Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-07, 09:00   #41
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Oliver har med matboks til frokost
Lunsj og fruktmåltid får de i barnehagen

Til froskost pleier vi å ha to brødskiver og varierer mellom
brunost
servat
leverpostei
prim
Han vil ikke smake på så mye nytt de gutten, og er litt småsær

Ha har også med seg enten vanlig youghurt eller drikkeyoughurt
Han har også en liten boks ved siden av med frukt eller grønsaker i biter, alt ettersom hva som er i kjøleskapet, gulrøtter,epler, pærer, druer

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 20:58   #42
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Uff, dette tenker jeg på ofte. De spiser frokost i bhg, så da har han som regel med brødskiver med variert pålegg. Lunsj får de (som regel brød). Så får de frukt på ettermiddagen, samt yoghurt som de har med, eller andre rester fra frokosten.

Jeg synes det høres litt kjedelig ut, og prøvde i starten å variere litt. Sendte med pastasalat bla, men dette kom alltid i retur. Synes jeg får mye mat i retur egentlig, selv om de sier han spiser godt. Det er vel fordi brød passer best til frokost, lunsj serverer de, og så er det ettermiddagsmaten, som de bare spiser noe lett siden det ikke er lenge siden lunsj.

Synes det er litt synd de ikke får middag, for han er ofte ikke sulten før til kvelds, og litt kresen på middag. Dersom han får det samme som oss, er det veldig ofte han ikke vil ha mat, og jeg vil jo ikke sende ham i seng sulten.

Sporet litt av her, men trenger absolutt litt tips og idéer på denne fronten.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 10:34   #43
Linda
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 49
Linda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

min sønn vil ikke ha noe annt enn smøreost på maten, i tilegg har han med seg frukt( banan,eple,applsin, druer, bytter på dette) og youghurt.

Linda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 12:22   #44
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Lillesøster på snart 2, får med seg 4 skiver, frukt, og et middagsmåltid.
De har smørelunsj i barnehagen, men siden hun reagerer på melk, så liker jeg best å sende meg all mat hjemmefra.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 13:41   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Snuppa har dilla på kalkunburgere (22 kr for 8 stk på Rema) for tiden, og pleier å få en slik mellom to ketchupsmurte brødskiver, som en hamburger. Grove skiver, selvsagt.
I tillegg hiver jeg alltid masse druer, cherrytomater og/eller andre grønnsaker og frukter i biter oppi matboksen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 13:53   #46
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Vi smører med frokost de dagene han ikke spiser før vi drar hjemmefra.
Det blir bare brødskiver med ymse pålegg, noen ganger fruktbiter. Og svært sjelden pannekake eller frokostblandinger.
Blir nok værre dersom vi starter i en barnehage der de må ha med all maten de skal spise...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 15:07   #47
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Barnehagen vil helst at vi sender med brødmat og ikke salat,middagsrester og sånne gode ting. Ikke spør hvorfor.

Vi prøver å kompensere med å putte middag opp brødskiva, sånn at det er fiskekake, kjøttpudding, omelett, kokt egg, fiskepudding, kjøttboller el.l på en eller to skiver, evt en med noe annet, har en gutt som heldigvis elsker nesten alt pålegg. Også får han med et knekkebrød med ost. Også putter vi noen kjøttboller eller oliven eller noe annet snack ved siden av hvis vi har. Ikke frukt siden de har eget fruktmåltid hver dag. Prøver å være flink til å pynte med frukt og grønnsaker.

Poden er 21 mnd.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 17:29   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Barnehagen vil helst at vi sender med brødmat og ikke salat,middagsrester og sånne gode ting. Ikke spør hvorfor.

Det hadde ikke jeg godtatt!

Det varierer hva som er i matboksen, men i går var jeg flink: Begge to fikk følgende med seg:
To skiver hjemmelaget havrebrød, en boks makrell i tomat (spises med skje), et halvt kokt brokkoli til hver (de elsker kaldt brokkoli :shock: ), fem-seks kjøttboller, et hardkokt egg med hilsen skrevet på, en kiwi, et halvt eple, en liten boks grønnsaker og et lite beger bringebær. Tre syltynne stykker pizza til hver (rester) var det også oppi.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:16   #49
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Her er skinkesnurrer en stor slager. Lager mellomgrov gjærdeig, gjerne med spelt. Smører på knust tomat fra boks, finhakket skinke og løk (frest i panna) og ost før jeg ruller sammen og deler opp på samme måte som kanelsnurrer/skillingsboller. Lager svære posjoner og fryser ned, da kan jeg ta dem opp om kvelden, legge i matboksen og de er ferske og gode på skolen/barnehagen dagen etter. Om sommeren tar jeg dem opp om morgenen til han som går på skolen og ikke har kjøleskap til matpakka.
En neve hvalnøttter eller mandler får de med, han som går på skolen får også med en frukt og f.eks litt paprika eller agurk om han har brødmat.
Når det ikke er snurrer i fryseren får de grovbrød av diverse slag, hjemme eller bortebakt, salatrester fra dagen før, mager gulost, mager skinkeost, kyllingpostei, tortilla med fyll fra dagen før er også stas, selv kald.
Vet at mellomste ofte får litt hjelp av kompisen til å tømme matboksen I barnehagen står det alltid ferske grønnsaker på bordet ved brødmåltidet og de får frukt etterpå.
Jeg lager alltid matpakkene kvelden før, noe annet nytter ikke når 4 av 5 i huset er skikkelig B- mennesker som er daue om morgenen.

