Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Må nye dieselmotorer glødes før start?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-09, 12:57   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Siden det har kommet relevante svar, kan jeg få sutre over at det skal være logisk at damer ikke har peiling på bil nå?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 12:57   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Øhja, jeg har nemlig fått høre den litt for mange ganger i det siste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:13   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Ja det kan du aC.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:16   #4
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.020
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Nope, men trykk clutchen helt inn når du starter. Jeg har en toyota yaris 2007 modell.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:27   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Har du fått høre at damer ikke har peil på bil?

Gjør straks følgende poll i rl:
Hvor mange menn kjenner du som har diagnoseverktøy får å kodeutlese eller omprogrammere bilene sine liggende hjemme - og kan bruke det og også har brukt det - med suksess?

Jeg tipper du ender med bare meg - og jeg er kvinne.

  Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 14:13   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvor mange menn kjenner du som har diagnoseverktøy får å kodeutlese eller omprogrammere bilene sine liggende hjemme - og kan bruke det og også har brukt det - med suksess?

Jeg tipper du ender med bare meg - og jeg er kvinne.

Har ikke alle det? Jeg har seff til BMW, VW og snart Citroën.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 15:21   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Har ikke alle det? Jeg har seff til BMW, VW og snart Citroën.

Shhhh - ikke ødelegge statistikken til aC nå.
Og har du til VW så har du til Audi også.

  Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:30   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Fnis, jeg har jo allerede brukt deg som jukselapp.

Men det tippa litt over da jeg fortalte at jeg trengte en mutternøkkel for å få av batteriet, og ene fyren mente at "det kan ikke stemme, det er nok flattrekker, jeg skal gå bort og sjekke, jeg.".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:36   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fnis, jeg har jo allerede brukt deg som jukselapp.

Men det tippa litt over da jeg fortalte at jeg trengte en mutternøkkel for å få av batteriet, og ene fyren mente at "det kan ikke stemme, det er nok flattrekker, jeg skal gå bort og sjekke, jeg.".

Han var en dust. Du kan bruke fastnøkkel (til nød skiftenøkkel) også. Til neste gang jukser du og har målet klart på forhånd sånn at du kan stoppe ham og si "jeg foretrekker 13mm fastnøkkel takk".

  Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:43   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Han var en dust. Du kan bruke fastnøkkel (til nød skiftenøkkel) også. Til neste gang jukser du og har målet klart på forhånd sånn at du kan stoppe ham og si "jeg foretrekker 13mm fastnøkkel takk".

Fnis. Jeg lo jo sist der. Heldigvis. Husker ikke hvor stor nøkkelen var.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:49   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Det er mange menn der ute med issues rundt damer og bil. Kunden min hadde en vikar en gang som mente at de som mente at gamle franske biler ikke var bra bare ikke hadde peiling på biler.

Elsket Kollega og jeg er begge glad i biler - tyske biler minus BMW. Vi parterte fyren og matet ham til måkene ved Aker Brygge etterpå. Billedlig talt.

  Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 14:11   #12
Mett
Gjendekjeksfantast
 
Mett sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 145
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?


Godt at jeg alt deler livet med en hobbymekker, ellers måtte jeg forsøkt å anlegge harem...

Vi leide splitter ny, tysk dieselbil for kort tid siden (en snerten, liten Opel Zafira), og der rakk glødesymbolet bare unntaksvis å lyse opp. :bidrar:

Jeg er nok en skam for mange menn. Før jeg traff Pappalille turte jeg knapt å ta dekslet av en pc, langt mindre på noe med akslinger. Jeg hadde ikke mye peiling på olje, for å si det slik. Etter å ha sett Spiderman innså jeg at det forplikter å ha blitt begavet med egen verktøykasse. Nå har jeg kommet så langt at jeg har skiftet hjul og lyspærer på svigermors bil - så jeg avanserer sakte men sikkert.

__________________
"Anybody who believes exponential growth can go on forever in a finite world is either a madman or an economist." - Kenneth Boulding
"It's just a ride". - Bill Hicks
Mett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:51   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Skal den stakkars, gamle Peugeoten min mobbes igjen, nå.

:RIP - Peggy:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:56   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

aC - RIP Peggy - du har tysk bil nå.

  Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:56   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

(Hvis jeg husker riktig? )

  Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 14:02   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må nye dieselmotorer glødes før start?

Vi har en ny dieselbil (08), og den har glødesymbol på dashbordet. Når det slukker, skal vi starte bilen, og det slukker temmelig fort, spesielt når det ikke er så ille kaldt ute. Bilen starter fint om sommeren om vi glemmer å gløde den, men er det kaldt har den ikke lyst til å starte uten gløding.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no