hate-women

Jeg synes også det er viktig å påpeke at det gjelder noen menn, ikke menn som gruppe. Men det sier seg vel selv. Jeg synes likevel det er skremmende å lese debattsider i nettaviser og dets like, det virker så overveldende alt hatet som florerer.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 18:38   #28
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.419
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Jeg blir litt matt av å høre hvor ille dette er. Jeg leser aldri kommentarfeltene i avisene, for det blir bare for teit, men for dem som får dritten sendt på mail eller i brev, det må jo være fryktelig skremmende.

Tro om menn også får slike henvendelser? Denne er jo bare kverulering.
http://www.dagbladet.no/2013/02/08/k...tire/25658114/

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 18:47   #29
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Gunnhild Dahlbergs satiriske kronikk som kommentar til menn som netthater kvinner - les den!

Jeg blir så uendelig trist og hinsides forbanna når jeg må lese/høre på elendigheten som kommer fra Veldig Sinte Menn. Det er sleipt og ekkelt grums på et så lavt nivå at man kan være mer enn fristet til å bare stikke fingrene i ørene/holde hendene for øynene og late som om de ikke finnes.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 18:57   #30
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Gunnhild Dahlberg kan få sagt det.

For øvrig helt enig med siste avsnittet ditt, Zoe.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 19:04   #31
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Gunnhild Dahlberg kan få sagt det.

Ja, det var nesten så jeg fikk nervøse rykninger i ansiktet når jeg leste kronikken.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 19:10   #32
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Jeg blir så utrolig provosert men også lei meg og litt redd. Hvordan skal unge kvinner tørre å mene noe når de møter slik hest? Den svenske bloggeren Blondibella har også skrevet noe om dette, at menn står utenfor døren hennes, hun får brev med sæd i posten og drapstrusler.

Gunhild Dahlberg måtte jeg dele på FB, så utrolig bra!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 19:40   #33
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.787
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg blir så utrolig provosert men også lei meg og litt redd. Hvordan skal unge kvinner tørre å mene noe når de møter slik hest?

Nei, man skal passe seg når man kan risikere å møte hest.

Jeg var faktisk ikke klar over omfanget dette, men diskuterte senest sist uke med mannen alt grumset som er i kommentarfeltet i aftenposten/aftenbladet. Synd det står så mye uimotsagt , for forvirrede folk kan jo tro at flertallet mener denslags styggedom som kommer til uttrykk i kommentarfeltene. Vi har alle et ansvar for å sette disse på plass, men jeg kjenner at jeg dessverre pingler ut og ikke orker gå imot folk som ikke kan diskutere uten å bruke stygge knep og usaklige argumenter.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 19:55   #34
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Jeg ble litt provosert av at Gunhild Dahlberg sa noe sånt som at dette er jo mannens språk..? Det er trist å lese hvordan angrep på kvinner kontres med like kjønnsdiskriminerende holdninger mot menn. Jeg synes det er trist at en del menn uttrykker seg på den groteske måten som det kommer frem her, og at de har slike holdninger til kvinner, men inntil noe annet er bevist, antar jeg at dette er et svært lite mindretall av menn. Alvorlig nok, og jeg er enig i at det nok også gjenspeiler en tendens i samfunnet på et eller annet plan, men altså ikke menn flest.

Jeg leste i en av avisene at de hadde intervjuet en av disse sinte mennene som hadde uttrykt seg så grotesk i en eller annen nettkommentar. Han forsvarte seg med at "jeg mente jo ikke at hun burde bli voldtatt og drept, det var bare en uttrykksmåte, det må da alle skjønne" (fritt etter hukommelsen). Det er virkelig ikke opplagt at folk ikke mener slikt, når man har sett hva Sinte Ekstremist-Menn som ABB har satt ut i live.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 20:06   #35
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nei, man skal passe seg når man kan risikere å møte hest.




Det verste er at jeg er livredd hester.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 20:09   #36
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg ble litt provosert av at Gunhild Dahlberg sa noe sånt som at dette er jo mannens språk..? Det er trist å lese hvordan angrep på kvinner kontres med like kjønnsdiskriminerende holdninger mot menn.

Det er jeg veldig enig med deg i - det var tankeløst, og jeg la ikke merke til det før du poengterte det. Men bortsett fra akkurat den ene setningen synes jeg resten av kronikken er veldig god.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 20:21   #37
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg ble litt provosert av at Gunhild Dahlberg sa noe sånt som at dette er jo mannens språk..? Det er trist å lese hvordan angrep på kvinner kontres med like kjønnsdiskriminerende holdninger mot menn.

Men det kontres jo ikke, hun gjør det for å illustrere et poeng. For det er jo helt absurd å lese at hun skal mense på kulturministeren fordi hun er uenig i budskapet hans. Og jeg tror at selv om de aller fleste menn tar avstand fra hetsen mot kvinner, reflekterer de ikke over språkets natur eller skjevheten her, at angrep på menn sjelden til aldri er seksualisert på den måten hetsen mot kvinner ofte er.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 21:06   #38
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menn som netthater kvinner

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men det kontres jo ikke, hun gjør det for å illustrere et poeng. For det er jo helt absurd å lese at hun skal mense på kulturministeren fordi hun er uenig i budskapet hans. Og jeg tror at selv om de aller fleste menn tar avstand fra hetsen mot kvinner, reflekterer de ikke over språkets natur eller skjevheten her, at angrep på menn sjelden til aldri er seksualisert på den måten hetsen mot kvinner ofte er.

Med kontringen tenkte jeg på utsagnet om at dette er mannens språk, altså en grov generalisering. Ellers er jeg enig i det du skriver.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no