Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #6

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-20, 23:18   #121
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Værsyting er fanden sprette meg alldeles berettiget. Det har vært den kaldeste julimåneden på 50 år!

For oss som ikke har lærerferie (inkl. avspasering) og gikk på jobb i alt finværet i juni og endelig fikk ferie de siste tre ukene av juli, har det variert fra meh til begredelig, med muligens ett hederlig unntak. Sommeren 2020 har vært like pyton som resten av året så langt.

Enig!
Jeg har ikke ‘vanlig’ lærerferie, så jeg jobbet de ukene det var 30°. I ferien min har jeg gått i shorts/kjole 6 delvis hele dager, 3 av dem på Østlandet.

Men jeg unner Nord-Norge all varme og sol i hele verden, altså. Etter den snørike, sure vinteren de har hatt, så fortjener de jaggu meg en fin sommer. Men det fortjener vi andre også. Og vi har søren meg grunn til å gruffe over været og hele føkkings 2020!

007 er ikke aktiv  
Gammel 05-08-20, 23:31   #122
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg synes også at alle kan få syte over været, enten det er for kaldt og kjipt om sommeren, eller for mye/for lite snø om vinteren.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 05-08-20, 23:49   #123
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes det for det meste har vært ok vær. Det kjipe er at de få feriedagene vi hadde sammen var akkurat når det var det kjipeste været i juli.

Ja, det skal sies at vi også hadde øspøs de få feriedagene vi hadde i juli, likevel synes jeg været har vært ok. Jeg har stort sett gått i skjørt og knebukse og fått badet en del ganger.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 05-08-20, 23:50   #124
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes også at alle kan få syte over været, enten det er for kaldt og kjipt om sommeren, eller for mye/for lite snø om vinteren.

Alle kan syte over hva som helst egentlig, men jeg behøver ikke synes synd på folk eller faktisk gidde høre på. Det siste er årsaken til at jeg først nå har fått med meg at det sytes over været og at det ikke er lov eller er lov og dessuten er berettiget for oss i de traktene jeg bor. På den andre siden, vi kan takke oss selv, værytterpunkter til stadighet er en av konsekvensene ødelagt værsystem gir. Vi er bare i startfasen dere, sånn for å komme med noe skikkelig positivt.




Herreguuuuud, det var godt å gruffe nå.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 05-08-20, 23:56   #125
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Værsyting er fanden sprette meg alldeles berettiget. Det har vært den kaldeste julimåneden på 50 år!

For oss som ikke har lærerferie (inkl. avspasering) og gikk på jobb i alt finværet i juni og endelig fikk ferie de siste tre ukene av juli, har det variert fra meh til begredelig, med muligens ett hederlig unntak. Sommeren 2020 har vært like pyton som resten av året så langt.

Men det gjelder ikke hele Norge da. Vi har hatt den fineste sommeren på veldig lenge.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 00:18   #126
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men det gjelder ikke hele Norge da. Vi har hatt den fineste sommeren på veldig lenge.

Og det er jo fint for dere og sikkert veldig vekomment. Men her har det vært ræva og det er her jeg har tilbragt ferien, for det er jo det vi gjør i år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 00:43   #127
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg har hatt 3 uker ferie og hatt 4 dager med oppholdsvær til nå. Bodd i ull/fleece hettegenser hele ferien...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 00:59   #128
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Det er vel relativt hva man definerer som godt og dårlig (evt. ræva) vær også. Jeg var to dager på Østlandet for et par uker siden, og syntes været var helt topp. Det syntes definitivt ikke østlendingene jeg var sammen med.

Jeg skjønner at sammenhengende regn er kjipt, altså, men ikke at man klager når temperaturen er rett under 20 grader og det er lettskyet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 01:04   #129
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Vær-snilling faktisk!

Nå glemte jeg rett og slett hva jeg gikk inn her for å gruffe over.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-08-20 kl 01:46.
My er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 01:34   #130
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Herlughet, dette er en gruffetråd. Folk må da få gruffe over hva de vil, det er premisset for tråden. At folk fra nord og sør har ulike forventninger til vær sier seg selv. Det har folk fra Drammen og folk fra Nice også. Lite merkelig i det.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 01:37   #131
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor stor fest?

80 og noen gjester. Leid lokale etc, innenfor regler og råd, men vanskelig avgjørelse likevel. Planlagt i et år, allle mulige forholdsregler tenkt gjennom men mange kvaler likevel.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 01:40   #132
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Vi var invitert i dobbelt 40- årsdag nå i august og med alle retningslinjer. Pga økt smitte nå avlyste de festen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 09:41   #133
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Herlughet, dette er en gruffetråd. Folk må da få gruffe over hva de vil, det er premisset for tråden. At folk fra nord og sør har ulike forventninger til vær sier seg selv. Det har folk fra Drammen og folk fra Nice også. Lite merkelig i det.

Joda, men man trenger ikke å dra Norge over en hel kam.

Og jeg syns dem som gruffer over værgruffing også har lov til det. Gruff er gruff.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 09:42   #134
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er vel relativt hva man definerer som godt og dårlig (evt. ræva) vær også. Jeg var to dager på Østlandet for et par uker siden, og syntes været var helt topp. Det syntes definitivt ikke østlendingene jeg var sammen med.

Jeg skjønner at sammenhengende regn er kjipt, altså, men ikke at man klager når temperaturen er rett under 20 grader og det er lettskyet.

Jeg var på ferie i Jessheimsområdet for noen år siden, og de fleste jeg snakket med syns så synd i meg som var så uheldig med været. Jeg skjønte ingenting for det var jo nærmere 20 grader, men overskyet. Jeg syns de hadde strålende vær.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 09:45   #135
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg har hatt 3 uker ferie og hatt 4 dager med oppholdsvær til nå. Bodd i ull/fleece hettegenser hele ferien...

Hvor har du vært i ferien?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 10:59   #136
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg gruffer over at området jeg bor i, har blitt nesten isolert. De stengte av adkomsten til hovedinnfartsåren (E16) samtidig som lokalveien graves opp, slik at det lysregulert over alt og biler blir innesperret og kommer seg ikke frem. Jeg tør ikke tenke på hva som vil skje om det skulle komme et utrykningskjøretøy. Og dette skal pågi i ubestemt tid.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 11:27   #137
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men det gjelder ikke hele Norge da. Vi har hatt den fineste sommeren på veldig lenge.

Men hva man legger i begrepet «fint vær» varierer jo. Jeg var en uke i ditt nabolag i sommer. Stesvigermor gruffet over at det var så altfor varmt. Det var 15 grader! Jeg syntes ikke det var sommertemperatur engang.

Men for all del; jeg unner dere nordpå alt det fine været dere kan få. Dere har nok dårlig vær også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 06-08-20, 11:28   #138
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor har du vært i ferien?

Trøndelag og Innlandet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 11:38   #139
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men hva man legger i begrepet «fint vær» varierer jo. Jeg var en uke i ditt nabolag i sommer. Stesvigermor gruffet over at det var så altfor varmt. Det var 15 grader! Jeg syntes ikke det var sommertemperatur engang.

Men for all del; jeg unner dere nordpå alt det fine været dere kan få. Dere har nok dårlig vær også.

Men etter at du var her så har vi hatt mye bedre vær.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 11:48   #140
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men etter at du var her så har vi hatt mye bedre vær.

Jeg vet. Og det er veldig bra for dere. Det var mer ment som en beskrivelse av hvor forskjellig oppfatning vi har av «fint vær».

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no