Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Japan 2.0

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-23, 09:12   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Japan 2.0

Ja, nå holder vi altså på med å planlegge Japanferien, 3 år etter at den skulle skje i utgangspunktet.

Siden vi har sjansen til å sette sammen hele greia på nytt, så tenker jeg det er fint å nettopp ta en fot i bakken og se om det er noe vi skal gjøre annerledes. Nå er vi jo tre voksne som reiser, ikke to voksne og et barn.

Dette var den opprinnelige planen:

Tokyo: 10 dager
Kisodalen: 2 dager
Kyoto: 2 dager
Hiroshima: 2 dager
Miyajima: 1 dag
Langs kysten opp fra Hiroshima: 2 dager
Osaka: 7 dager

Er det noe annet vi burde prioritere? Reise nordover i stedet for sørover? Opp til Hokkaido? Ut til den andre kysten? Gå opp Fuji?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 09:17   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Åh, her vil jeg følge med. 2010-barnet skal få Japan-tur i konfirmasjonsgave, men jeg har knapt vært på ferie før, så aner ikke hvor jeg skal begynne engang.

Når skal dere reise? Er du komfortabel med å dele omtrentlig budsjett for ferien?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 09:43   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Åh, her vil jeg følge med. 2010-barnet skal få Japan-tur i konfirmasjonsgave, men jeg har knapt vært på ferie før, så aner ikke hvor jeg skal begynne engang.

Når skal dere reise? Er du komfortabel med å dele omtrentlig budsjett for ferien?

Vi skal reise til sommeren er planen, for det er eneste ferien vi kan være så lenge borte. Dette var jo opprinnelig konfirmasjonsgave dette også, men så kom det jo en pandemi i veien. Vi ser at det blir endel dyrere nå enn sist, så bare basert på de løse søkene vi har begynt å gjøre:

Fly tre personer: 40-60.000
Overnatting 10 dager i Tokyo: 17-30-000
Railpass 7 dager for tre personer: 10.000

Til turen i 2020 tror jeg vi hadde satt opp et løst budsjett på rundt 120' inkludert forbruk. Det tror jeg ikke holder i år.

Vi har ikke fått sett på hotell/airbnb-priser de andre stedene ennå, og det er ganske store forskjeller. I Tokyo må vi velge om vi vil bo billigere, og bruke mer penger (og tid) på kollektivtransport), eller om vi vil bo mer sentralt og dyrere. Airbnb er ikke nødvendigvis billigere, men kan være mer konfortabelt enn hotell, hvertfall i ti dager. Fra sist husker jeg at overnattingen i Tokyo var det som var dyrest, men også der vi leide størst leilighet.

Om dere ikke er veldig reisevante og ikke er planleggingsnørds slik som jeg, ville jeg vurdert å få satt opp en reise av japaneksperten i Drammen. De hjalp oss med flybilletter sist (siden vi ville reise inn til Tokyo og ut fra Osaka, og skulle vi bestille det selv ble det kjempedyrt) og kan sette sammen en pakke etter deres ønsker og budsjett. Sidene deres er også veldig informative, og et greit sted å starte forsiktig planlegging.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 09:53   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Det er mye å gjøre i Tokyo, men det er en veldig hektisk by og man blir sliten av å være der. Jeg ville anbefalt å ta litt færre dager i Tokyo og heller noen ekstra dager i Kyoto.

Kyoto er også travelt, men på en helt annen måte. Og det er virkelig mye å oppleve der også.



Jeg skulle veldig gjerne også dratt til Japan igjen. Vi har egentlig også sagt til knerten at han kan få bestemme en slik ferie ettersom han stod over konfirmasjon, men han vil fremdeles helst til USA igjen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 09:54   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Litt av grunnen til at vi har tenkt 10 der i Tokyo er at vi kan ta rolige dager der vi ikke trenger å gjøre så mye. Akkurat lengder der tror jeg ikke er oppe til diskusjon, det er så mye vi vil gjøre der at vi trenger godt med tid, rett og slett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 10:07   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Tusen takk for gode tips og at deler ca. budsjett, det setter jeg enormt pris på. Vi må jo også ha med oss en 6-åring, og jeg blir stressa bare av tanken på ferietur til Bergen. Mannen min er heldigvis mye mer reisevant, så det går nok fint, men jeg vil jo gjerne bidra litt også.

