Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vintersykling i Oslo

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-24, 09:46   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.942
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vintersykling i Oslo

Jeg orker ikke tanken på å slutte å sykle til jobb! Før har jeg vært alt for pysete til å se for meg å sykle på vinteren, men nå tenkte jeg at jeg skulle forsøke. Men hvordan gjør man det?

Når bør jeg bytte til vinterdekk? Er det noe annet man må huske på? Har dere tips til varme hansker/votter?

Jeg har fin sykkelvei hele veien hjemmefra til jobb, men vet jo ikke om den blir brøytet, saltet, strødd osv. Håper det!

__________________
♥ Storebror, des. 2010 Lillesøster, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 10:04   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Jeg tror jeg vet hvor din sykkelvei går, og den blir brøytet. MEN! Sykkelveinettet er like utsatt som det andre veinettet når det kommer mye snø, så det vil være dager det tar tid med brøyting, så man kan ikke regne med at det er på plass hele tiden. Forrige vinter brøt jo alt sammen, og mange strekninger ble helt bortprioritert. Så det kan man ikke planlegge for.

Vinterdekk: Jeg har noen jeg fester med glidelås, superpraktisk. Jeg bruker vinterdekk fra det fryser på. Man trenger det ikke på bar asfalt, før det kommer (tynt) islag. Min erfaring er at de funker godt på alle typer is, men ikke i snø. Da fester snøen seg mellom piggene. Om det er dype spor i isen så sklir man også, men det kan man håndtere.

Det kan være greit å ha pigger på skoene også, for det kan være glatt å sette en fot i bakken.

Jeg har hjelm med visir (briller funker også), for det er veldig vondt å få snø inn på øyet.

Jeg bruker gode polvotter fra Hestra, vanter blir for kaldt, og jeg har ikke sånn muffe. Det er sikkert en smakssak. Det er også digg å ha ulltrekk på setet, det er veldig kaldt å sette seg på.

Jeg har regnsett som er beregnet på klatring, da får jeg hetta over hjelmen, men den er ikke så stor at den sklir av. Tærne blir også fort kalde, så ha gode og varme sko. Ellers må du ha refleksvest!

Lykke til; det er utrolig digg å sykle hele året. Jeg fikk masse hjelp og heiarop herfra da jeg begynte for noen år siden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 10:49   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.246
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Jeg har vintersyklet der du sykler. Ofte var sykkelveien brøytet bedre enn bilveien - det gjalt fra du kom på hovedveien.

Jeg hadde piggdekk og godt lys.

Bekledning: stort sett fjellanorakk (den er så tettvevd at jeg stort sett ikke ble våt gjennom). Under brukte jeg ulltrøye og ullgenser. Den tykkeste villmarksgenseren holdt i -15. På underkroppen brukte jeg ullstilongs og vindtett turbukse/skibukse. På de kaldeste dagene ble det boblebukse. To ullbuffer når det var veldig kaldt i tillegg til tynn ullue. Den ene buffen under hjelmen, den andre foran ansiktet. Slalåmbriller eller raske briller (evt. de vanlige brillene mine. På hendene hjemmestrikket ullvotter med vindovertrekk. Igjen ulik tykkelse etter temperatur. Vanskeligst å kle var føttene. Der er jeg alltid kald.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 10:57   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.650
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Jeg syklet tidligere fra Riksen til Skedsmokorset (opp RV4) og der var det bra brøyting. Det ble 3 mil så jeg syklet ikke om det var kaldere enn -7, da ble jeg for kald på hender og føtter.

Jeg brukte piggdekk fra en gang i oktober.

Store briller eller slalombriller fungerer bra om man ikke har visir. Flere buffer (jeg brukte en i ull innerst og en i fleece i halsen, der man drar opp den ene langt opp på nakke/hode så at det aldri blir glipp mellom buff og lue/pannebånd.

Jeg brukte ullundertøy og ullvang ullgenser som gikk opp over halsen og buffene. Så en tynnere jakke over det.

Jeg har også brukt store ikke så tykke votter, de må være store nok så at du uten problem kan bremse. Inne i dem hadde jeg innerhansker i ull, noen ganger flere.

Føttene, der må man bare finne noe som fungerer med pedalene og som er varmt nok. Jeg brukte ikke klikkpedaler.


Sist redigert av Pelen : 26-08-24 kl 12:29.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 11:12   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.762
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Jeg vintersykler, om ikke i Oslo.
Jeg setter på piggdekk fra midten av oktober, ca. høstferieuken.
Litt mindre luft i dekkene, og senker setet bittelitt, slik at jeg kan ha begge bena i bakken for støtte.
Varme votter, signalgul jakke og refleksvest. Alltid lys foran og bak. Ullbuff og lue eller buff under hjelmen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 11:40   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.313
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Jeg setter på piggdekk når det blir glatt første gangen.

Jeg fant noen geniale votter på Lindex i fjor, det er refleksvotter. Kjempesmart at hele votten er en refleks, og så var de vindtette nok, og varme nok (for meg), jeg sykler bare ca 10-15 minutter.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 12:13   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.650
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Jeg syns for øvrig at ekstra reflekser i hjulene fungerer bra hos andre så det har jeg satt på min sykkel også (eller mer korrekt, jeg hadde lys i dekkene). Når man sykler på sykkelvei er det greit å bli sett godt fra siden når man sykler over veier. Og refleksvest selvsagt, greit med en litt ekstra stor som kommer over det ekstra tøyet på vinteren. Jeg har også en hjelm med lys i.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 12:24   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Jeg har syklet hele året siden 2016, og det går helt fint 90 % av dagene. Jeg har investert i veldig gode sko, men når du bikker over 45 min i over -12 så blir det uansett kaldt på føtter og hender. Jeg har også myke alpinvotter, med løs ullvott og vindtrekk utenpå, og med ekstra helt tynne innerhansker for de kaldeste dagene. Det er viktig at vottene ikke er for stive, sånn at du sliter med å få kontakt med bremsene.


