Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Stuffing eller ikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-13, 18:32   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stuffing eller ikke?

Er det veldig viktig med stuffing i kalkunen?

Hva slags oppskrift følger dere?

Vi skal lage kalkun middag og lyst at det skal bli veldig bra for gjestene.

Tilbehør og alt - kom med tips

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 18:39   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.738
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Abonnerer! :kalkun-newbie:

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 18:46   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

For oss er stuffing et must. Jeg bruker en blanding av kokt, langkornet ris, blandet med hakket chili, ananas,halve druer og søt chilisaus. Veldig populært hos både barn og voksne.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 18:58   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.934
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Jeg har prøvd både med og uten stuffing og synes egentlig ikke at kalkunen blir bedre ned stuffing. Det viktigste er å unngå så godt man kan at brystet blir tørt.

Vi fulgte dette tipset på julaften og det ble meget bra. Vi hadde også fersk kalkun denne gang, noe som jeg også tror gjorde sitt.


Lag en liten lomme mellom skinnet og brystkjøttet. Dytt godt med smør ned i lommen og «massér» det utover.
Det aller beste, synes jeg, er å lage et kryddersmør bestående av godt smør, finhakket hvitløk, hakket frisk estragon, timian eller persille, litt revet sitronskall, noen dråper sitronsaft, salt og kvernet pepper. Pensle (eller gni inn) hele kalkunen med mykt smør før steking.


Stuffing er derimot gjerne veldig godt som tilbehør til kalkunen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 18:59   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Jeg synes kalkunen blir like god uten stuffing, og jeg har enda ikke smakt en stuffing jeg har likt veldig godt. Så vi lager uten.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 19:09   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Jeg lager uten. Stuffingen blir ofte ikke ordentlig kokt. Jeg legger heller noen båter sitrus inni der og lager "stuffing" ved siden av.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 19:09   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.191
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Jeg kan gjerne fylle helstekt kalkun med en blanding av ymse grønnsaker, men det spises ikke, og er mer basis for god kraft.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 19:12   #8
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Vi fant en spennende oppskrift av Gordon Ramsey - så tror vi går for den. Så helt nydelig ut med ekstremt mye smør :P

Noen som vet om det finnes oppskrift på tilbehøret til kalkunen da?

Har fått med hvordan han lager kalkun og sjysausen

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 19:31   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Det kommer jo helt an på hva slags tilbehør du ønsker? Om du søker på kalkun her inne finner du en tråd med masse oppskrifter. Samme med thanksgiving, der finner du mye godt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 19:46   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

http://www.simplyrecipes.com/recipes...rkey_stuffing/

Denne bruker vi og den er utrolig god. Stuffingen blir som ekstra tilbehør og vi steker noe inni kalkunen og noe i egen form.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 19:47   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.908
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Vi har aldri brukt stuffing.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 19:53   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.937
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Stuffing kan være både vondt og godt. Men den har ingenting inni kalkunen å gjøre. Lag den ved siden av. Gordon Ramsay lager en med svinekjøtt, tørket frukt, chorizo og salvie. Han lager den som en pølse i folie og steker den med potetene. Jeg har laget den, den er enkel.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 19:57   #13
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Stuffing kan være både vondt og godt. Men den har ingenting inni kalkunen å gjøre. Lag den ved siden av. Gordon Ramsay lager en med svinekjøtt, tørket frukt, chorizo og salvie. Han lager den som en pølse i folie og steker den med potetene. Jeg har laget den, den er enkel.

Spennende Skal se om jeg finner oppskrift-boken hans om det finnes komplett nyttårsmiddag der

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 19:59   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.937
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Spennende Skal se om jeg finner oppskrift-boken hans om det finnes komplett nyttårsmiddag der

Ja, jeg har det bare på Get-boksen, dessverre. Men den sausen er hinsides.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 20:01   #15
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.963
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Jeg lager alltid kalkun med stuffing. Jeg steker løk, hvitløk og selleri mykt. Har i hakket sopp og eple, salt, pepper, salvie og dagggammelt brød som har ligget i litt melk. Dette fylles inni kalkunen før steking.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 20:39   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.881
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Jeg har akkurat servert kalkun til åtte med stuffing. Jeg laget stuffingen av en stor sjalottløk og to hvitløksfedd som jeg surret i smør til det ble mykt og blankt, tilsatte fem sjampinjonger som jeg hadde delt i små biter, satte opp varmen litt, tilsatte finhakket kalkunlever ( fra innmatposen i kalkunen, saltet og pepret, delte et halvt landbrød (iphonen insisterer på langbord) i terninger på ca 2x2 cm, hadde terningene opp i pannen og stekte/surret alt i ca 5 min, tilsatte en skvett portvin, rørte litt mer og støffet kalkunen med det. Det er kjempegodt! Jeg lager saus av kraft jeg har kokt sv innmaten -leveren som jeg jo bruker i stuffingen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 20:41   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.973
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Kalkun uten stuffing er fullstendig uaktuelt her i huset - stuffingen er nærmest bedre enn selve kalkunen Bruker en blanding av kjøttdeig og medisterdeig, salt og pepper, masser av eplebiter og oppskårede svisker. Blir alltid gjennomstekt og smaker himmelsk.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 21:54   #18
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Jeg har sluttet å stuffe kalkunen, men lager nydelig stuffing av ristet brød i terninger, løk, smør, egg, tørkede tranebær og kanskje litt mandler. Krydrer med masse salve, merian, oregano, litt rosmarin og urtesalt. Har i kalkunkraft fra fjorårets kalkun og en god splash sherry. Dette former jeg til små boller, , og steker i ovnen til de blir sprø oppå. Deilig, og et absolutt must til kalkunen.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 27-12-13 kl 22:21.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 22:18   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Hvis du vil ha stuffing inni er det i hvert fall viktig å passe på at det ikke er noe som trekker til seg fuktighet, for da tørker kalkunen (ennå mer) ut. Jeg stapper appelsin inni. Og gjerne noe løk og evt eplebiter.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 23:45   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuffing eller ikke?

Jeg stuffer kalkunen med couscus, epler, svisker, appelsin, sitron, smør og urter. Og så lager stuffing ved siden av som skal spises.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no