Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tandemhenger/påhengssykkel

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-08, 23:26   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tandemhenger/påhengssykkel

Noen som har erfaringer eller vet hvilken modell/merke som er bra?

Jeg tenker på en sykkel a la denne:



Eller er det bedre med noe sånt?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:43   #2
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

*lurer også*

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:50   #3
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.616
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Jeg kan legge til en tredje varient. På XXL har de en stang man kan feste på den voksnes sykkel og på barnets. Kostet 999 kr. Kommer ikke inn på hjemmesiden nå så jeg finner ikke noe bilde.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 12:51   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.065
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Vi har hatt den øverste typen og brukt den til begge barna. Den er stødig og jeg innbiller jeg at den er stødigere (og tryggere) enn den nederste.
Husker ikke merket på vår men den kom fra Oslo sportslager og kostet rundt 1700,- for 6 år siden. Jeg mener at du også får en modell med 3 gir, men det har ikke vi savnet.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 14:22   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.616
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Her kan dere se på slepestangen. http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=63217

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 14:58   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Hm... begge de to slepemetodene gjør at barnesykkelen tippes bakover noe - lurer på hvordan det er?
Jeg kjenner at jeg heller veldig mot en sånn påhengssykkel, tro om det går an å ha sidebagger på sykkelen med en sånn? Det skulle vel gå hvis det ikke er noe på toppen av bagasjebrettet?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 15:03   #7
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.065
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Tuppen/enden på stangen kobles til en dings som er festet til setepinnen på voksensykkelen så det er ikke noe problem å ha sidevesker på baggasjebæreren.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 11:44   #8
Trinemor
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2
Trinemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

www.xxl.no har de: Kompis påhengssykkel 20"
"Sammenleggbar påhengssykkel med aluminiumramme og 20" hjul. Gir voksne muligheten til å sykle med barn på en morsom og trafikksikker måte. Barn sykler helt uavhengig av den voksne, trenger ikke selv holde balansen og velger når de vil tråkke, samtidig som de tilegner seg trafikkunnskap og kan være med på lengre turer. Passer barn i alderen ca. 4-8 år"

Trinemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 11:48   #9
Trinemor
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2
Trinemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Prisen til xxl på 999,- var da heller ikke avskrekkende.

Trinemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 11:50   #10
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Den kompisen så kul ut.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 14:12   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.034
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Opprinnelig lagt inn av Trinemor, her.

www.xxl.no har de: Kompis påhengssykkel 20"
"Sammenleggbar påhengssykkel med aluminiumramme og 20" hjul. Gir voksne muligheten til å sykle med barn på en morsom og trafikksikker måte. Barn sykler helt uavhengig av den voksne, trenger ikke selv holde balansen og velger når de vil tråkke, samtidig som de tilegner seg trafikkunnskap og kan være med på lengre turer. Passer barn i alderen ca. 4-8 år"

Denne tråden er nesten to år gammel og jeg er sikker på at m^2 har fått tak i det hun var ute etter.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 09:55   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.314
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Kan jeg dytte denne? Noen med oppdaterte tips og produkter?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 10:10   #13
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.175
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Jeg har bestilt en Trek Mountain Train 206 fra MX sport som vi får i neste uke. Litt dyrere enn de løsningene som ble diskutert over her, nærmere bestemt 2000. Men Trek er kvalitetssykler så jeg stoler på at dette også vil være et godt kjøp.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 11:07   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Jeg hadde burley puccolo påhengsdykkel en årrekke, veldig godt fornøyd med den. Solgte den akkurat for noen uker siden. Samme som toffen hadde. Den kostet rundt 4000,- ny. Er ute av produksjon nå og jeg ser de går på finn til 700-1000.
Rask å ta av og på men du må bruke bagasjebrettet som følger med. Tror d ligger bilder av bruk i salgsforumet enda
Anbefales!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 11:13   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.314
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Ai, jeg skulle vært tidligere ute.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 11:18   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.900
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Påhengssykkel anbefales, jeg kjøpte Toffen sin. Det er virkelig bare helt genialt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 11:25   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.314
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Det ligger en del ute på Finn - er detr noen som har synspunkter på hvilke som kan være ok merker?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 11:31   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Jeg solgte min til Dragen, Toffen solgte sin til Blondie - alle er svært fornøyde så langt jeg har kunne se Burley er jo også et anerkjent sykkelutstyrsmerke. Jeg kjøpte min hos syklistenes landsforening i sin tid, og den ble også formidlet gjennom hjelpemiddelsentralen en periode.

Det er en veldig sidelengs-stabil påhengssykkel hvertfall. Mange av de billigere merkene festes på en litt annen måte (ikke _nedover_ i bagasjebrettet, men i setestanga som gjør at de kan skjene litt/tippe litt, og kjennes mer i sykkelen til den voksne (bl.a pga gyroeffekten), men det gjelder jo selvsagt ikke alle. Søk etter anmeldelser på nett - det gjelder uansett hva du skal kjøpe

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 11:33   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.314
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Takk! Trek har jeg også hørt skal være bra.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 12:10   #20
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.586
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tandemhenger/påhengssykkel

Bonus og jeg er kjempefornøyde med m^2 sin gamle.

Den er tung, og føles følgelig stabil. Bonus girer som en villmann, tråkker mens jeg bremser i nedoverbakke, og bremser på flatmark. God trim, med andre ord.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no