Håper på reiseblogg i en eller annen form!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 10:36   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Dere kom jo mye lengre i detaljplanlegging enn oss, men det jeg kan bidra med er at jeg hadde tenkt at vi skulle ha en dag og en overnatting på Naoshima. Den ligger vel omtrent midtveis mellom Kyoto og Hiroshima.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 10:47   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Ja, den hadde jeg glemt! Var det ikke en biennale der også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 12:57   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

En triennale, faktisk. Den neste er visst i 2025. Men en del av kunsten fra hver triennale blir stående på øya, og det er mulig å overnatte på selve øya, som jeg syntes så veldig fint ut.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 13:04   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Japan-tråd! Vi tenker på å dra i juleferien, men da blir det nok bare Tokyo–Kyoto–Osaka med omegn pga. begrenset tid.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 13:14   #11
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Japan 2.0

Åh så spennende!

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 13:26   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Jeg tror vi gjerne vil ned til Hiroshima alle sammen, så da utgår det nok å reise nordover. Selv om klimaet der sikkert er mer behagelig om sommeren.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Tusen takk for gode tips og at deler ca. budsjett, det setter jeg enormt pris på. Vi må jo også ha med oss en 6-åring, og jeg blir stressa bare av tanken på ferietur til Bergen. Mannen min er heldigvis mye mer reisevant, så det går nok fint, men jeg vil jo gjerne bidra litt også.

Håper på reiseblogg i en eller annen form!

Noe blir det sikkert. Jeg kan oppdatere med et mer detaljert budsjett når vi vet hva vi lander på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 15:35   #13
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Japan 2.0

Da vi var der dro en i reisefølget til Kanizawa og sa det var det beste på hele turen.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 15:54   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Litt av grunnen til at vi har tenkt 10 der i Tokyo er at vi kan ta rolige dager der vi ikke trenger å gjøre så mye. Akkurat lengder der tror jeg ikke er oppe til diskusjon, det er så mye vi vil gjøre der at vi trenger godt med tid, rett og slett.

Nå er jo Tokyo enda større enn Seoul, men jeg var 16 dager i Seoul og alle sa det var for mye i én by. Men jeg er veldig glad for at vi var der lenge, for vi ble så utrolig godt kjent med byen. Og det var nettopp det at vi kunne ha sånne dager hvor vi hadde piknik i en park, eller satt lange formiddager på fortauskafé og bare så på livet. Det var helt fantastisk. Jeg tror 10 dager i Tokyo vil være veldig fint.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 16:16   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

En bekjent med japansk ektefelle sa, da jeg ba om tips til Japantur, at man burde ha minst fire uker, og hvis man bare hadde to (som var det jeg skisserte på det tidspunktet), burde man bare bli i Tokyo hele tiden. Bare for å henge meg på koret av de som synes det høres fint ut å være lenge i en stor by.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 16:26   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Ja, vurderer to uker også, faktisk. Og litt mindre tid i Osaka.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 20:37   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Vi kan ikke være lenger borte enn maks to uker, for det orker ikke jeg. Men jeg er veldig fan av å være lenge på ett sted, så vi tenker maks to-tre steder på de to ukene. Jeg er også en som liker å dra tilbake til det samme stedet jeg har vært på ferie fordi det er så deilig å være litt kjent.

Takk for den lenken om reisebyrå. Det var akkurat det jeg trengte for å finne litt ro i dette prosjektet!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 12:37   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Tokyo er jo verdens største by (i et land med omtrent samme areal som Norge, det er ganske vilt), så det høres lurt ut å begrense det.

Hva med Tokyo, deretter ut på bygda for litt naturopplevelser, og en tur til Hiroshima?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 12:52   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Herremannen skal ca en uke til Japan i mai, deretter videre til Vietnam. Han og tre venner har bestilt fly til Osaka og har tenkt å være i Kyoto. De har selvsagt sjekket litt, men den største årsaken virker å være at det er mye kulturarv der.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 13:05   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japan 2.0

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tokyo er jo verdens største by (i et land med omtrent samme areal som Norge, det er ganske vilt), så det høres lurt ut å begrense det.

Hva med Tokyo, deretter ut på bygda for litt naturopplevelser, og en tur til Hiroshima?

Ja, men må liksom til Hiroshima når man skal til Japan én gang i livet, som jeg har tenkt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no