Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Betaler dere lappen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Betaler du for førerkortet?
Ja 73 66,36%
Nei 8 7,27%
Delvis 24 21,82%
Aldri tenkt på 5 4,55%
Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-20, 10:00   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betaler dere lappen?

Leste en annen tråd om gave til 18-årsdagen, og der skrev de fleste at deres håpefulle skulle få lappen.

Tenkte litt på dette, og det har jeg jo også gjort tidligere også. Vi betaler ikke lappen for våre. Ikke fordi vi ikke har råd (vel, hva er råd, vi måtte jo da prioritert det framfor andre ting), men fordi jeg aldri har tenkt at det er noe jeg skal betale, liksom. Jeg fikk heller ikke lappen av mine foreldre, det var bare aldri et tema. Selv om de er generøse økonomisk, og alltid har hatt svært romslig økonomi. Når jeg snakker om temaet med mine venner, så er det mye både og.

Min eldste ønsker ikke å ta lappen, men min yngste er i gang nå. Han betaler selv. Det hjelper selvsagt at begge mine har mer enn nok til å finansiere dette selv, de er uvanlig flinke til å spare, har tjent penger i årevis og spart alle store pengegaver fra besteforeldre. Så jeg synes ikke spesielt synd på dem.

Men er det vanligst at foreldre betaler lappen, altså? Poll kommer.


Sist redigert av Hyacinth : 17-08-20 kl 10:17.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:04   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Nei, det har vi ikke muligheten til. Det obligatoriske har de fått, men kjøretimer må dekkes av egen lønn.

De to eldste (som er myndige med god margin), har ikke tatt lappen foreløpig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:05   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Og, jeg glemte å tilføye noe: Dere som svarer ja, ser dere på det som en selvfølge?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:07   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg svarte delvis. Min eldste på 26 har ikke ønsket å ta lappen, og jeg har sagt fra til han at om han tar lappen i voksen alder, så er ikke det noe jeg kommer til å sponse.
Yngstemann er 17 og tar kjøretimer nå. Han kommer nok til å trenge mange av dem fordi han har en autismespekterdiagnose. Pga. diagnosen har han heller ikke mulighet til å jobbe ved siden av skolen, så da er det vi foreldre som må trå til. Det blir svimlende dyrt, men vi har ikke lyst til å ta fra han denne muligheten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:08   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg svarte delvis. Min eldste på 26 har ikke ønsket å ta lappen, og jeg har sagt fra til han at om han tar lappen i voksen alder, så er ikke det noe jeg kommer til å sponse.
Yngstemann er 17 og tar kjøretimer nå. Han kommer nok til å trenge mange av dem fordi han har en autismespekterdiagnose. Pga. diagnosen har han heller ikke mulighet til å jobbe ved siden av skolen, så da er det vi foreldre som må trå til. Det blir svimlende dyrt, men vi har ikke lyst til å ta fra han denne muligheten.

Jeg ser det IKKE som en selvfølge å sponse lappen. Da jeg tok lappen i sin tid, var avtalen med mamma at asbolutt alt jeg tjente den sommeren, skulle gå til kjøretimer, så skulle hun betale resten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:09   #6
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.356
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Vi betaler over halvdelen, men de spytter i endel selv også. Det fordi vi syns det er rimelig at de skal få en aning om hvor dyrt det faktisk er. Og begge to har jobb og tjener penger.

Jentene mine sier at alle vennene deres får lappen 100% av foreldrene. Det stemmer nok, det ser jeg bl.a. ut fra hvor selvfølgelig det å betale hele lappen blir omtalt her inne.

Mine unger er stolte over at de betaler noe av den selv. Det syns jeg er fint.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:10   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Ja. Men vi ser ikke på det som en selvfølge og noe alle må/bør gjøre. Det er dyrt! Barna våre er heldigvis godt spredt ut i alder - det hjelper godt på, da fordeles utgiftene tilsvarende.

Yngste er straks ferdig og har oppkjøring i september. En av de eldre har ikke begynt ennå, annet ett at hen har tatt trafikalt grunnkurs.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:13   #8
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg ser ikke på det som en selvfølge, men vi betaler, hvis ikke kjører hun ikke opp. Hun er veldig aktiv i miljøvern og synes hun greier seg uten, og selvsagt det går fint her i Oslo, men besteforeldre bor på et sted uten kollektivtransport. Så vi har sagt at hun må kjøre opp, hvor mye hun velger å kjøre etterpå er opp til henne. Men da har vi i hvert fall sikret at det går greit å besøke besteforeldre.

