Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor settes skolesekken etter endt skoledagC
På rommet 10 12,99%
I gangen (om den er stor nok) 29 37,66%
Annet/brokkoli/bryr meg ikke 38 49,35%
Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-20, 08:25   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Dere som har krok i gangen, vil dere vise meg bilde? Hva slags type krok snakker vi om? Sekkene er jo tunge med innhold.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 08:30   #42
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Egentlig ingen regel. De skal ikke være i sofaen og helst ikke ligge sånn at jeg snubler over dem når jeg kommer inn i gangen.

Gjett hvor de ofte er.

Det skal sies at det begynner å komme seg. Og siden vi har henholdsvis ett og to år igjen med barn med skolesekk, så var det kanskje på tide

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 08:32   #43
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Vi har slike (da har de plass til å henge jakker og slikt også). Kjøpt på Clas Ohlson, men jeg finner dem ikke på nettsiden deres lenger.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 08:37   #44
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Fast plass til skolesekk innerst på stua, inntil vegg like ved varmepumpe; ingen snubler i den og lett tilgjengelig. Soverom i annen etasje og de gjør lekser på kjøkken/stua pluss for liten gang. Trenger ikke minne de på det. De ordner sekken når de kommer fra skolen: Tar ut matboks og drikkeflaske, tar ut bøker de har lekse i og så setter de sekken på faste plassen.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 08:42   #45
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Har aldri hatt noen regler for det.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 08:53   #46
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Krok var jo lurt. Selv svarte jeg annet/brokkoli/bryr meg ikke, men ser helst at den settes slik at man ikke snubler i den ja.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 08:56   #47
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.391
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Dere som har krok i gangen, vil dere vise meg bilde? Hva slags type krok snakker vi om? Sekkene er jo tunge med innhold.

Vi har slike, de er solide og har plass til sekk nederst og sykkelhjelm øverst.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-08-20 kl 09:12.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 09:16   #48
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Hadde skoleknagg der jeg bodde før. Nå er det bare der han henger jakka. Noe enkelt fra Jula tror jeg. Viktig at den henger godt i den hersens gipsveggen også.

https://www.essem.se/no/produkter/kn...-dobbelt/hvit/

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 10:07   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

De to eldste har den på rommene, minstemann har en knagg i kjellernedgangen, altså bak en lukket dør. Orker ikke sekker i gangen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 14:10   #50
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.337
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Minste slenger den i den bitte lille gangen, gjerne rett foran døren. Jeg har gitt opp å få han til å ta den på rommet. Eldste har etter 10 år med slenging i gangen nå begynt å ta den med på rommet

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 23:14   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Får? Vel rett etter skolen skal den ideelt havne på stua, siden de gjør lekser ved spisebordet. Etterpå.. Tja, et sted jeg ikke snubler i den er ønsket. Men den står gjerne der til den pakkes med ny matpakke neste morgen. Fraltes inn på rommene når vi skal rydde /få besøk

Ønsker at de tømmes for matboks og tas med til eget rom fredager og til ferier egentlig. Jeg gidder ikke snuble i den sekken hele skoleferien...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 13:01   #52
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Jeg tror aldri mine har hatt sekken på rommet noen gang, jeg. Eldste gjør lekser der en del, men da er det de leksene som er på PC og som hun ikke trenger bøker til, ellers henter hun det hun trenger nede. Men vi har stor gang, da. Overfylt, men stor. I ferier/helger henger vi dem på knagger etter tømming.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 19:32   #53
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Mine barn slenger sekkene sine rett innenfor hageinngangen, så vi alle kan snuble i dem. Jeg har en diger kurv rett innenfor døren og der tenkte jeg de kunne slenge fra seg sko og capser og sekker og alt de drar av seg i det de kommer innenfor døra, både mine barn og vennebarna. Det er en fin tanke. Det er bare det at kurven er ofte ganske tom, mens sko, sekker, hettegensere, jakker, hjelmer og capser ligger slengt rundt kurven. Djeezes...

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 19:43   #54
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

De henger sekkene på stolryggen «sin» ved kjøkkenbordet. Ikke nødvendigvis umiddelbart etter hjemkomst, men snart nok til at jeg noterer det på lista over ting de har fått under huden. Det er en ganske kort liste.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 20:01   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Mine barn slenger sekkene sine rett innenfor hageinngangen, så vi alle kan snuble i dem. Jeg har en diger kurv rett innenfor døren og der tenkte jeg de kunne slenge fra seg sko og capser og sekker og alt de drar av seg i det de kommer innenfor døra, både mine barn og vennebarna. Det er en fin tanke. Det er bare det at kurven er ofte ganske tom, mens sko, sekker, hettegensere, jakker, hjelmer og capser ligger slengt rundt kurven. Djeezes...

Så kjent, så kjent! Særlig gjelder det guttene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 20:05   #56
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Vi har kroker i gangen til dette formål. Kan ikke huske at sekkene noensinne har hengt der.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 20:11   #57
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Det med å slenge fra seg er kjent her også. Sekkene havner riktignok som oftest på krokene sine, men sko og jakker ligger gjerne på gulvet akkurat innenfor døra, eller gjerne rett foran skohylla.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 21:20   #58
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Hvorsomhelst. De blir som regel satt inntil veggen i gangen. Vi har bitteliten gang, men jeg har aldri snublet i en sekk. Det er stort sett bare katten vi snubler i her i huset.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 16:01   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

Det var veldig oppdragende å ha valp som spiste sko og sekker og alt som lå på gulvet en periode.

Nå har yngste sklidd ut igjen, men jeg satser på samme strategi som for de eldste: De må få det på plass selv, og jeg ber dem om det på et tidspunkt som passer dem skikkelig dårlig, som midt i et Playstationspill. Om de klager over timing, så er svaret at de LETT kunne gjort det på et mer passende tidspunkt...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 17:01   #60
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor får ditt barn sette skolesekken?

De står i gangen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no