Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Den ikke-hvite leselista

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-20, 12:04   #41
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Jeg leste akkurat en anmeldelse av "Gul Bok" som kanskje er litt på siden av det du er ute etter siden det er en norsk forfatter, men allikevel - det er jo litt i samme tematikk-gata-ish. Jeg fikk hvertfall veldig lyst til å lese den og den første boken hans; Tante Ulrikkes Vei.

(det var egentlig en annen anmeldelse jeg leste som ga meg lyst til å ta en nærmere titt, men den forsvant for meg og jeg husker ikke hvor det var jeg så den)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-20, 12:14   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Ja, Gul bok må jeg lese!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-20, 14:13   #43
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Jeg vil anbefale «Noen kjenner mitt navn» av Lawrence Hill.
Den handler om slavenes reise, liv, forfølgelse, «The book of negros», og om deres kamp for frigjøring. Det er en nydelig historisk roman, som også inneholder en del skildringer som er litt tøffe. Det var ikke småtteri de måtte gjennom.

En annen som også er veldig fin, er «De hemmelige barna» av Allisom mcqueen. Hun er halvt indisk og skriver om den hvite mann, eier av en te-plantasje i India som får barn med ei indisk dame. Som han forøvrig ikke vil ha et forhold med. Den er skrevet i hovedsak fra barnas perpektiv og deres opplevelser. Mamma som har det vondt og drikker for å glemme, far som kommer innom få ganger, de gjemmes unna når det kommer folk, blir sendt på kostskole og opprør i India. Og om hvordan livene deres blir som voksne.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-20, 14:57   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Verdenskongressen i science fiction i New Zealand har nettopp vært, og jeg har nettopp sett en panel om SF og maori-forfattere. Er det aktuelt?

Alle snakket varmt om «Ruahine: Mythic Women» av Ngahuia Te Awekotuku. Den gjenforteller tradisjonelle historier i andre sjangre.

De forteller at alt som skrives av maori forfattere betraktes som del av maori litteratur, og er viktig, uansett sjanger. Jeg skal sjekke deltakerne straks, men Whiti Hereaka og Steph Matuku virker spesielt interessante.

Har du finnet ut noe mer her?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 01:37   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

I forrige Aftenpodden anbefalte Trine Eilertsen også Americanah. Velkommen etter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 10:35   #46
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Litt på siden dette også, men jeg vil virkelig anbefale to norske bøker; Rasismens poetikk av Guro Sibeko og Ikkje vær redd sånne som meg av Sumaya Jirde Ali.

Den første er en mild og varm ørefik til systematisk rasisme og fordommer i Norge. Jeg liker veldig godt at Sibeko - i tillegg til å peke på hva som forsterker hennes følelse av å være anderledes, ikke-inkludert og "en av oss" gir råd og et språk til hvordan man kan bidra til å endre dette. Boken gir en poetikk, rett og slett. I boka gir hun også mange tips til annen litteratur av samme slag, dersom man ønsker å fordype seg mer.

Den andre er tankevekkende lesing av hvordan tiden etter 22. juli, som skulle være en forsonende og inkluderende tid for nordmenn, vekket forfatterens følelse av utenforskap og ga henne skyldfølelse for å være muslim. Stikk i strid med det de aller fleste i rosetog, i det som ble skrevet og det som ble sagt i taler mente å signalisere, vekket og forsterket språket som ble brukt og måten vi samlet oss på en vond følelse av at hun ikke var en del av dette. Hun er ikke anklagende, men hun peker på hvordan hun opplevde det - og hvordan hun fremdeles bærer det i seg. Det er som sagt tankevekkende og ganske vondt.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:10   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Noe av det som var mest befriende med å lese "Min søster er en seriemorder" var nettopp at hudfarge/etnisitet overhodet ikke var et tema. Dette var en helt vanlig roman om helt andre ting, og som allikevel ga meg som nordmann en innsikt i hvordan det var å være afrikaner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:11   #48
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Fra leselista mi de siste årene vil jeg anbefale:

Dominicana av Angie Cruz - om livet som førstegangs Latina-innvandrer i New York på 1950/60-tallet.

Kunsten å miste av Alice Zeniter - om tre generasjoner fransk-algeriere i Algerie og Frankrike.

Queenie av Candice Marty-Williams - en relativt lettbeint roman om å prøve å finne ut av karriere og forhold som ung svart kvinne i London.

Djinn Patrol av Deepa Anappara - hjerteskjærende detektiv-bok i barneperspektiv fra slummen i en indisk storby.

Nervous Conditions av Tsitsi Dangerembga - en postkolonial klassiker om ei ung jente som forsøker å komme seg vekk fra patriarkatet og fattigdommen på landsbygda i Afrika. En helt ny oppfølger This mournable body står forøvrig på "skal lese-lista" nå.

Girl, woman, other av Bernardine Evaristo som flere har anbefalt er også en favoritt fra meg. Om en rekke ulike kvinneskjebner i Storbritannia.

Celestial bodies av Jokha Alharthi - denne er vanskelig å beskrive i en setning kjenner jeg. Om flere generasjoner kvinner som lever i et strengt patriarkalsk samfunn i midt-østen.

Ordinary People av Diana Evans - en lavmælt ekteskapsroman fra London.

An American Marriage av Tayari Jones - også en ekteskapsroman, denne fra USA, mindre lavmælt. Om hva som skjer når et nygift par opplever at han blir fengslet pga en voldtektsanklage. Setter bl.a søkelys på det amerikanske fengselssystemet og Black incarceration. Veldig god!

