Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-07, 18:05   #41
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Sannhet med moderasjoner for fruktose har en langt lavere glykeisk indeks enn sukker. Det er bedre med fruktsukker enn med raffinert sukker selv om en skal ha begrensede mengder av det også.

Juice (ikke nektar osv) har jo også mye mere næringstoffer enn brus.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvsagt har det det? Fruktose har en GI på 22, sukker har en GI på nesten 80. Dessuten påvirker ikke feks. Splenda blodsukkeret nevneverdig, det er derfor man blir anbefalt dette på lavkarbo-dietter, der blodsukkeret står høyt i fokus.

Jeg er klar over at fruktsukker har lavere GI, men det er mange som drikker juice i store mengder i god tro om et det er sunt. Det anbefales ett glass juice om dagen; som er en av "5 om dagen". Der igjen anbefaler de at minst tre av de "5 om dagen" er grønnsaker.

Det er også flere eldre med diabetes som etter å ha spist frukt eller drukket juice, har hatt et stort hopp i blodsukkeret.

Jeg er selvsagt ingen ekspert, men jeg (som har ligget i faresonen for å få diabetes 2) ville ha lurt meg selv hvis jeg trodde jeg fint kunne drikke juice hver dag. Frukt er sunt, men ikke like sunt for alle. Men for all del, heller juice enn brus.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 18:48   #42
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Noen som vet sukkerinnholdet i kaviar?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 18:52   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Noen som vet sukkerinnholdet i kaviar?

Ikke nøyaktig, men det er en del sukker i det. Vi bruker kaviar likevel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no