Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrifter med cottage cheese søkes

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-08, 16:38   #1
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Oppskrifter med cottage cheese søkes

Jeg har kikka på www.tine.no, men fant ikke noe fristende. Noen som vil dele sin fantastiske oppskrift med meg? Jeg har 300 gr å bruke i kveld.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 16:42   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

se på www.melk.no

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 17:30   #3
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

Nennes rundstykker kan virkelig anbefales .
Søk på rundstykker så finner du oppskriften.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 19:08   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

Ja, bak Nennes rundstykker:

Ca. 48 stykker

2 kg hvetemel
300 gram smør
1 liter lettmelk
2 pk. gjær
1 boks cottage cheese
3 ts salt
3 ts sukker
2 egg

Smelt smør, bland med melken og løs opp gjæren. Hvis du har en stavmikser så prøv å hakke opp cottage cheesen litt, bland så inn egg, sukker og salt. Bland dette med smør-, melk- og gjærblandingen og jobb inn melet til slutt. Hev til dobbel størrelse.

Del opp deigen i 48 emner. Lag horn eller rundstykker. Pensle med egg og strø med valmuefrø. Etterhev litt. Stekes ved 225 grader i ca. 15 minutter. Disse er supre å fryse og så tine etter hvert som du har bruk for dem.

Forresten, du kan godt bruke litt mer salt enn oppskriften sier, det pleier jeg å gjøre, en eller to teskjeer mer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 20:09   #5
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

Takk for at du la inn oppskriften her. Jeg leita litt, men fant den ikke (påstår ikke at jeg er flink til å leite, altså..).

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 20:39   #6
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

Det ligger noen få oppskrifter i denne tråden med cottage cheese som hovedingrediens

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:01   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

På brødskive med tomat og litt salt.

Eller på havregrøten.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:06   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

Jeg anbefaler også Nennes rundtstykker. De er virkelig de aller beste.

Jeg bruker mye cottage cheese. Som regel som pålegg, gjerne under kjøttpålegg som f.eks. røkt skinke. Man kan også ha noe søtt på. Cottage cheese og syltetøy er også godt på skiva. Ellers kan man lage lapper/ pannekaker med cottage cheese, egg og havregryn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:15   #9
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

Har dere prøvd å lage ett brød og resten rundstykker? Hvor lenge steker dere brødet og i hvor stor form?

Lurer også på om dere har en grovere utgave av oppskriften? Forslag mottas med takk!

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:17   #10
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

Nå har ikke jeg prøvd å bake Nennestykkene, men du kan sikkert bare bytte ut en del av melet med grovere mel.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 22:53   #11
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Har dere prøvd å lage ett brød og resten rundstykker? Hvor lenge steker dere brødet og i hvor stor form?

Lurer også på om dere har en grovere utgave av oppskriften? Forslag mottas med takk!

Jeg har ikke bakt brød av oppskriften, men har byttet ut noe av hvetemelet med Fibra fullkornshvetemel. Veldig godt det altså.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 23:00   #12
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

Iset har en tråd her inne med lapper/frokostpannekaker med cottage cheese. Veldig gode, og lette å lage.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 22:48   #13
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrifter med cottage cheese søkes

Det tok sin tid, men nå har jeg altså bakt Nennes rundstykker med cottage cheese til stor glede for hele familien!

Denne oppskriften tar jeg vare på!

Veldig kjekt med stor oppskrift slik at jeg kan legge en del av dem på frysen. Da tiner de fort og det er praktisk å ha med på tur.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no