Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

HUSK refleks!!!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-07, 21:41   #1
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

HUSK refleks!!!

Bare en liten huskelapp til dere og til dere som har ungdom; Vær så grei å huske å ta på dere refleks når dere er ute og går i mørket!!
I går kveld kom jeg kjørende, holdt lav fart (nettopp fordi jeg har opplevd dette før) på en bekmørk og veldig smal vei. Plutselig ser jeg foran meg en hel gjeng med ungdommer som går i veikanten, og ikke en av de har en refleks.
Så, jeg beklager om det va noen av deres barn, men jeg stoppet og kjeftet i vei. Hadde jeg holdt fartsgrensen på veistrekket, så kan jeg godt ha kjørt på en av de.

  Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 21:43   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Ekkel opplevelse, skjønner godt at du ble sint.

PS! Ungene mine og mannen bruker refleks, men ikke jeg. Du kan godt kjefte litt på meg også.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 21:45   #3
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ekkel opplevelse, skjønner godt at du ble sint.

PS! Ungene mine og mannen bruker refleks, men ikke jeg. Du kan godt kjefte litt på meg også.

Tør ikke. Har lovet bot og bedring, så neste skritt blir å skifte kallenavn.
Men det er altså DITT liv det gjelder, og jeg får skylda for det uansett- om jeg skulle kjøre på deg.

  Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 21:45   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ekkel opplevelse, skjønner godt at du ble sint.

PS! Ungene mine og mannen bruker refleks, men ikke jeg. Du kan godt kjefte litt på meg også.

Fyyyy him!!! Tenk på hvor verdifull du er for ungene dine, det bruker jeg. Er ikke sen om å ta på refleks da nei.

Tror ikke de fatter hvor lite synlige de er der de går i bekkmørtna!!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 21:54   #5
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Tips: ha refleks i bilen og gi bort til dem du holder på å kjøre ned. Funker!

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:16   #6
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Veldig viktig påminnelse BitterKjerring kommer med!

Og mens vi er i gang, vil jeg også minne alle på å sette refleks på hundene også når dere lufter dem om kvelden.

Veien ut til stallen er mørk og forholdsvis smal, og jeg har ikke tall på alle gangene vi har kommet kjørende der i mørket, sett en person på veien (med refleks), og så i siste liten sett at det var en hund der i tillegg.

Jeg kjører ikke bil selv, og har tidligere ikke egentlig vært klar over hvor lite synlig en hund er i mørket, selv om man ser eieren godt nok.
Disse erfaringene har gjort at jeg har kjøpt refleksvester til alle mine tre, og vi går ingen steder uten.

Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:20   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Refleks på både to og firbente er et must her i huset.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:45   #8
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Rart egentlig, hvordan man forandrer syn på det når man bli eldre...

Da jeg gikk barne-og ungdomsskolen, var det "bare småunger" som brukte refleks.
Man ble banket opp om man kom med refleks på skolen...

Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:49   #9
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Uff ekkel opplevelse. Jeg har en refleks hengens på vesken min jeg. Christian her 2 refleksvester og en sånn til å ha over brystet.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:59   #10
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Og fra i dag er det påbudt å ha refleksvest tilgjengelig i bilen.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 01:13   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Takk for påminnelsen!

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 07:31   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Dette er en viktig påminnelse. Jeg har en gang stoppet bilen og snakket til en voksen dame som kom tuslende i bekmørkt regnvær i svarte klær og uten refleks. Hun ble noe forfjamset, for å si det mildt, men jeg syntes at hun burde vite at hun var omtrent usynlig der hun gikk. Jeg så henne ikke før bilen var en tre-fire meter fra henne. Takk og lov hadde jeg lav fart og det kom ingen biler i mot. Hvis ikke kunne det gått veldig galt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 09:12   #13
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Jeg stoppet to jenter i fjor vinter også og spurte om de visste hvor farlig det var det de dreiv med. "vi hadde jo mobilen på lys da..." Jeg måtte jo bare fortelle de at mobilen reflekterer veldig dårlig og at jeg fortsatt ikke så de.
I tillegg holdt min mann på å kjøre ned to pandabjørner på samme strekket!

skal vel sies at det var to godt voksne menn på vei hjem fra karneval.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 10:44   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Veldig på sin plass å minne om dette, ja. Jeg ser forresten at det er ganske mange unger (også litt større) som har slike litt kule reflekser hengende på sekker og vesker. Jeg tror ikke det fantes så kule reflekser da vi var små? Kanskje det går an å gå med refleks uten å få bank nå.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 11:29   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: HUSK refleks!!!

Her er folk veldig flink å kle på ungene reflex men ikke seg selv. SÅ går ungene inners i veikanten og synes og så plutselig ser man at det er en person til, og kanskje en hund i tillegg...

Jeg holdt på å kjøre ned en mann som fikk med en barnevogn her i vinter da det ikke var snø, det var svart ute, han gikk på feil side av veien, og det regnet. Så han da jeg var rett bak han på ei vei der det er 80 km\t, hadde kanskje 60 med at det regnet.


Hørte på reklame på p4, tror jeg at i norge er det så og så mange elger som blir påkjørt i løpe av et år, og ingen av de brukte refleks *ler*
Det tenkte jeg på da "våre" 3 elger sto op veien igjen her en kveld. Tenkte at det skulle ha bli påbudt med elg reflex Hehe

*dårlig hormon humor* hehe


Vi går ikke ut døra uten reflex, har reflex på skoene, utebuksen nede og i tillegg reflex vest. Turbo har jakker og dresser som er innrydd reflex på

Det jeg har sett i det siste at det er veldig mange DÅRLIGE reflexvester i salg. Kjørte for bi en dame her en kveld hun hadde reflexvest på seg men den syntes ikke så godt før jeg var rett bak henne, men jeg hadde sett henne lenge med at hun hadde reflex på skoene

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no