På kroppen har jeg ullstillongs og -genser, så bare en vintersykkelbukse hvis det ikke sludder, og en dun løpejakke og så skalljakke utenpå det. Buff og pannebånd (godt å få det vindtett rundt ørene, balaclava og slalåmbriller når det er som aller kaldest.

Da det var under -20 i vinter syklet jeg med alpinbukse og boblekåpe. Det gikk, det også, men da syklet jeg så sakte at jeg ikke ble svett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 12:40   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Og IKKE sett lyset ditt på sånn megablinking.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 15:19   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.942
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Takk for mange gode tips!

Jeg så på sånne dekk med glidelås-pikker, men ser at mange skriver at de må ta av skjermen. Vi sykler mye i skogen, så må nesten ha skjermene på. Hvis jeg vil ha vanlige vinterdekk og få byttet på verksted, bør jeg altså bestille tid til sånn ca. høstferien?

Vi har jo heldigvis klær til friluftsliv, så jeg tenker at det skal gå bra. Jeg har veldig gode vintersko. Og kom på at jeg skal teste med skivotter, de bruker jeg å ha ullvanter inni når det er veldig kaldt.

__________________
♥ Storebror, des. 2010 Lillesøster, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 16:09   #11
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.971
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Vet ikke om de salter sykkelveier i Oslo, men om de gjør det bør du være nøye med å spyle og olje opp sykkelen gjennom vinteren. Saltet setter seg på kjedet, brems og kassetter. Jeg spyler sykkelen en gang i uka på vinteren og setter sykkelen i tørr garasje så det ikke iser seg.

Ellers er piggdekk, bekledning og nok lys og refleks viktig på vinteren. Sjekk om du kan få støtte til vinterdekk. Det kan man få i Trondheim kommune.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 16:12   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Takk for mange gode tips!

Jeg så på sånne dekk med glidelås-pikker, men ser at mange skriver at de må ta av skjermen. Vi sykler mye i skogen, så må nesten ha skjermene på. Hvis jeg vil ha vanlige vinterdekk og få byttet på verksted, bør jeg altså bestille tid til sånn ca. høstferien?

Vi har jo heldigvis klær til friluftsliv, så jeg tenker at det skal gå bra. Jeg har veldig gode vintersko. Og kom på at jeg skal teste med skivotter, de bruker jeg å ha ullvanter inni når det er veldig kaldt.

Nei, du må ikke ta av skjermen, men gjerne heve den litt. Jeg satte på et par sånne tynne metallskiver og det holdt.

Man kan få støtte til vinterdekk i Oslo også.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-08-24 kl 17:02.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 16:50   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Det er vanligvis ikke vanskelig å få time til å bytte til vinterdekk, det går på noen dager.

For å få vårservice, derimot - det må bookes i goood tid!

Jeg vil ikke ta glidelåsdekk, siden jeg har hørt at noen opplever at de gir mindre stabilt grep, men jeg har ikke prøvd det selv. Jeg sykler ganske hardt, med elsykkel med høyt moment, så jeg må stole på veigrepet 100 %. Vet at mange også er fornøyde med glidelåsene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 16:51   #14
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.932
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Takk for mange gode tips!

Jeg så på sånne dekk med glidelås-pikker, men ser at mange skriver at de må ta av skjermen. Vi sykler mye i skogen, så må nesten ha skjermene på. Hvis jeg vil ha vanlige vinterdekk og få byttet på verksted, bør jeg altså bestille tid til sånn ca. høstferien?

Vi har jo heldigvis klær til friluftsliv, så jeg tenker at det skal gå bra. Jeg har veldig gode vintersko. Og kom på at jeg skal teste med skivotter, de bruker jeg å ha ullvanter inni når det er veldig kaldt.

Anbefaler heller pigger #barnslig

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 16:54   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 16:56   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.942
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Anbefaler heller pigger #barnslig

Fy fader as. Autokorrektur. Burde kanskje være mest flau over å oftere skrive pikker enn pigger, men…

__________________
♥ Storebror, des. 2010 Lillesøster, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 16:57   #17
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.932
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Fy fader as. Autokorrektur. Burde kanskje være mest flau over å oftere skrive pikker enn pigger, men…

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 17:02   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.650
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Jeg har vært på Felgen sykkelverksted på Sagene og jeg har vært fornøyd med det de gjorde. De satte på en fast skjerm på minst sykkel som gjorde at jeg ble mindre våt om rompe og rygg. Den sitter et godt stykke over dekket.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 17:19   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg vil ikke ta glidelåsdekk, siden jeg har hørt at noen opplever at de gir mindre stabilt grep, men jeg har ikke prøvd det selv. Jeg sykler ganske hardt, med elsykkel med høyt moment, så jeg må stole på veigrepet 100 %. Vet at mange også er fornøyde med glidelåsene.

Ja, mulig. Jeg har bare prøvd disse og de funker bra for meg på min el-sykkel. Men jeg sykler ikke like hardt som deg. Jeg har en vanlig sykkel jeg tenkte å kjøpe vanlige piggdekk til, så da kan jeg teste forskjellen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-24, 18:14   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.942
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersykling i Oslo

Jeg sykler ikke hardt. Blir stadig vekk syklet forbi når jeg sykler i skarve 45 km/h.

__________________
♥ Storebror, des. 2010 Lillesøster, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no