Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

12 timer i Bergen med amerikansk turist

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-23, 10:24   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

12 timer i Bergen med amerikansk turist

Vi får besøk fra USA, og skal bl.a. ta dem med til Bergen. Tips til frokost, lunsj og middagssted?

De er glade i god mat, men spiser så vidt jeg vet ikke fisk. De syns Olivia så fantastisk ut. Jeg vil gjerne andre steder.

Annet vi bør gjøre utover Fløyen, tusle på Nordnes, Bergenshus?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 10:27   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Norsk mat så synes jeg spisekroken er god på pris og mat. Mye for pengene. Synes planen din med fløyen og vandring er god jeg. Spisekroken ligger på klosteret ut mot nordnes.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 10:35   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Spisekroken er et godt tips. Om du vil ha et alternativ til Olivia, så synes jeg Villani i Skostredet er et godt alternativ. Skostredet er blitt en veldig kul gate med mange ulike restauranter, så i det området er det flere alternativer.

Godt brød for frokost kanskje? Avdeling Christie på museplass. Fin beliggenhet, og da får du sett byen fra en litt annen vinkel.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 10:39   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Fløyen, Bryggen og Nordnes er gode planer. Det kan også være ganske fint å vandre på Nygårdshøyden (universitetet)

Dersom dere har med barn eller tenåringer er det åpnet en ny stor lekeplass på Nordnes (Tollbodallmenningen).

Hvis dere vil litt ut av byen så anbefaler jeg Griegs hjem Troldhaugen. https://www.kodebergen.no/museene/troldhaugen

Er de interessert i historie så er Bryggens museum fint. Hanseatisk museum er dessverre stengt, men Schøtstuene (som er en del av museet) er åpent, og ligger rett bak Bryggen museum.

Og om de er veldig spesielt interessert så er Lepramuseet en ukjent liten perle https://bymuseet.no/museum/lepramuseet/. Det var i Bergen leprabasillen ble oppdaget og her har man en gjenskaping av historisk sykehus/sykehjem, som er spennende.

Jeg ville spist middag på Pingvinen https://www.pingvinen.no/menu/ Norsk mat og god stemning

Jeg ville spist lunsj på Bergen Brunsj https://bergenbergen.no/bergen-brunsj

Mikkelines forslag om frokost på Godt Brød på høyden er godt. Så kan dere vandre derfra etterpå. Kulturhistorisk museum er dessverre stengt, men de viser deler av samlingene deres i tredje etasje på Naturhistorisk museum, som er samme bygg som Godt Brød.

Dersom de hadde spist fisk ville jeg tatt dem med på Hagelins i Strandgaten. Men da er det kanskje litt forgjeves.


Sist redigert av Blå : 04-08-23 kl 10:45.
Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 10:50   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Fløyen, Bryggen og Nordnes er gode planer. Det kan også være ganske fint å vandre på Nygårdshøyden (universitetet)

Dersom dere har med barn eller tenåringer er det åpnet en ny stor lekeplass på Nordnes (Tollbodallmenningen).

Hvis dere vil litt ut av byen så anbefaler jeg Griegs hjem Troldhaugen. https://www.kodebergen.no/museene/troldhaugen

Er de interessert i historie så er Bryggens museum fint. Hanseatisk museum er dessverre stengt, men Schøtstuene (som er en del av museet) er åpent, og ligger rett bak Bryggen museum.

Og om de er veldig spesielt interessert så er Lepramuseet en ukjent liten perle https://bymuseet.no/museum/lepramuseet/. Det var i Bergen leprabasillen ble oppdaget og her har man en gjenskaping av historisk sykehus/sykehjem, som er spennende.

Jeg ville spist middag på Pingvinen https://www.pingvinen.no/menu/ Norsk mat og god stemning

Jeg ville spist lunsj på Bergen Brunsj https://bergenbergen.no/bergen-brunsj

Mikkelines forslag om frokost på Godt Brød på høyden er godt. Så kan dere vandre derfra etterpå. Kulturhistorisk museum er dessverre stengt, men de viser deler av samlingene deres i tredje etasje på Naturhistorisk museum, som er samme bygg som Godt Brød.

