Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-07, 23:04   #21
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Han har vel vært flink med tannbørsten. De har han tydeligvis ikke arvet etter meg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:06   #22
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, for tynn som en strek = sunn.

Jeg har tydeligvis misforsått. Det er godt å ha litt å gå på. Jeg trodde det gjalt fare for fedme.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:16   #23
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg har tydeligvis misforsått. Det er godt å ha litt å gå på. Jeg trodde det gjalt fare for fedme.

Det tror jeg faktisk du har dersom du er alvorlig nå? Du mener ikke at du tror at tynn/tykk er det eneste som betyr noe mtp sunnhet? En som er tynn og spiser bare dritt har mest sannsynlig dårligere helse enn en som har litt for mye og har riktig kost.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:19   #24
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det tror jeg faktisk du har dersom du er alvorlig nå? Du mener ikke at du tror at tynn/tykk er det eneste som betyr noe mtp sunnhet? En som er tynn og spiser bare dritt har mest sannsynlig dårligere helse enn en som har litt for mye og har riktig kost.

Fettet på innsiden av blodårene er farligst!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:30   #25
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det tror jeg faktisk du har dersom du er alvorlig nå? Du mener ikke at du tror at tynn/tykk er det eneste som betyr noe mtp sunnhet? En som er tynn og spiser bare dritt har mest sannsynlig dårligere helse enn en som har litt for mye og har riktig kost.

Safran sier det ganske tøft her, men jeg er jo enig - tynnhet har dessverre ikke noe med sunnhet å gjøre.

Et godt kosthold bygger et godt immunforsvar og en solid kropp som barna tross alt skal leve med i mange år framover. De skal klare seg gjennom stadig lengre dager på skolen hvor de må konsentrere seg, de skal bruke kroppen til fysisk aktivitet, de skal holde seg friske mm. For det trenger kroppen mer enn nugatti og brød...

  Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 18:46   #26
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Det kan vel ikke overraske noen at sjokoladepålegg er alt annet en et sunt alternativ. Sjokolade er og forblir sukkerbome for min del, uansett hvilken form det komemr i. Men ja, vi har det innimellom.
Syltetøy går det masse av i perioder.
(men jammen er det ikke lett å komme på pålegg til skolematen som faktisk holder seg utenfor kjøleskap fram til ungene skal spise.)
Hadde jeg måtte hatt matpakka mi liggene på pulten på jobb, hadde det blitt dårlig med matpakke på meg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:52   #27
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Synes liksom alltid disse F&B-testene kommer litt til kort... For hva er det som er viktig med pålegg? For meg er det blant annet proteininnhold, fordi brødet selv inneholder nok karbohydrater. Det man trenger av pålegget er fett (gjerne umetter) og proteiner. Og selvfølgelig er vitamininnhold etc interessant. Først når man vet noe om også de gunstige stoffene i påleggene, kan man veie for og imot. Kanskje blåbærsyltetøyet på den måten vilel kommet mye bedre ut, fordi blåbær inneholder masse antioksidanter? Nei F&B, gi meg bedre og mer omfattende tester!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:54   #28
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Synes liksom alltid disse F&B-testene kommer litt til kort... For hva er det som er viktig med pålegg? For meg er det blant annet proteininnhold, fordi brødet selv inneholder nok karbohydrater. Det man trenger av pålegget er fett (gjerne umetter) og proteiner. Og selvfølgelig er vitamininnhold etc interessant. Først når man vet noe om også de gunstige stoffene i påleggene, kan man veie for og imot. Kanskje blåbærsyltetøyet på den måten vilel kommet mye bedre ut, fordi blåbær inneholder masse antioksidanter? Nei F&B, gi meg bedre og mer omfattende tester!


Du dette er jeg enig i.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 20:01   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er veldig overraskende at folk ikke vet hva de spiser? Det står jo på boksen!

Jeg også. Det er egentlig helt utrolig at de kan lage sånne "tester". Som jo egentlig ikke er en test, men bare en oppramsing av varedeklarasjonen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 20:34   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg skjønner ikke dette sukkerhysteriet, sønnen min er vokst opp på nugatti og er tynn som en strek. Ikke har han hull i tennene heller.

Hehe, du tuller nå, ikke sant?

Ingen oppegående folk bruker vel slike argumenter?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 20:56   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg skjønner ikke dette sukkerhysteriet, sønnen min er vokst opp på nugatti og er tynn som en strek. Ikke har han hull i tennene heller.

Jeg kjenner også en mann som nærmer seg nitti og har røykt siden han var femten. Skjønner ikke dette røykehysteriet jeg

Her har vi aldri sunda eller sjokoladepålegg etc, jenta er ganske lita enda og selv liker vi det ikke. Vi spiser utrolig lite syltetøy også (stort sett bare når vi har vafler eller pannekaker), og det syltetøyet vi har er hjemmelaget. Men vi har prim innimellom, det er også ganske bad. Men vi har det ikke hele tida da.

