Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Liker du å få hjemmelagede gaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-11, 23:12   #1
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg liker både å gi og å få hjemmelagede gaver. Er ikke så flink til å strikke og sy, så om jeg skal lage noe blir det enten noe som er brodert, eller gjerne noe spiselig av noe slag.

De siste årene har jeg ikke laget så mange hjemmelagede julegaver, og noe av grunnen er min samboers negative holdning til slike gaver. Det er liksom ikke bra nok å gi en hjemmelaget gave. Skal man gi noe hjemmelaget så må det i så fall bli i tillegg til en kjøpt gave som er minst like gjennomtenkt og dyr som de som ikke får en hjemmelaget gave. Og da mister jeg litt lysten fordi det ikke er tid til tankevirksomhet, handling og jobbing (som student betyr ofte ekstra penger ut at jeg må jobbe noen timer ekstra i deltidsjobben den måneden) til den perfekte julegave, samt lage hjemmelagede gaver som også ser fine og presentable ut. Da går det for mye ut over tiden jeg har til å gjøre hyggelige førjulsting med familien.

Jeg lurer på om det egentlig er en litt merkelig holdning å ha, de fleste liker vel hjemmelagede gaver? Er det greit å gi bare en hjemmelaget gave, eller burde man supplere?

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:14   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Helt greit med hjemmelagede gaver. Noen ganger mye bedre enn en kjøpt en faktisk.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:15   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg elsker hjemmelagde gaver.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:16   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Hvis det er noe som er lagd med kjærlighet og omtanke, ja.

Julegaven jeg fikk fra Frantzen i fjor, for eksempel.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:19   #5
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.994
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Ja, absolutt!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:21   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg liker gaver jeg liker, det er ikke om de er kjøpt eller hjemmelaget som avgjør om jeg liker dem. Jeg setter pris på omtanken ved en fin hjemmelaget gave, som jeg setter pris på tanken bak en "midt i blinken"-gave som er kjøpt - men jeg synes hverken at hjemmelagde gaver i seg selv er bedre eller dårligere enn kjøpte. Et broderi ville jeg f.eks. neppe satt synderlig pris på enten det var hjemmelaget eller kjøpt, mens jeg ville blitt glad for både et pent skjerf og en eske god konfekt enten de var hjemmelaget eller kjøpt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:26   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.107
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg liker å få hjemmelagde gaver, så sant det er noe jeg liker. Jeg blir ikke overhappy for brente mandler eller marsipan, rett og slett fordi jeg ikke liker det, hjemmelaget eller kjøpt. Men jeg blir veldig glad for hjemmestrikkede ting og hver vinter bruker jeg de flotte Liverpoolvottene Inagh strikket til meg i 2007(?) og lua strikket av Filifjonka. Fine ting.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:30   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Skikkelige hjemmelagede gaver som jeg liker er kjempeflott å få! Gaver jeg egentlig ikke liker og som er hjemmelaget er vanskelige å håndtere fordi jeg setter pris på at giveren har brukt tid på å lage den til meg, men likevel synes gaven ikke går an å ha fremme/brukes. Jeg setter helt klart mer pris på bruksgjenstander enn på pynt og dill. Det gjelder både kjøpt og hjemmelaget, men de kjøpte er enklere å håndtere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:33   #9
Trultesnippen
Fersk trulte
 
Trultesnippen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 192
Trultesnippen er litt kul
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Hjemmelaget er like velkomment som kjøpte gaver, så lenge det ligger gode tanker bak.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Jeg er for eksempel litt usikker på hvor godt jeg hadde likt å få en hjemmeheklet dorulldukke.

Det er jeg faktisk ikke usikker på i det hele tatt.

__________________
Trultesnippen og gutta
Trultesnippen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:33   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg liker hjemmelagede gaver. Som Skilpadda sier, det er ikke om det er kjøpt eller hjemmelaget som er utslagsgivende. Men jeg kunne nok satt mer pris på f. eks en hjemmesydd duk som ikke var helt i min stil, framfor en kjøpt duk som ikke var i min stil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:36   #11
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.221
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er for eksempel litt usikker på hvor godt jeg hadde likt å få en hjemmeheklet dorulldukke.

Finnes det noen som vil like å få slikt?

Ellers er det mannen din det er noe galt med, indie. Hjemmelagede gaver er like mye verd (eller mer verd) enn kjøpegaver. Syns jeg, da. Og 007: Jeg kan overta både de brente mandlene og marsipanen.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:39   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.831
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg er veldig glad i hjemmelagde gaver. Det er noe eget at noen har laget noe og tenkt at de vil at jeg skal få det. Generellt er jeg mer glad i ting som kan brukes enn ting som skal settes til pynt, det gjelder både kjøpt og hjemmelaget.

Det er verdi i hjemmelagde ting. Materialer er ofte dyrt og det tar tid. Selvfølgelig kan en hjemmelaget gave erstatte en kjøpt.

Jeg hadde elsket en dorull-dukke.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:40   #13
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.221
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg hadde elsket en dorull-dukke.

Herregud, det er seint. Jeg må legge meg, for jeg trodde virkelig det stod her at du ville elsket å få en dorull-dukke.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:43   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.831
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Herregud, det er seint. Jeg må legge meg, for jeg trodde virkelig det stod her at du ville elsket å få en dorull-dukke.

Hvis noen hadde heklet en dorulldukke til meg hadde den fått plass på badet. Litt humor og ironi har jeg da i behold.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:44   #15
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Setter mer pris på hjemmelagede. Mat, lys, hva som helst. Også ting som ikke er "meg". Er så koselig å vite at noen har brukt tid på det.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:44   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Hvis noen hadde heklet en dorulldukke til meg hadde den fått plass på badet. Litt humor og ironi har jeg da i behold.

Da måtte du ha supplert med heklet dorullokk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:48   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg elsker hjemmelagde gaver, og heldigvis er min omgangskrets og familie av samme oppfatning. Med seks voksne søsken og en drøss med slektninger blir det både dyrt og vanskelig å finne på noe å kjøpe hvert år, men hjemmelagd klarer jeg alltid å være kreativ på.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:49   #18
Trultesnippen
Fersk trulte
 
Trultesnippen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 192
Trultesnippen er litt kul
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Da måtte du ha supplert med heklet dorullokk.

__________________
Trultesnippen og gutta
Trultesnippen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 23:53   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.831
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Da måtte du ha supplert med heklet dorullokk.

Og heklet matte foran do. En uslåelig kombinasjon med små gutter som vil stå og tisse.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 00:07   #20
Trultesnippen
Fersk trulte
 
Trultesnippen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 192
Trultesnippen er litt kul
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Og heklet matte foran do. En uslåelig kombinasjon med små gutter som vil stå og tisse.

Fysj! Det minner meg på den gangen jeg som ung og underbetalt hjemmehjelp vasket hos ei gammel fin frue som hadde tepper i hele leiligheten, inkludert vegg-til-vegg-teppe på do OG heklet matte foran wc. Hun så dårlig, og det gjorde tydeligvis mannen hennes også... :grøss:

__________________
Trultesnippen og gutta
Trultesnippen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no