Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Gulrot til små

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-07, 08:47   #1
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Gulrot til små

Er det sånn at den må kokes fordi de lett kan sette bitene i halsen?
Noen som sa til meg at det er like farlig å gi barnet en gulrot som det er å gi de peanøtter...
At bitene kan komme ned i lungene?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 08:52   #2
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulrot til små

Jeg pleide å raspe gulroten jeg.. Minsten syntes det var umåtelig spennende å spise den slik

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 08:55   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulrot til små

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Er det sånn at den må kokes fordi de lett kan sette bitene i halsen?
Noen som sa til meg at det er like farlig å gi barnet en gulrot som det er å gi de peanøtter...
At bitene kan komme ned i lungene?

Ja, det lærer de tydeligvis på helsesøsterskolen. Raspet går fint. Try har fått rå gulrot (ikke raspet) fra han var ca halvannet.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:02   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gulrot til små

Faren med peanøtter er ikke selve det at biter kan havne i lungen om de svelger feil. Men at peanøttoljen ødlegger lungeblærene.
Men det igjen skyldes jo tildels at de er så små at de ikke har kraft nok til å hose opp om de svelger feil.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:22   #5
pixie
Fullverdig medlem
 
pixie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: oslo
Innlegg: 34
pixie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gulrot til små

oi...jeg gir snuppa hele gulrøtter som hun gnafser på....hun har jo bare fire små tenner, så hun klarer ikke å ta en bit, men hun "skraper" av litt og litt....:slårmegselvpålankenogskalskjærpemeg:

pixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 09:26   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gulrot til små

Mannen min har gitt guttungen gulrot kuttet opp i tynne, tynne skiver (ev. lange, tynne stenger) fra han var ganske liten.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:41   #7
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gulrot til små

Ga tulla mi moset kokt gulrot. Var noen biter, de kom ut like hele i bleia Tror jeg skal vente med rå gulrot
For sikkerhetsskyld kommer jeg til å koke både gulrot og eple før servering

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no