Jeg tror det viktigste er at man er bevisst og tenker igjennom hva man putter i seg og ungene. Av og til kan man "skeie ut" med søtt kliss, men hvis man er bevisst på hvor usunt det er og tenker over hvor ofte man spiser det begrenser det seg ofte selv.

Ellers, som mange andre påpeker, synes jeg ikke det er spesielt oppsiktsvekkende at det er mye sukker i sunda. Det er mer interessant når de "avslører" (det står jo i innholdsdeklarasjonen da) hvor mye sukker som finnes i andre matvarer, som kaviar, leverpostei, ketsjup, sennep, ferdigmat av ulike typer mm, matvarer som vi ofte bruker mer ukritisk enn hapå.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-01-07 kl 21:07.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 21:34   #32
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Vær også obs på brunost! Den er det masse sukker i. Fløtemysosten er tilsatt enda mer sukker da det er fjernet noe fett.

Juice inneholder også like mye sukker som vanlig brus. På blodsukkeret har det ingenting å si om sukkeret er naturlig eller ikke.

Fler og fler får diabetes 2 (gammelmannsdiabetes) i yngre og yngre alder.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 21:37   #33
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg kjenner også en mann som nærmer seg nitti og har røykt siden han var femten. Skjønner ikke dette røykehysteriet jeg



Mange gode argumenter ute og går.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 22:13   #34
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, for tynn som en strek = sunn.



Broren min er rett og slett mager, og han lever på brus, nudler, rett i koppen og litt potetgull i ny og ne. Ikke beveger han seg noe heller. Men det er ingen som tenker over det en gang, for han er jo så tynn.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 22:20   #35
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Juice inneholder også like mye sukker som vanlig brus. På blodsukkeret har det ingenting å si om sukkeret er naturlig eller ikke.

Sannhet med moderasjoner for fruktose har en langt lavere glykeisk indeks enn sukker. Det er bedre med fruktsukker enn med raffinert sukker selv om en skal ha begrensede mengder av det også.

Juice (ikke nektar osv) har jo også mye mere næringstoffer enn brus.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 13:33   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Juice inneholder også like mye sukker som vanlig brus. På blodsukkeret har det ingenting å si om sukkeret er naturlig eller ikke.

Selvsagt har det det? Fruktose har en GI på 22, sukker har en GI på nesten 80. Dessuten påvirker ikke feks. Splenda blodsukkeret nevneverdig, det er derfor man blir anbefalt dette på lavkarbo-dietter, der blodsukkeret står høyt i fokus.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 13:37   #37
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Fysj slike pålegg finnes ikke her i huset, heldigvis. Jeg står av og til og sikler i butikkene for det er jo dødsgodt med en nybakt skive med nugatti. men heldigvis klarer jeg la være. Slikt vil jeg ikke ha i skapet.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 13:39   #38
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det tror jeg faktisk du har dersom du er alvorlig nå? Du mener ikke at du tror at tynn/tykk er det eneste som betyr noe mtp sunnhet? En som er tynn og spiser bare dritt har mest sannsynlig dårligere helse enn en som har litt for mye og har riktig kost.

Jeg har en venninne som er en strek. Hun spiser kun pizza, hamburger og feite ting og drikker alkohol hver helg. Jeg selv er overvektig men spiser kjempe sundt og kontrollert og trener jevnlig og tar tranpiller. jeg vil si jeg er sunnere, helsemessig enn henne.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 13:58   #39
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Synes liksom alltid disse F&B-testene kommer litt til kort... For hva er det som er viktig med pålegg? For meg er det blant annet proteininnhold, fordi brødet selv inneholder nok karbohydrater. Det man trenger av pålegget er fett (gjerne umetter) og proteiner. Og selvfølgelig er vitamininnhold etc interessant. Først når man vet noe om også de gunstige stoffene i påleggene, kan man veie for og imot. Kanskje blåbærsyltetøyet på den måten vilel kommet mye bedre ut, fordi blåbær inneholder masse antioksidanter? Nei F&B, gi meg bedre og mer omfattende tester!

Helt enig i dalt du skriver her! Alt dreier seg om at sukker er fy, fy,fy og ikke noe annet. Jeg tror det kan være fare for at noen barn kan ende opp som underernærte nettopp pga. denne enorme fokuseringen på styggedommen sukker, og at man glemmer andre viktige næringsstoffer helt. Blåbærsyltetøy ja, er et glimrende eksempel. Full av antioksidanter og inneholder sukker. Jeg tør påstå at blåbærsyltetøy er sunt. Evt. kan man rårøre syltetøyet selv, og dermed redusere sukkermengden litt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 14:03   #40
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerinnhold i pålegg ("dåne")

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ellers, som mange andre påpeker, synes jeg ikke det er spesielt oppsiktsvekkende at det er mye sukker i sunda. Det er mer interessant når de "avslører" (det står jo i innholdsdeklarasjonen da) hvor mye sukker som finnes i andre matvarer, som kaviar, leverpostei, ketsjup, sennep, ferdigmat av ulike typer mm, matvarer som vi ofte bruker mer ukritisk enn hapå.

Viktig poeng!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no