Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Black and white-challenge - Women supporting women - eller?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-20, 03:14   #21
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black and white-challenge - Women supporting women - eller?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Det er trolig pinlig for tyrkiske myndigheter at det blir tema i internasjonale medier. Noen umiddelbar effekt utover det er neppe å forvente.

Men. Det er pinlig for tyrkiske myndigheter fordi noen har postet det opprinnelige bildet, med forklaringen på hvorfor. Det hadde ikke vært det minste pinlig om en haug damer printet svart-hvitt bilder av seg selv med «støtt kvinner»-tekst.

Jeg så Maria Mena sitt bilde (og må innrømme at min første tanke var at hun ikke liknet mye på seg selg i sort-hvitt. Før jeg så det ikke var henne). Ellers er det ei som lagt ut bilde av seg selv med den der «støtt kvinner generelt»-teksten, ei som har postet sort-hvitt bilde av seg selv uten tekst i det hele tatt. Og x antall varianter av «det er ikke føkkings deg, men kvinner i Tyrkia»-poster.

Jeg må innrømme at alle varianter som ikke inneholder bildet av den tyrkiske kvinnen og historien bak det blir sånne «hjerte i statusfeltet» for meg.

Støtt Amnesty og Kreftforeningen med penger, ikke teite statuser på Facebook!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 08:28   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black and white-challenge - Women supporting women - eller?

Jeg var ikke klar over forholdene for kvinner i Tyrka før dette kom i feeden min (og, ja, det var kritikken som gjorde meg klar over det, men den kom fra bildene. )

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Det er trolig pinlig for tyrkiske myndigheter at det blir tema i internasjonale medier. Noen umiddelbar effekt utover det er neppe å forvente.

Ja ... Selv har jeg kjempeproblemer å forholde meg til aktivisme som går på "bevisstgjøring", "informasjon" etc Jeg har også problemer med 8.mars tog - blir litt sånn: Hvorfor? Er ikke negativ, bare forvirret.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no