Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-19, 20:49   #61
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Vi har de siste årene feiret med et vennepar som også har ulike andre på besøk, i år er det søsteren til fruen i huset som kommer med sine barn/ungdommer. 11årongen blir litt utafor, men hun koser seg hun også. Vurdere om jeg skal ordne med pakkelek, eller om det er å trenge seg på når man er innvitert, vi har snacks ansvar så det er jo ikke helt ute.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 20:55   #62
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Meg og jenta er med venner av oss. Barna der er yngre enn ho, men me har det koselig ilag, det er spill og leiker og masse mat. Gleder meg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 21:58   #63
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Som Hyacinth savner jeg den store nyttårsfesten. Vi har alltid hatt, men etterhvert har folk etablert ordninger på alle mulige kanter, og vi er litt stuck alene...
Men i år er vi invitert til datter med samboer hele gjengen, så det blir bra!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 09:24   #64
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.022
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Vi pleier å dra til et vennepar. Koldtbord, skravling, og hjem etter midnatt. Mulig jeg lar familien dra uten meg i morgen. Jeg holder på å komme meg etter julens influensa, så mange timer i et annet hus på kveldstid høres ikke optimalt ut.

C3PO er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 09:30   #65
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Oftest er det kun Helten og jeg i hus. Vi prater, leser, spiser noen rester og koser oss egentlig. Fra rundt 22 til 00:30 passer vi på pusen og beroliger den. Noen ganger har vi besøk av et vennepar og da lager vi noe mat, gjerne Heltens lasagne eller noe annet ikkejulete. Jeg passer på pusen når fyrverkeriet starter da også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 10:09   #66
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Vi brukte flere år å feire med søsterfamilien i en annen by. På grunn av tenåringsbarn som ikke så lett ønsker å binde seg til familien, har vi avsluttet den tradisjonen og feirer nå hjemme. Bor et sted der det er vanlig å sende ungene på nyttårsbukk i 5-tiden, spiser god middag gjerne med naboen eller som i år venner med barn. Så får vi sikkert kvelden til å gå med spill på brett og skjerm, mengder av godteri og kanskje en film.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 12:35   #67
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Vi har feiring hjemme hos oss selv i år. Har vekslet på det og å bli bedt til venner. Det varierer over årene, noen ganger mange familier sammen, andre ganger bare oss og de vi er hos. I år kommer et vennepar og en god venninne av oss, samt sistnevntes ungdom, som skal spise med oss før hun skal til venner. Vår mellomste skal også det. Yngste hos oss blir litt alene, men trives med voksne og i eget selskap. Vi har ikke så mange venner med barn på hennes alder. Vi skal spise god mat, ha quiz og skravling fram til midnatt. En rolig, hyggelig feiring regner jeg med.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 13:59   #68
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

I år har vi endelig en plan. Tidligere har vi 4 vært på hytta, og det har vært ganske kjedelig med en laaang kveld. Nå skal vi til svogeren med kone og et barn på 3 år, så da blir det litt mer liv. ☺️ Vi skal spise kalkun og ha stjernesludd✨. Regner med at vi drar hjem før kl. 24, iom at 3 åringen legger seg i nitiden. Jeg har kjøpt inn litt godis og planlegger en rebus.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 14:09   #69
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Da har vi også en plan, vi skal til foreldrene mine, spise pinnekjøtt og ta livet med ro. Regner med at vi drar hjem rett etter midnatt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 14:14   #70
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

I år blir vi bare vi fire. Lager noe god mat, spiller spill og ser film. Hyggelig det også.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 16:12   #71
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Vi har stort sett feiret nyttårsaften sammen med vennefamilier. Opp gjennom årene har det variert litt hvem vi har vært sammen med. Noen tradisjoner har gått i oppløsning i forbindelse med skilsmisser og noen ved at barna har "vokst fra hverandre". I år får vi besøk av en vennefamilie der ungdommene kjenner hverandre godt. Middag hos oss og deretter drar ungdommene for å treffe venner. Vi voksne er invitert til andre felles venner etter middag så det blir nok kaffe og quiz der utpå kvelden. Alle holder til i samme nabolag så etter midnatt tusler vi nok hjem hver til vårt