Nå skal det sies at øvelseskjøring er veldig gøy, så hun kjører ved en hver anledning nå og har i løpet av første måned kjørt 1500 km.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:21   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Ja.
For oss er det en selvfølge, selv om alle tre har hatt ekstrajobb fra de var 15-16.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:26   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja.
For oss er det en selvfølge, selv om alle tre har hatt ekstrajobb fra de var 15-16.

Kan du utdype hvorfor du ser på det som en selvfølge? Jeg spør av genuin interesse, overhodet ingen kritikk!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:33   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Vet ikke. Vi bor midt i Oslo, og behovet for lappen kommer ikke til å være enormt, hvertfall ikke med det første. Jeg tok ikke lappen som ungdom selv, men ventet til jeg hadde behov. Jeg tok den som 35-åring.

Det jeg ser for meg er at vi kommer til å øvelseskjøre en del med ham når han er gammel nok, slik at han blir vant til å sitte bak rattet, og ikke trenger fullt så mange kjøpte kjøretimer. Jeg hadde aldri kjørt bil, og hadde ikke mulighet til å øvelseskjøre utenom kjøretimene, så det ble skrekkelig dyrt.

Så om vi betaler lappen helt, delvis eller ikke, får vi ta stilling til når det nærmer seg aktuelt. Jeg ser ikke på det som en selvfølge at vi skal gjøre det, men heller ikke uaktuelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:35   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Ja, det har jeg tenkt å gjøre, men under forutsetning av at de ikke kjører moped eller motorsykkel; ei heller sitter på. Min far kom med samme forutsetning for min bror og jeg da vi fikk betalt sertifikat.

Det er absolutt ingen selvfølge at jeg skal betale den.

Eldste blir 16 til vinteren og kommer da til å starte å øvekjøre med meg. Hun skal nok studere etter vgs og kommer ikke til å ha råd til å betale selv. Yngste tenker jeg kommer til å velge yrkesfag når den tid kommer og vil nok da ha behov for sertifikat ganske tidlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:35   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Vi betaler. De får det i 18 årsgave.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:36   #14
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Har betalt for de to eldste, og betaler for de to siste også. Mine søsken o0g jeg fikk også lappen, så jeg ser på det som en selvfølge for oss.
De får tre år på videregående og lappen, så får de klare seg selv.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:37   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Tally, jeg bare kom på en ting da du skrev det om å øvelseskjøre. Vi kjører en del med vår yngste, og jeg vil på det sterkeste anbefale å ta et par kjøretimer før/samtidig med dette, for det utgjorde en forskjell av dimensjoner jeg ikke ante omfanget av. Kjørelæreren hadde enormt mange tips som jeg aldri hadde kommet på selv, og å kjøre med ham før og etter er som natt og dag. Bare ment som et tips og et lite apropos.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:38   #16
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Vi betaler. Både jeg og mannen fikk lappen dekket av våre foreldre, og ingen av de satt godt i det økonomisk. Så for oss har det egentlig ikke vært et alternativ at de skal betale selv, og jeg ser de aller fleste rundt oss får det dekket av foreldrene. Mulig fordi vi bor på en plass der man «må» ha kortet for å komme seg noen plass.

Jeg ser på pengebruken til ungene at det hadde nok vært en klar fordel om vi hadde oppdratt dem litt bedre økonomisk da, så vi har mange samtaler om økonomi for tiden. Spesielt med de to eldste.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:38   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Ja, det kommer vi til å gjøre. Det ser jeg på som en selvfølge for oss.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:39   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Her vi bor trenger vi forsåvidt ikke lappen. Praktisk kan det dog være. Min eldste kjøpte seg elsykkel og sykler overalt og kommer fortere eller like fort fram som vi gjør med bilen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:40   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg tror kanskje hva man er vant til hjemmefra spiller en rolle også, ja. Det var aldri aktuelt på en eneste plass at jeg skulle få sponset lapp, jeg hadde derfor to jobber fra jeg fylte 16.

Dessuten vil det jo spille inn hvor mange barn man har og hvor tett de er i alder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:42   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Vi hadde en plan om å dekke lappen hvis ungene ikke begynte å røyke/bruke snus. Stesnuppa begynte å røyke/snuse, så der ble det ingenting.
Og i ettertid har jo barnefaren og jeg skiltes og har en helt, helt annen økonomi enn tidligere, så nå er dealen med Poden at han i utgangspunktet skal betale lappen selv, men hvis han er røyk/snusfri så bidrar vi etter beste evne.
Han er ikke så ivrig på å ta lappen, så mulig han venter til han er litt eldre enn 18.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no