Kan forøvring anbefale boka som heter "matpakka" av Westile og Westlie. Sikkert mulig å låne på bibilioteket

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:22   #50
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Susse: Kan du dele oppskriften på gjærdeigen?? Dette hørtes ut som noe min pizzaelskende sønn kunne like å spise i barnehagen

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 22:22   #51
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

I morgen får min antigrønnsakssønn med seg grønnsaksmuffins i matpakka

En gulrot, en god del brokkoli, mais og skinke moset sammen og gjemt mellom egg, grovt mel, havregryn, spelt, bakepulver og smør slo an.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 22:33   #52
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det hadde ikke jeg godtatt!

Det varierer hva som er i matboksen, men i går var jeg flink: Begge to fikk følgende med seg:
To skiver hjemmelaget havrebrød, en boks makrell i tomat (spises med skje), et halvt kokt brokkoli til hver (de elsker kaldt brokkoli :shock: ), fem-seks kjøttboller, et hardkokt egg med hilsen skrevet på, en kiwi, et halvt eple, en liten boks grønnsaker og et lite beger bringebær. Tre syltynne stykker pizza til hver (rester) var det også oppi.

Alt dette på 1 dag?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 09:36   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Alt dette på 1 dag?

Hehe, ja, det var ikke SÅ mye da? De får bare mat i barnehagen to dager i uka, så vi må ha med alt selv. Alt ble ikke spist opp da, og de pizzastykkene jeg snakket om var virkelig syltynne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:17   #54
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Susse: Kan du dele oppskriften på gjærdeigen?? Dette hørtes ut som noe min pizzaelskende sønn kunne like å spise i barnehagen

Bruker ikke noe oppskrift, jeg slomper...men du kan bruke hvilken som helst rundstykkeoppskrift vil jeg tro

Har vi mye rester etter kjøttsaus f.eks etter spagettig funger det også flimrende i snurrene.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 12:18   #55
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

I morgen får min antigrønnsakssønn med seg grønnsaksmuffins i matpakka

En gulrot, en god del brokkoli, mais og skinke moset sammen og gjemt mellom egg, grovt mel, havregryn, spelt, bakepulver og smør slo an.


Oi, dette var noe min allergiker kunne spise ! Har du slompet sammen etter fulgt oppskrift ?

kan de evt. fystes om du lager mange ?

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 07:13   #56
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Oi, dette var noe min allergiker kunne spise ! Har du slompet sammen etter fulgt oppskrift ?

kan de evt. fystes om du lager mange ?

Jeg har slumpet. Når jeg tenker etter hadde jeg i litt melk for å få røra tynn nok - men vann/olje kan sikkert også brukes. Eller allergi-melk?

De kan helt sikkert fryses.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:48   #57
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Her får de et varmtmåltid i barnehagen hver dag så jeg sender med varmdrikke på vinteren, to skiver eller rundstykker med litt variert pålegg. Noen cherrytomater, eplebiter og en youghurt som regel.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:53   #58
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det hadde ikke jeg godtatt!

Det varierer hva som er i matboksen, men i går var jeg flink: Begge to fikk følgende med seg:
To skiver hjemmelaget havrebrød, en boks makrell i tomat (spises med skje), et halvt kokt brokkoli til hver (de elsker kaldt brokkoli :shock: ), fem-seks kjøttboller, et hardkokt egg med hilsen skrevet på, en kiwi, et halvt eple, en liten boks grønnsaker og et lite beger bringebær. Tre syltynne stykker pizza til hver (rester) var det også oppi.

På EN dag?

Åh ... ser at noen andre også har kommentert det.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 16:49   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Var det SÅ mye?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 22:09   #60
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Var det SÅ mye?

Ikke negativt ment altså. Jeg er mektig imponert jeg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no