Internment av Samira Ahmed. Ungdomsroman, handler om ei ung muslimsk jente i en nær fremtid som blir internert i USA sammen med familien sin. Dette er altså en slags dystopi men skremmende lett å tro på.

Happiness av Aminatta Forna. Nydelig bok om en afrikansk traume-psykolog og en amerikansk reveforsker i London.

Between the world and me av Ta-Nehisi Coates - en svart fars brev til sin sønn om hva det vil si å være svart mann i USA. Denne har også vært tema for en podkast fra Aftenpodden i sommer (men den har jeg ikke hørt så vet ikke hvor treffende den er).

Why I'm no longer talking to white people about race av Reni Eddo-Lodge er en debattbok om svart historie og rasisme i Storbritannia.

Small Island av Andrea Levy handler om Windrush-generasjonen i Storbritannia.

Eg snakkar om det heile tida av Camara Lundestad Joon om rasisme i Norge. Obligatorisk lesing!

The StorytellerŽs Secret av Sejal Badani - om en indisk-amerikansk dame som reiser til moras hjemsted etter en rekke spontanaborter. Litt søtsuppete...

Trouble in Nuala av Harriet Steel - detektivroman fra Nuwara Eliya-området i Sri Lanka under kolonitida. Ikke veldig god litteratur men underholdende og fra et annet perspektiv.

Støtter ellers anbefalingene av absolutt alt av Chimananda Ngozi Adichie.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:29   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I forrige Aftenpodden anbefalte Trine Eilertsen også Americanah. Velkommen etter.

DU er en trailblazer, Poly.

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Den andre er tankevekkende lesing av hvordan tiden etter 22. juli, som skulle være en forsonende og inkluderende tid for nordmenn, vekket forfatterens følelse av utenforskap og ga henne skyldfølelse for å være muslim. Stikk i strid med det de aller fleste i rosetog, i det som ble skrevet og det som ble sagt i taler mente å signalisere, vekket og forsterket språket som ble brukt og måten vi samlet oss på en vond følelse av at hun ikke var en del av dette. Hun er ikke anklagende, men hun peker på hvordan hun opplevde det - og hvordan hun fremdeles bærer det i seg. Det er som sagt tankevekkende og ganske vondt.

Ja, dette er viktig.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Noe av det som var mest befriende med å lese "Min søster er en seriemorder" var nettopp at hudfarge/etnisitet overhodet ikke var et tema. Dette var en helt vanlig roman om helt andre ting, og som allikevel ga meg som nordmann en innsikt i hvordan det var å være afrikaner.

Ja, det er veldig fint!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 11:46   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

DU er en trailblazer, Poly.



Og jeg oppdaget Chimananda Ngozi Adichie så godt som helt av meg selv, faktisk. Hørte en TED-talk av henne on "the dangers of a single story" (som anbefales VARMT! https://www.ted.com/talks/chimamanda...ory/transcript) og ble helt fjetret. Etter det har jeg pløyd gjennom det meste fra hennes hånd.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 14:08   #51
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Fra leselista mi de siste årene vil jeg anbefale:

Eg snakkar om det heile tida av Camara Lundestad Joon om rasisme i Norge. Obligatorisk lesing!

Denne leste jeg i helgen, absolutt verdt å lese!
Men jeg kom aldri gjennom Americanah, den traff meg ikke helt. Eller passet ikke min leselyst, kanskje.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 14:37   #52
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Denne leste jeg i helgen, absolutt verdt å lese!
Men jeg kom aldri gjennom Americanah, den traff meg ikke helt. Eller passet ikke min leselyst, kanskje.

Alt passer jo ikke alle. Av de bøkene jeg har anbefalt er veldig mye engelsk-språklig, det er jo ikke alle som trives med det heller. Jeg vet ikke hvor mye av det som finnes i oversatt utgave, helt sikkert/forhåpentligvis mye av det.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 14:39   #53
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.


Nervous Conditions av Tsitsi Dangerembga - en postkolonial klassiker om ei ung jente som forsøker å komme seg vekk fra patriarkatet og fattigdommen på landsbygda i Afrika. En helt ny oppfølger This mournable body står forøvrig på "skal lese-lista" nå.

Du må få med deg boka mellom disse også; 'The book of not'.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 14:43   #54
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

For en bra tråd. Jeg har endelig fått lastet ned lydbokappen fra bibliotekene og måtte velge en kort bok til å begynne med. Men da er det bare å plukke fra denne lista, så kan jeg bli litt klokere på vei til og fra jobb i ukene som kommer.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-20, 15:12   #55
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Du må få med deg boka mellom disse også; 'The book of not'.

Ah, takk! Jeg var litt i stuss på om det var en i mellom.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-20, 20:23   #56
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg leste akkurat en anmeldelse av "Gul Bok" som kanskje er litt på siden av det du er ute etter siden det er en norsk forfatter, men allikevel - det er jo litt i samme tematikk-gata-ish. Jeg fikk hvertfall veldig lyst til å lese den og den første boken hans; Tante Ulrikkes Vei.

(det var egentlig en annen anmeldelse jeg leste som ga meg lyst til å ta en nærmere titt, men den forsvant for meg og jeg husker ikke hvor det var jeg så den)

Jeg leser Gul bok nå, og den anbefales.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-20, 09:24   #57
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Jeg har akkurat lest Home Going (den var vel nevnt lenger opp i tråden), og den var veldig god. Den ga meg lyst til å lese Roots på nytt, og se om jeg fortsatt synes den er like god.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-20, 09:43   #58
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Den ikke-hvite leselista

Jeg må anbefale 'The Yacoubian building' av Alaa-Al-Aswany - en lett satirisk nøkkelroman om det egyptiske samfunnet i Kairo rundt 2000-tallet.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no