Dersom de hadde spist fisk ville jeg tatt dem med på Hagelins i Strandgaten. Men da er det kanskje litt forgjeves.

Nå fikk i hvert fall jeg lyst på en Bergenstur.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 10:53   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Jeg har ikke rukket å lese denne Bergensguiden til D2, men den de hadde for Oslo var kjempebra. Hvis de har gjort like grundig jobb på Bergen tipper jeg at du finner noen gode tips her. https://www.dn.no/d2/reise/bergen/re...en/2-1-1474655

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 10:56   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Spisekroken! MÅ bestille bord.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 11:02   #8
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Eller så dobler jeg tips om Skostredet og f.eks Villani. I samme gate har de en issjappe som heter "Hallais" eller noe slikt, med skillingbolleis.
https://www.hallaisen.com/

Hoggorm pizza er også noe av det råeste Bergen har å by på. Med østers til forrett. Dette er et av stedene til Christoffer Haaftun.
https://www.hoggormpizza.no/

Intervju med kokken:
https://www.dn.no/d2/profil/christop...er/2-1-1443038


Sist redigert av daffy : 04-08-23 kl 11:21.
daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 11:05   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Åh, jummijumjum! Så mye godt.

Jeg eeeeelsker jo Skostredet! Og både Pingvinen og Spisekroken ser også veldig gode ut, og ikke minst, hyggelige lokaler. For det vil jeg jo også gjerne vise fram; kule og litt spesielle steder.

Lepramuseet var faktisk en god idé, det er sykepleiere med i følget.

Jeg har vært på mottakelse på Bergenshus, og må innrømme at jeg hadde fniseglede av de middelalderske kostymene personellet hadde på seg. Er det bare til mottakelser, eller finner man fler rundt på museet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 11:19   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Lepramuseet er faktisk veldig bra. Jeg ville forhørt meg i forkant og timet det til en av omvisningene de har. Urtehagen er en nydelig fredelig flekk midt i byen. Som å gå inn i en annen tid.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 11:34   #11
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

+ 1 på Lepramuseet. En mer sanseling museumsopplevelse skal man lete lenge etter. Husk å ha med en jakke eller skjerf, selv om dere skulle slumpe til å få sommertemperatur i Bergen.

I tillegg til andre gode forslag til mat vil jeg foreslå Almuen dersom dere vil ha en god middag.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 11:35   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Jeg spiste på Spisekroken sist jeg var i Bergen (på jobb), og jeg var ikke sånn veldig imponert.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 11:46   #13
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Jeg kan anbefale Bjerk for middag.

https://bjerck.no/

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 11:46   #14
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Det er helt hinsides med turister i området Bryggen nå, så om dette er om kort tid, ville jeg gjort unna Bryggen i en fei..

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 12:44   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Jeg har derimot vært veldig skuffet på Bjerck.

Men støtter anbefaling på Allmuen. Veldig bra sted.

Og pizza på Hoggorm.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 13:41   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Almuen ser veldig bra ut. Foreløpig leder den og den italienske i Skostredet, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 15:49   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Villani er veldig bra.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 22:29   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Jeg synes Villani er det samme som Olivia. Pizza, liksom.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 01:04   #19
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Slår et slag for Bien Centro for pizza! Ulriken, gå opp eller ta banen, avhengig av tid til rådighet og fysisk form. Bybanen til Haukeland sykehus og gå opp til banen. Fantastisk flott stasjon!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 08:52   #20
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 12 timer i Bergen med amerikansk turist

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes Villani er det samme som Olivia. Pizza, liksom.

Ja enig, og ikke noe spesielt med den pizzaen på Villani heller. Den ligger veldig fint til, da.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no