Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-11, 21:37   #1
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Vi skal kjøpe ny mikrobølgeovn etter å ha vært uten noen år. Ser på de helt billigste, type 3-500 kr, og noen med flere funksjoner til mellom 1-2000 kr.

Dere som har mikrobølgeovn, er det nødvendig med alle innstillingene? Bruker dere de? Er dere fornøyd med mikrobølgeovnen deres, og i så fall hvilket merke/type har dere?

Kommer nok til å bruke mikroen til oppvarming av væske, endel tining av mat (denne funksjonen vil dermed telle endel), popcorn,varme opp restemat og evt annet om mikroen duger til det.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 21:44   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Om du skal bruke den bare til enkle ting, ville jeg ha kjøpt en helt rimelig en.
Vi hadde det før, og den fungerte helt fint.

Nå har vi en dyr en med stekovnsfunksjon som vi bruker en god del. Men microfunksjonen er en helt enkel en, og er fornøyd.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 21:50   #3
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Vi har med steke- og grillfunksjon. Det er gull. Jeg bruker det mye mer enn jeg hadde trodd.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 21:52   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Vi har med steke- og grillfunksjon. Det er gull. Jeg bruker det mye mer enn jeg hadde trodd.

Vår er fra Kenwood, og kostet 1000.-

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 22:00   #5
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Vi kjøpte en dyr en, som man også kan bruke som stekeovn. Brukt stekeovnsfunksjonen 3-4 ganger...resten vanlig mikroovn-bruk....Tror jeg ville gått for en billig variant neste gang...

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 15:55   #6
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Billig. Jeg varmer, tiner og smelter ting i mikroen, og klarer meg helt fint uten grillelement og slikt.

Hvis jeg skulle kjøpt ny nå ville jeg heller sjekket at det er lure funksjoner som f.eks. skru-av-pipelyden-når-ferdig (blir gal av FEM(!!) lange pip, jeg altså, det holder fint med ett lite pling ) og 30-sekundersknapp eller mulighet for å legge inn egne tidsintervaller.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 16:01   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Vi har en skikkelig billig en.
Den har flere funksjoner, men vi bruker den utelukkende til oppvarming av mat (og vann til MME) og en og annen tining.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 16:04   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.208
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Min var ganske dyr for 25 år siden. Men den eneste spesialfunksjonen jeg bruker mye, er termostaten. Varme opp drikke, koke krem til suksessterte.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 16:37   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.510
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Vi har en dyr en, med crisp og stekeovnfunksjon. Eller noe. Jeg bruker den bare til mikropop, stort sett. Mannen insisterte på den modellen, jeg hadde valgt billig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 17:25   #10
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

koke krem til suksessterte.

Fortell!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 17:46   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.208
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Fortell!

Etter at jeg en utålmodig gang lagde krem som smakte omelett, fant jeg på dette:

Jeg koker opp fløte, sukker og vanilje i vanlig gryte. Heller det over vispede eggeplommer i en plastbolle, visper og setter hele bollen i mikroen, med termostaten på 92 grader. Når ovnen piper, tar jeg bollen ut og rører, setter den tilbake og gjentar noen ganger til kremen er passe tykk. Så avkjøles den på benken samtidig som smøret tempereres, og når smør og krem har samme temperatur, røres det sammen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:15   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Min koster vel ca 1000 kr eller noe sånt. Den er kjøpt ut fra plasskriterier, den står i et hjørne på kjøkkenbenken og er svært enkel. Den koker og tiner. Jeg vet ikke om den kan noe mer, og mer trengs heller ikke. Jeg ville kjøpt dyr nok til at jeg har sett merket før, men det er ikke noe poeng i fancy funksjoner.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:49   #13
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Vi har med steke- og grillfunksjon. Det er gull. Jeg bruker det mye mer enn jeg hadde trodd.

Vi har en 31-liters sak med ørtogførti funksjoner, og den er MYE brukt. Ferdigpizzaer og ostesmørbrød blir mye bedre og mer crispy i mikroen enn i stekeovnen.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 13:31   #14
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Takk for alle svar

Tenker vi går for en billig en. Skulle gjerne hatt en slik som det er bilde av i siste innlegg, men siden den må ha plass inni sjalusiskapet utgår den dessverre.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:29   #15
lavendeldrøm
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 38
lavendeldrøm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Billig eller dyr mikrobølgeovn?

Om du ikke har kjøpt enda, så ville jeg i alle fall ha lagt vekt på at den har en god tinefunksjon. Jeg hadde en billig-billig en og syntes tinefunksjonen rett og slett var noe dritt. Det ble jo bare kokt og ujevnt. Men da jeg møtte samboer hadde han en annen og ikke så billig (men vet ikke om den var dyr likevel) og den tiner faktisk! Og det tar en brøkdel av tiden og blir ikke kokt. Så den er akkurat hva jeg trenger i en mikro Den ser veldig lik ut som denne, bare noen år eldre...

lavendeldrøm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no