Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Små barn og rosiner

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 12:22   #1
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Små barn og rosiner

Svigermor sier hele tiden at det er noe med rosin som er farlig for små barn, noe sykdomsgreier som kan oppstå.
Jeg finner ikke noe info om dette.
Har noen hørt om rosin kan være farlig/sykdomsfremkallende på barn under ett år?

Skjønner at de kan sette fast i halsen og slikt, som med peanøtter, men hun mener det er noe annet....

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 12:24   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMå barn og rosin

http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1077537894.28

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 12:26   #3
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SMå barn og rosin

Her står det en del om dette: Matportalen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 12:27   #4
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SMå barn og rosin

Ååå, jeg er alltid for sent ute.



Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:19   #5
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Små barn og rosiner

Takk for hjelpen

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:26   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Små barn og rosiner

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Svigermor sier hele tiden at det er noe med rosin som er farlig for små barn

Så greit å ha en svigermor som er åpen for den idéen at noe er farlig. Her er det "dere fikk da rosiner da dere var små dere, så det er ikke farlig" - "jeg forstår ikke at dere vokste opp, så lite vi tok hensyn til" og stilen der.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:35   #7
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Små barn og rosiner

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Så greit å ha en svigermor som er åpen for den idéen at noe er farlig. Her er det "dere fikk da rosiner da dere var små dere, så det er ikke farlig" - "jeg forstår ikke at dere vokste opp, så lite vi tok hensyn til" og stilen der.

Har en mamma som er slikt! Er TRAGISK å høre på. Eier lite forståelse for at samfunnet er i stadig forandring og at det som var ok da ikke nødvendigvis er ok nå... Men det er en generelt DØDFØDT diskusjon hos oss. Mamma hører ikke hva jeg sier uansett, inn det ene øret og ut det andre....
Hun får ikke ha tulla mi alene uten oppsyn om hun skal gi henne det hun mener er bra nok (is, sjokolade, chips, kavring, brus, sukker på smokken )

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:41   #8
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Små barn og rosiner

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Svigermor sier hele tiden at det er noe med rosin som er farlig for små barn, noe sykdomsgreier som kan oppstå.
Jeg finner ikke noe info om dette.
Har noen hørt om rosin kan være farlig/sykdomsfremkallende på barn under ett år?

Skjønner at de kan sette fast i halsen og slikt, som med peanøtter, men hun mener det er noe annet....


Mora mi tror at trekk er livsfarlig for barn.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:43   #9
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Små barn og rosiner

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mora mi tror at trekk er livsfarlig for barn.

Men akkurat DET er svigermor hysterisk på også. Men det er jo greit å ikke utsette dem for trekk når de er så bittesmå. Blir selv småforkjølet om jeg blir utsatt for kald trekk over tid

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:47   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Små barn og rosiner

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mora mi tror at trekk er livsfarlig for barn.


De mødrene/bestemødrene/oldemødrene er det visst ganske mange av

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:55   #11
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Små barn og rosiner

Mora mi er ikke redd for noe, hun.
Så lenge vi overlevde uten fancy bilstoler osv..

Men til hennes forsvar må sies at hun følger mine formaninger til minste detalj når hun passer Try. Hun bare rister litt på hodet underveis.

Det med rosinene har du jo fått svar på allerede så det trenger jeg ikke si.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 13:10   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Små barn og rosiner

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mora mi tror at trekk er livsfarlig for barn.

Farmor begynte nesten å gråte da hun fikk høre at vi hadde Mathias med ut i vognen like etter at han var født. Hun trodde han kom til å dø av trekken.

Må føye til at dette var i september 2005. Det var 18-20 grader ute.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 15:54   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Små barn og rosiner

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Mora mi er ikke redd for noe, hun.
Så lenge vi overlevde uten fancy bilstoler osv..

Men til hennes forsvar må sies at hun følger mine formaninger til minste detalj når hun passer Try. Hun bare rister litt på hodet underveis.

Sånn er mora mi også. Og jeg er en avslappet mor på veldig mye jeg altså...(synes jeg selv iallefall) - Men hun har heldigvis vett nok til å høre på meg når hun passer prinsen iallefall...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no