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 16:45   #72
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Vi får besøk av foreldrene mine og en av onklene mine. Vi koser oss med god middag, tar dessert og kaker litt senere, og prøver å ha litt aktiviteter. Vanligvis oppsummerer vi året i familien, og snakker om året som kommer. Men tror også jeg skal lage en form for quiz.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 17:19   #73
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Vi har ingen store tradisjoner fra vårt liv sammen, men som barn var vi på rundgang mellom tre familier og det var en stor greie som jeg har gode minner fra. Som familie med små barn og hund handler det mest om å gå nyttårsbukk, spise noe god mat, se film/spille spill/ og så vekke en eller begge av ungene klokken 12 og se fyrverkeri! I år er vi begge lei av tung mat så det blir vegetarcurry til middag. Vi er sentral for flere av eldstemann sine venninner som ikke bor i nabolag der de kan gå nyttårsbukk så jeg regner med at vi mater dem litt pizza og at de får se film før de drar hjem.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 19:19   #74
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Vi spiser middag med broren min og min svigrinne på hytta deres, samt hennes søster og mann. Vi har hytte rett ved hverandre på fjellet. Desserten tar vi sammen med yttligere to vennepar som også har hytte her, så vi er mange voksne. I år er det kun vår 15 åring igjen av ungdommen, alle de andre er igjen i byen for å dra på diverse festligheter. Besteforeldrene stilte heldigvis opp som sjåfør og "barenevakt", så vår eldste skal hentes av bestefar klokken 02, og sove der. Litt rart, vi har jo feiret sammen i 17 år, men slik er det.. Nyttårsaften i år blir det kalkun med diverse tilbehør, og 15 åringen står nå å lager crème brûlée til dessert, som hun har gjort til nyttår siden hun var 10. Koselig å fortsatt ha med henne da!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 21:19   #75
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Vi har bursdag i huset i tillegg til at det skal feires gammelt og nytt år, så tradisjonen er middag her med varierende antall familie, og noen ganger utenlandske kollegaer av bursdagsbarnet.
I år ser det pr. nå ut som vi blir 12 eller 13 stk, men jeg er åpen for at antallet kan endres.
Vi spiser kalkun med masse godt tilbehør og i år blir det kake til dessert. Vi skravler og koser oss, og i år har jeg også sendt SMS om at det er fint om gjestene tar med seg en liten pakke til pakkelek. Ingen har hørt om det, og lurer fælt på hva det er.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 12:38   #76
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Jeg kunne tenkt meg å feire nyttår på en hytte på fjellet tror jeg. Langt vekk fra folk, fest og fyrverkeri. Med fyr på peisen, god mat, kortspill og yatzy. Men jeg har ikke tilgang på hytte så da måtte det blitt en av DNT sine, og de er ikke alltid like lett å komme seg til med små barn.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 12:56   #77
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Nextlife: det kan jo bli hektisk med ørten stykk som har pakkelek for første gang. Men hørtes veldig kjekt ut!

Jeg kjenner at jeg egentlig gleder meg til kvelden. God mat, kransekake, suksessterte, masse spill og konkurranser og premier. Til og med premier JEG ikke vet noe om?!

Jeg håper uansett at alle får en fin kveld og avslutning på dette tiåret, uansett hvordan året/årene før har vært. Jeg kjenner at jeg går inn i 2020 med like blanke ark og spissede fargeblyanter som hvert nytt år. Takk for det gamle alle fine FP-ere.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 14:53   #78
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Feirer alltid med venner. God mat, skravlings og barna gjør det de har lyst til. Dette året skal ikke 17-åringene være med da de skal feire ved sine respektive venner.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-20, 00:58   #79
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Veldig rolig feiring her i år. Mann og 9-- åring fikk med seg det lokale fantastiske familiefyrverkeriet kl. 17 mens jeg lagde mat og passet litt shaky hund. Så spiste vi treretters middag alle fem (den eneste gangen i året det serveres forrett her i huset), før mannen kjørte ungdommene på hver sin fest. Jeg, niåringen og mannen, da han var ferdig med den flate delen av dagens sjåføroppdrag, har sett Hobitten og spist godis. 9- åringen i seng rundt kl.23. Da tok jeg hunden med på soverommet og hørte lydbok over høyttaler mens rakettene suste, og nå er mannen ute og henter ungdommene.

Stjerneskuddet glemte vi visst i kveld.

Jeg har jobbet med å senke forventningene til nyttårsaften, og det hjalp faktisk å få hund. Nå må vi jo ta hensyn til ham, så da passer rolig hjemmefeiring med spill eller film perfekt.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-20, 03:47   #80
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan tilbringer dere nyttårskvelden?

Når man får eldre barn: Hente kl 03.30 om natten. Koselig det også, får en hyggelig skravlestund på vei hjem.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no